Inlägg från: Omorfia |Visa alla inlägg
  • Omorfia

Fejkbröst

Jag har förvisso inte opererat in någonting i tuttarna utan gjort dem lite mindre och fastare. Mina tuttar hade alltid varit hänginga men efter att ha gått ned en hel del i vikt var de ännu hängigare. Jag hade råd och kände att jag skulle vilja kunna gå utan BH hemma utan att svettas floder från under brösten och ha vissa sorters toppar utan BH. Jag har inga problem med att tuttarna ser ut som efter en graviditet, nu när jag har varit gravid och fött barn.. Jag hade också opererats i narkos när jag var yngre, så jag visste att jag tålde narkos.

Det är väldigt lätt att yttra sig om att andra borde vara nöjda när man sitter med "tokfina" bröst redan. En kompis t ex är jättedeppig och ska fixa tuttarna efter sina två graviditeter för att de hänger lite, medan jag tycker att hon borde vara glad för att hon fått ha jättefina tuttar i alla år innan graviditeterna..

Självklart opererar man tuttarna för att samhället är utseendefixerat. Män och kvinnor har i alla tider försökt ändra om sina utseenden för att attrahera partners och skaffa sig fördelar på förökningsområdet. Det är naturligt och bara trenderna i hur man gör det förändras.

• Omorfia
    Hervor 1 skrev 2009-02-24 19:26:04 följande:
    Verkar som om ingen av de kvinnor i denna tråd som skönhetsopererat sig anser att det finns ett rådande ideal som definierar vad som är vackert i vår kultur? Att det påverkar människor och hur vi ser på skönhet.. Lustigt tycker jag. Är det ingen utav er som någonsin ställt er själva frågan VARFÖR tycker "vi" att kvinnor skall vara exempelvis utan kroppsbehåring, ha stora bröst eller varför det anses vackrare att vara blond/ljushyllt än mörk?Reflekterar ni aldrig över sådant?*Nu pratar jag generellt om västvärldens syn på kvinnlig skönhet, inte om den individuella smaken..*
    Jag tyckte iofs att jag var rätt tydlig med min ståndpunkt.
Svar på tråden Fejkbröst