Inlägg från: Rigmor Mortis |Visa alla inlägg
  • Rigmor Mortis

älvsbyhus..bra /dåligt?!

Se upp för deras grund och även deras tak (de lägger plast under takpannorna)

• Rigmor Mortis

Carisma95 skrev 2009-02-20 09:51:50 följande:

Susanne905: Du skrev ju i inlägg 14 att det var sämre isolerat...
    Det har jag också läst, fast då att Älvsbyhus inte har isolerade innerväggar som standard (och tro mig, man VILL ha isolerade innerväggar)
  • Rigmor Mortis

Carisma95 skrev 2009-02-23 08:44:15 följande:

För mycket isolering kan göra husen för täta istället.
    Fast det är inte väggarnas isolering som gör ett hus för tätt, snarare bristande ventilation.
  • Rigmor Mortis

Bonanza skrev 2009-02-23 12:41:31 följande:

Vi var väldigt inne på Älvsbyhus ett tag, enbart pga priset. Men eftersom de bygger med krypgrund bestämde vi oss för att sålla bort dem trots allt. Det känns dumt att bygga med en sådan riskkonstruktion som det ändå är.
    Precis, att de tydligen skickar med en avfuktare är något som får mig att dra öronen åt mig
  • Rigmor Mortis

Det är förmodligen ett extremfall (och de flesta felen är dessutom åtgärdade enligt listan längst ner). Att det snöar in har jag dock läst på fler håll, enligt Älvsbyhus ska man tydligen upp på vinden och sopa efter varje snöoväder.

• Rigmor Mortis
    SyrranS skrev 2009-03-10 09:21:57 följande:
    Läste bloggen och tyckte killen verkade...aningen bitter. Men kan ju förstå att han är besviken. Synd att han fick ett sånt dåligt hus, men det betyder ju inte att var enda ä-hus ser ut sådär. Vissa saker han tar upp tyckte jag personligen var rätt små bagateller, men det beror ju på hur nogrann man är.
    Absolut, han skriver på ett jobbigt sätt och vissa saker han tog upp var rent trams. Grejen är att man om man bygger nytt ska ha ett hus som är så nära perfektion man kan komma (för slanten), det ska INTE finnas en massa slarvfel i bygget.
Svar på tråden älvsbyhus..bra /dåligt?!