gagge skrev 2009-02-24 20:09:50 följande:
Så det är ok enl. dig att operera sig då?!?! Det handlar fortfarande inte om något IDEAL, inte från min sida iallafall. hade jag gillat och tyckt att det var snyggt med hår både här och där så hade jag gladeligen haft det, sen vad andra ahde tyckt hade inte rört mig i ryggen. sen säger du "generell syn" och inte om den individuella smaken... alla måste väl ändå ha en smak och ett tycke.... fan va tråkig världen hade sett ut om alla tyckt lika dant. Blir man sen påverkad av reklam med modeller mm så är man ganska så svag som människa....anser jag... eller inte.... om man nu tycker det är snyggt att vara smal och ha stora bröst och blir lycklig av det så ska man väl inte bli hackad på för det. Ska man då gå omkring och vara fet och olycklig?! Senast igår gick jag in och beställde ett par skor som jag sett på en tv reklam.... nä, får nog ta och jobba på min självbild och köpa ett par gummistövlar istället.... Herregud!!!
Du missförstår kapitalt. Exempelvis så; när jag skrev om den individuella smaken så menar jag att det, även i vår kultur, finns människor som tycker att vissa attribut är vackra, attribut som INTE klassas som vackra/åtråvärda i västvärlden. Exempelvis så finns det människor som tycker att kraftiga kvinnor med kroppsbehåring är urvackert, något som generellt anses som oattraktivt i vårt samhälle.
Förstår inte riktigt varför du börjar prata om skor och TVreklam.. viss skillnad med ett par köpta bröst och ett par inhandlade skor, tycker du inte?