• Airlee

Fejkbröst

Bebbe2006 skrev 2009-03-01 15:11:19 följande:
    Ja, för det är ju nästan bara fula människor som trivs med sigsjälva. Snygga människor vill bara ha mer och mer.
    Jag skulle nog vilja påstå att fula människor oftare påstår att de trivs med sig själva, fast de egentligen inte gör det.
  • Airlee

Bebbe2006 skrev 2009-03-01 15:17:12 följande:

Airlee skrev 2009-03-01 15:12:28 följande:
    Jaha, är det så? Ok. Men om man tycker att man är ful så försöker man ju göra något åt det, och om man jobbar på det så borde man ju bli snygg. men inte nödvändigtvis nöjd.....alltså är man snygg och missnöjd. Om man är nöjd och därför inte gör något åt sigsjälv så är det mindre sannolikhet att man är snygg, eftersom snygg i dagens mening ofta innebär iallfall lite fix. Alltså är man nöjd och omedveten om sin fulhet. Det finns undantag, självklart.
    Det är min uppfattning i alla fall, men den är så klart subjektiv.

Det spelar väl ingen roll egentligen men ibland känns det som om folk tröstar sig med tanken på att snygga människor eller människor som gör skönhetsoperationer är olyckliga, har dålig självkänsla och så vidare. Fast det inte alls behöver vara så.
  • Airlee

Bebbe2006 skrev 2009-03-01 15:28:28 följande:

Airlee skrev 2009-03-01 15:20:55 följande:
    Ja, på samma sätt som man säger att snygga tjejer (och vältränade killar) är dumma i huvudet. För att det skulle kännas bättre om det vore sant?
    Precis. Och alla rika människor är innerst inne olyckliga för de kan inte uppskatta livets sanna värden och alla människor som satsar på sina karriärer kommer att ångra en dag att de inte ägnade mer tid åt familjen och blablabla.
  • Airlee

Niinaaa skrev 2009-03-01 19:02:14 följande:

Det handlar inte om att JAG är SÅÅ nöjd. Det handlar mer om att kvinnor i allmänhet ska ens måsta känna att man måste operera sig. vet inte om jag kan förklara mig så bra... Jag dömer ingen om op. sig. Det är bara synd att man känner att man måste göra det för att duga
    Det kan ju bero på en så enkel sak som att man tycker att det vore skönt att kunna gå utan BH under linne på sommaren. Jag tror faktiskt inte att det är så vanligt att någon känner sig tvungen... man kan vara nöjd, men vilja bli extra nöjd.
  • Airlee
    Hervor 1 skrev 2009-03-01 20:38:14 följande:
    Men hur resonerar ni som väljer att genomgå en operation med alla risker som det innebär bara för att slippa bh på sommaren?! För mig låter det absurt, upplys mig gärna.
    Jag har inte gjort det men skulle absolut kunna göra det om jag hade eller fick bröst som behövde BH för att se snygga ut. Det är väl helt enkelt så att fördelarna överväger. Är riskerna verkligen så stora? Jag kanske är skadad av att jag känner många som har gjort diverse ingrepp med jättebra resultat.
  • Airlee
    Pelargonen skrev 2009-03-03 22:54:44 följande:
    Tråden handlar om fejkbröst och inte om magar. Du tror inte att de själva kommer förstå att du har låtsastuttar då?
    Min bästa vän har fixat brösten och hennes barn har självklart ingen aning om att hon har gjort det, varför skulle de? Det är väldigt få människor som vet överhuvudtaget, de ser naturliga och fina ut.

Och sen måste jag invända mot det här med "fejkbröst" och "låtsastuttar" som låter lite hånfullt i mina öron, det är ju inte direkt som om man skalar bort brösten och sätter dit ett par nya. Bröst är bröst.
  • Airlee
    Pelargonen skrev 2009-03-03 23:09:33 följande:
    Bröst består av fettvävnad. "Fejkbröst" är nog menat som en benämning för att just klargöra att det inte handlar om ett par naturliga bröst. Jag tror TS har valt ordvalet just därför men jag kan ju inte veta. Var har jag påstått att alla mammor med fejkbröst har barn som vet om det?
    Jag tror inte att TS menade något illa och säkert inte du heller, jag tycker bara att det har en ganska negativ klang.

Nej, jag menade inte att du påstod det heller. Det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud när jag läste diskussionen, att jag inte tror att det är särskilt vanligt att barn vet om sina föräldrars operationer om ingen berättar det för dem. Så argumentet om att vara en förebild för sina barn faller ju lite där.
  • Airlee
    Airlee skrev 2009-03-03 23:15:22 följande:
    Jag tror inte att TS menade något illa och säkert inte du heller, jag tycker bara att det har en ganska negativ klang. Nej, jag menade inte att du påstod det heller. Det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud när jag läste diskussionen, att jag inte tror att det är särskilt vanligt att barn vet om sina föräldrars operationer om ingen berättar det för dem. Så argumentet om att vara en förebild för sina barn faller ju lite där.
    En DÅLIG förebild, kanske passar bättre.
  • Airlee
    Pelargonen skrev 2009-03-03 23:17:48 följande:
    Men alltså, barn är sällan blinda, döva och dumma.
    Det menar jag absolut inte att de är, men lägger de verkligen märke till om mammas tuttar är lite fastare och större eller sitter högre upp? Och drar de i så fall slutsatsen att hon måste ha opererat sig? Samma resultat kan ju uppnås (visuellt i alla fall) med en bra push-up-BH och det använder väl ganska många kvinnor utan att barnen reagerar på det.
  • Airlee

Min undran är bara varför det i det här landet anses så otroligt fel och fult att vilja vara vacker?

• Airlee
    Thösen skrev 2009-03-04 18:34:42 följande:
    Allvarligt talat. Folk som påstår att det inte är för ens egen skull som man gör en operation. Har antagligen aldrig upplevt hur det är att vara platt eller ha sned näsa eller va sjutton man nu väljer att operera. Jag har gjort en bröstförstoring eftersom jag heltt enkelt inte hade några bröst att tala om. För att förtydliga kanske jag ska säga att jag inte ens kunde fylla den mista storleken som finns i affärerna. Jag gick på en konsultation hos en riktigt bra doktor som föreslog storlek och form på brösten. Jag kände stort förtroende för honom då mina bröst blev jättefina och inte alls ser ut som "Silikonbröst". Jag hahr anatomiska inlägg som påminner om ett naturligt bröst i formen. Sen kom vi tillsammans överens om att dom inte ska vara så stora då jag är rätt nätt i kroppen. Skulle ni se mig i badhuset eller på gatan så skulle ni aldrig tro att jag ahde silikonbröst. För jag valde att vara realistisk när jag gjorde en bröstförstoring. Ville helt enkelt bara vara snygg för mig själv. Vill ni sedan påstå att jag gjorde det för någon annans skull så go ahead. Huvudsaken är att jag vet varför jag gjorde det och att jag blev nöjd!
    Glad för din skull. Förstår ditt val till 100%. Man lever bara en gång, varför gå igenom livet och vara missnöjd med något som går att rätta till? Utseendet betyder faktiskt en hel del. Det betyder inte att man måste se ut som Heidi Klum för att vara lycklig. Det räcker att känna sig nöjd och tillfreds med sin kropp, vara avslappnad och kunna se den person man själv tycker sig vara på insidan även på utsidan när man tittar sig i spegeln.
  • Airlee

Carpe diem1981 skrev 2009-03-04 22:27:31 följande:

Jag tycker det är en sak att varje individ gör det "bästa" möjliga av sitt utseende och den gåva vi skapats med. Tex sminkar sig, köper kläder som passar enligt tycke och som man känner sig fin i, rakar benen, färgar håret (om man inte har problem med allergier då villsäga), noppar ögonbrynen, gör hårförlängningar, klipper sig, skaffar en ny frisyr, påbyggda naglar med mera. Inget av detta är fel, vissa vill vara utan det och andra med det, men det är dock inget som man KAN dö av eller få svåra komplikationer av. Inga ärr eller men för livet. Ingen som skär i din kropp och utsätter den för en onaturlig påfrestning som i värsta fall kan leda både till det ena och det andra. Att vara nöjd med sig själv, älska sig själv för den man är, hur man är skapt att vara, göra det bästa möjliga av sitt utseende utan att utsätta sig själv för allt för stora risker!! Tycker det är fel med skönhetsingrepp om det inte är på medicinska grunder! Tror att många som gör dessa ingrepp pga icke medicinska omständigheter ofta tar i försvar att dom gör det för sin egen skull för att dom själva ska må bra med sitt beslut utan att behöva gå djupare inpå livet och inre konflikter kring varför dom valt att göra detta ingrepp!
    Men vem är det som kan avgöra om det är värt riskerna? Personen själv eller du, en främling?
Svar på tråden Fejkbröst