MLT skrev 2009-03-17 01:28:00 följande:
Har du kommit på något än? :)Jag ska fråga min pojkvän om han vill förlova sig med mig nästa vecka, är riktigt nervös. Jag såg till att vi ska åka till Barcelona, vilket han jättegärna ville och där ska jag göra det. Vet inte exakt hur än, har några alternativ. Ringarna kom i början av veckan och är sååå fina, luskade ut hans ringstorlek med hjälp av grannarna på fyllan, hehe. Vi åker på söndag och tanken är att jag ska fråga antingen söndag eller måndag morgon. Det är sommarvärme där nere nu (en kompis har precis komit hem därifrån) och vi bor nära stranden så ett alternativ är att gå ner dit vid solnedgången, smyga med chamapnge och fråga. Får jag inte till det första kvällen tar jag det vid frukosten dagen efter, då det alltid varit vår favoritstund på dagen. Blir till att improvisera lite :)
Så mysigt det låter!
Såg er tråd tänkte att jag kunde passa på att fråga eller få ideer.
Jag tänkte också ta saken i "egna" händer men vågar inte riktigt göra det rådfråga er först!
Min sambo fyller snart år och vi ska ha ett litet kalas för släkterna.
Tänkte att jag kunde be dem som gör tårtan att skriva: vill du gifta dig med mig? på tårtan......
Sen kan vi ju bestämma ringarna efteråt eller tycker ni att ringarna ska finnas på plats när man frågar?
Vad tror ni?