Inlägg från: Bebbe2006 |Visa alla inlägg
  • Bebbe2006

Fejkbröst

Sorgligt att en del är så avundsjuka att de blir tvungna att starta en tråd om det.

• Bebbe2006

Så patetiskt att kvinnor alltid måste hålla på och hacka på varandra. TS, om du nu är så nöjd med dina bröst, varför unnar du då inte andra att vara det? Vad har du för problem med att andra väljer att operera sig för att också bli nöjda?

Förbannade dumheter att hålla på och hacka på andra kvinnor. Avundsjuka, missunsamhet you name it!

• Bebbe2006

lillamamman skrev 2009-02-21 06:07:02 följande:

Vrf skulle nån vara avundsjuk på att andra är så fula att de behöver opereras..??
    För att man själv känner sig lika ful men inte har råd att operera sig? Eller inte törs?
  • Bebbe2006

Indianica skrev 2009-02-21 10:59:21 följande:

Niinaaa skrev 2009-02-20 08:29:26 följande:
    Om du har tokfina bröst kanske du inte riktigt kan sätta dig in i hur det är att kanske sakna bröst helt (vara totalt platt), ha "tomma påsar" till bröst osv. Är det kanske hotfullt för dig om andra kvinnor får lika tokfina bröst som dig?
    Ja, det är hotfullt. Det är just därför som kvinnor irriterar sig på att andra kvinnor också har möjligheter.
  • Bebbe2006

Indianica skrev 2009-02-21 15:26:05 följande:

Jag tycker absolut inte att jag är ful och går inte kutryggad runt och känner mig oduglig.Jag är heller inget ideal generellt. Det är inget jag eftersträvar! Jag har aldrig blonderat mig fastän blondiner anses vara otroligt eftertraktade. Inte heller är jag särskilt smal som idealet föreskriver. Jag går runt i bikini på sommmaren fastän jag har stries pga graviditeter. Däremot provocerar "bliv-vid-din-läst-idealet" mig. Bara för att man fått barn och åldrats ska man inte behöva börja älska alla kroppsliga förändringar. Att det är så stor andel mammor som opererar sina bröst och t ex mage tycker jag säger en del. Att det inte handlar om att man som tonåring blivit hjärntvättad, utan tonåringars kroppsliga osäkerhet är hos åtminstone 90% av tonåringarna sund. Men skuldbelägg inte mammor med uttänjda bröst för några ideal de inte eftersträvar (hollywood platideal osv) Jag vill se ut SOM MIG SJÄLV. Jag har väl också haft supersnygga bröst en gång och ska leva länge till, men varför ska jag behöva börja älska alla skavanker istället för att åtgärda vissa och tycka jag är fin i 20-30 år till. Tids nog blir jag också ett skrynkligt russin ,-)
    Mycket bra skrivet!
  • Bebbe2006

zilja skrev 2009-02-24 16:23:11 följande:

att ma nsäger att man fixar sina bröst för sig själv & ingen annan är lögn . för alla har ett ideal i psyket , att man ska ha bröst annars känenr man sig inte kvinlig m.m. Vad säger att stora bröst e kvinnligt??? Jag tycker dock att det ser äckligt ut med stora bröst . . .
    På vilket sätt ser det äckligt ut med stora bröst, menar du? Menar du fasta bröst, eller hängiga bröst? Vilken kupa är stora och äckliga enligt dig?
  • Bebbe2006
    Hervor 1 skrev 2009-02-24 19:26:04 följande:
    Verkar som om ingen av de kvinnor i denna tråd som skönhetsopererat sig anser att det finns ett rådande ideal som definierar vad som är vackert i vår kultur? Att det påverkar människor och hur vi ser på skönhet.. Lustigt tycker jag. Är det ingen utav er som någonsin ställt er själva frågan VARFÖR tycker "vi" att kvinnor skall vara exempelvis utan kroppsbehåring, ha stora bröst eller varför det anses vackrare att vara blond/ljushyllt än mörk?Reflekterar ni aldrig över sådant?*Nu pratar jag generellt om västvärldens syn på kvinnlig skönhet, inte om den individuella smaken..*
    Den individuella smaken påverkas ju av rådande ideal.

Självklart att man är påverkad av rådande ideal, men det behöver inte betyda att man har asdåligt självförtroende och mår dåligt om man inte opererar sig, utan det kan faktiskt fortfarande vara så att man gör det för att man kan, och för att man känner för det.

Jag har alltid sett rätt bra ut, men efter tvillinggraviditeten var min mage och mina bröst rätt fula, kan jag säga. Eftersom jag vill fortsätta att se bra ut i några år till valde jag att operera dessa delar av min kropp. Mage och bröst, och det känns verkligen så bra att jag har gjort det.

Tänker inte skriva under på att jag har dåligt självförtroende, för det har jag inte. Det är upp till varochen hur man vill göra. Tycker synd om de tjejer som har dåligt självförtroende och tror att de 'måste' operera sig för att duga, men så tycker jag också synd om de tjejer som inte alls ser bra ut men som tror att de gört det. De som gladeligen springer omkring med tajta byxor och låter kroppen jäsa över som en muffins. Det är så pinsamt att jag nog tycker mer synd om dem.
  • Bebbe2006

Niinaaa skrev 2009-02-24 19:43:44 följande:

Svar på #63man kan träna o banta om man ser ut som en muffin
    Glöm det! Du kan inte varken träna eller banta bort hud. Inte en chans.
  • Bebbe2006

Niinaaa skrev 2009-02-24 19:56:10 följande:

Svar på #65nej så klart inte om det är hud..men jag menade fett
    Ja, fast om du har fett och tränar / bantar bort det. Så har du fortfarande hud.

Det bästa är ju att aldrig bli fet från början. Men graviditet har ju också effekt. Iallfall om man som jag ökar mer än 50% av sin kroppsvikt. (Från 58 till över 90) Inte en chans i helvetet att jag skulle ha en schysst kropp utan operation efter det. Har man en gång vägt 90 kilo, så är det nog rätt kört.
  • Bebbe2006

Niinaaa skrev 2009-02-24 19:56:10 följande:

Svar på #65nej så klart inte om det är hud..men jag menade fett
    Men för övrigt håller jag med dig. Man ska inte fettsuga sig och tro att det är ett alternativ till en bra kosthållning. Övervikt tränar / bantar man bort. Operationer är till för att justera detaljerna.
Svar på tråden Fejkbröst