Hej!
Jag födde precis i v36, helt oväntat,.. dock var hon fixerade redan från v 29 och därefter hade jag tryck neråt ständigt, utan att de gjorde ont.. jag arbetade t om den dagen vattnet gick, tur de var på kvällen å inte på kontoret.. haha! Dock satte värkarna inte igång förrän på natten på KS (vi fick stanna kvar efter vi kommit in kl 20 för att invänta värkarbete annars skulle de sätta igång mig då allt vatten gått dagen efter).. småvärkar som avtog dagen efter så de satte igång mig med dropp, 3 h efter var hon född!..
Fullt frisk, 2470g 48 cm - stark fast så liten, en ängel som bara hade brått.. och skönt var de även för mamma som slapp de svullna sista veckorna.
!
Vi låg inne 4 nätter på bb, vi fick åka tidigare hem om vi ville, men de var så trevligt och skönt att få käk fixat, service och prata med barnmorskorna, få råd och tips samt att amningen verkligen kom igång, att vi lilla familjen bara kunde vara.. Smilla koppmatades 4 dagar tills min mjölk verkligen rann till, de för att inte riskera mer viktnedgång. Aningen gul men behövde inte sola.
Lycka till!
K&S