• Caamillaa

Tips på fint sätt att fråga om sambon vill förlova sig..

Vi har pratat om en förlovning men det blir aldrig av, så nu har jag bestämt mig för att göra något fint för honom och fråga om han vill förlova sig med mig! Något tips på hur jag ska göra? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Tips på fint sätt att fråga om sambon vill förlova sig..
  • Hallonmun

Varför inte fria istället?

• lunkentuss

När min man frågade om förlovning så hade han köpt en lite chokladask o lagt ett kort som förställde honom själv som liten. På baksidan av kortet hade han skrivit "vill du förlova dig med mig?".

Så fick jag chokladasken inslagen och när jag öppnade den så låg kortet i asken :)

• Caamillaa

Hallonmun skrev 2009-02-19 13:11:09 följande:

Varför inte fria istället?
    Giftermål ska vi vänta med. Det gör vi när vi har varit förlovade ett tag och har ekonomi till det.
  • Caamillaa

himmelsflickan skrev 2009-02-19 13:12:35 följande:

När min man frågade om förlovning så hade han köpt en lite chokladask o lagt ett kort som förställde honom själv som liten. På baksidan av kortet hade han skrivit "vill du förlova dig med mig?". Så fick jag chokladasken inslagen och när jag öppnade den så låg kortet i asken :)
    Jättefint! :) Vill ha mer förslag!
  • Candywoman82

Jag funderar också på att beställa ringar snart..Orkar inte vänta på att han ska göra nåt speciellt för mig. Han sa nånting på fyllan när vi var i Thailand, men då sa jag att vi får ta de sen när vi båda är nyktra. Men jag har inte sett röken av en ring än :(

Försöker hinta med att kolla på hemsidor på nätet som säljer ringar. Känns som alla vänner är förlovade/ skaffar barn osv, men mitt liv står bara still :(

Men min dröm är ju att han ska "fria" på sitt sätt, men samtidigt vet man ju aldrig om den dagen kommer eller om man ska besluta tillsammans att man gör det te xpå vår 3 års dag i sommar eller om jag ska fixa hela grejen i stället.

Vad tror ni?

• Caamillaa

Candywoman82 skrev 2009-02-25 12:44:31 följande:

Jag funderar också på att beställa ringar snart..Orkar inte vänta på att han ska göra nåt speciellt för mig. Han sa nånting på fyllan när vi var i Thailand, men då sa jag att vi får ta de sen när vi båda är nyktra. Men jag har inte sett röken av en ring än :( Försöker hinta med att kolla på hemsidor på nätet som säljer ringar. Känns som alla vänner är förlovade/ skaffar barn osv, men mitt liv står bara still :( Men min dröm är ju att han ska "fria" på sitt sätt, men samtidigt vet man ju aldrig om den dagen kommer eller om man ska besluta tillsammans att man gör det te xpå vår 3 års dag i sommar eller om jag ska fixa hela grejen i stället. Vad tror ni?
    Fixa hela grejen själv som jag ska göra. Om du har någon idé på vad du ska göra så får du gärna dela med dig. Det står fortfarande still här. Jag tror att jag har bestämt mig för att göra det senare i vår på någon fin plats. Men jag vill göra något mer! Men vet inte vad.
  • MLT

Har du kommit på något än? :)

Jag ska fråga min pojkvän om han vill förlova sig med mig nästa vecka, är riktigt nervös. Jag såg till att vi ska åka till Barcelona, vilket han jättegärna ville och där ska jag göra det. Vet inte exakt hur än, har några alternativ. Ringarna kom i början av veckan och är sååå fina, luskade ut hans ringstorlek med hjälp av grannarna på fyllan, hehe.

Vi åker på söndag och tanken är att jag ska fråga antingen söndag eller måndag morgon. Det är sommarvärme där nere nu (en kompis har precis komit hem därifrån) och vi bor nära stranden så ett alternativ är att gå ner dit vid solnedgången, smyga med chamapnge och fråga. Får jag inte till det första kvällen tar jag det vid frukosten dagen efter, då det alltid varit vår favoritstund på dagen. Blir till att improvisera lite :) 

• Caamillaa
    MLT skrev 2009-03-17 01:28:00 följande:
    Har du kommit på något än? :) Jag ska fråga min pojkvän om han vill förlova sig med mig nästa vecka, är riktigt nervös. Jag såg till att vi ska åka till Barcelona, vilket han jättegärna ville och där ska jag göra det. Vet inte exakt hur än, har några alternativ. Ringarna kom i början av veckan och är sååå fina, luskade ut hans ringstorlek med hjälp av grannarna på fyllan, hehe. Vi åker på söndag och tanken är att jag ska fråga antingen söndag eller måndag morgon. Det är sommarvärme där nere nu (en kompis har precis komit hem därifrån) och vi bor nära stranden så ett alternativ är att gå ner dit vid solnedgången, smyga med chamapnge och fråga. Får jag inte till det första kvällen tar jag det vid frukosten dagen efter, då det alltid varit vår favoritstund på dagen. Blir till att improvisera lite :) 
    Åå, det låter jättemysigt! Njae, jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska göra.. tar gärna emot tips! :)
  • Fru Persson
    MLT skrev 2009-03-17 01:28:00 följande:
    Har du kommit på något än? :)Jag ska fråga min pojkvän om han vill förlova sig med mig nästa vecka, är riktigt nervös. Jag såg till att vi ska åka till Barcelona, vilket han jättegärna ville och där ska jag göra det. Vet inte exakt hur än, har några alternativ. Ringarna kom i början av veckan och är sååå fina, luskade ut hans ringstorlek med hjälp av grannarna på fyllan, hehe. Vi åker på söndag och tanken är att jag ska fråga antingen söndag eller måndag morgon. Det är sommarvärme där nere nu (en kompis har precis komit hem därifrån) och vi bor nära stranden så ett alternativ är att gå ner dit vid solnedgången, smyga med chamapnge och fråga. Får jag inte till det första kvällen tar jag det vid frukosten dagen efter, då det alltid varit vår favoritstund på dagen. Blir till att improvisera lite :) 
    Så mysigt det låter!

Såg er tråd tänkte att jag kunde passa på att fråga eller få ideer.
    Jag tänkte också ta saken i "egna" händer men vågar inte riktigt göra det rådfråga er först!

Min sambo fyller snart år och vi ska ha ett litet kalas för släkterna.
    Tänkte att jag kunde be dem som gör tårtan att skriva: vill du gifta dig med mig? på tårtan......
    Sen kan vi ju bestämma ringarna efteråt eller tycker ni att ringarna ska finnas på plats när man frågar?
    Vad tror ni?
Svar på tråden Tips på fint sätt att fråga om sambon vill förlova sig..