• JeBi

Fejkbröst

Fejktänder

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att bleka tänderna!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

Fejknaglar
    Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att bygga naglar!?

Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

Fejkhår
    Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att förlänga/permanenta/färga håret!?

Fejksolbränna
    Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att  använda brun utan sol/solduscha/sola solarium!?

----------------------------------------------------------------------------------------

Människor har alltid ansträngt sig för att se bra ut. Teknik och möjlighet förändras ideligen och därmed även typen av förändringsarbeten för att vi ska se "bättre ut".

*trött på diskussioner av den här typen*
  • JeBi
    Svar på #97
    Niinaaa skrev 2009-03-02 08:54:15 följande:
    Diskutera inte här då om du är trött på detta
    Kanske lite klantigt formulerat av mig... Vad jag syftade på var egentligen... Är det bara bröstoperationer som är "sorgliga" eller är det all typer av förbättringsarbeten vi människor väljer att underkasta oss?

Fixade själv boobsen för en herrans massa år sedan. Hade inte en tanke på att göra det för kompensera för någon typ av otillräcklighet. Nä... Jag gjorde det för en mer banal anledning. Trodde helt enkelt att kläderna skulle sitta lite snyggare om jag hade lite bröst. Enligt mig så blev resultatet mycket lyckat. La inte in så mycket dock. En lagom C-kupa kostade jag på mig i alla fall.

Tror att människor har olika anledningar till att göra sig vackra, oberoende vad man väljer för åtgärd. Att bara utgå ifrån att det handlar om en känsla av otillräcklighet är ju naivt.
  • JeBi
    Hervor 1 skrev 2009-03-02 16:50:10 följande:
    Hur kan du ens jämföra fejknaglar med exempelvis en bröstförstoring eller en bukplastik?!?! Om besöket hos "nagelterapeuten" skiter sig vad händer då? Jo, absolut ingenting som inte går att fixa och framförallt ingenting som ger konsekvenser i ditt övriga liv eller i framtiden. Om din bröstop däremot skulle gå fel så kan väldigt mycket hända, döden exempelvis (om det vill sig riktigt illa). Poängen är väl den att man, enligt mig, utsätter sin kropp för stora ingrepp med risk för allvarliga biverkningar för att "kunna se snygg ut i bara linne till sommaren". Det resonemanget är otäckt och oerhört ytligt. När man resonerar så, som en del ut av er bevisligen gör, har man ens då förstått på riktigt vilka risker en operation faktiskt kan innebära? Att jämföra detta med att färga håret, ett hår som faktiskt växer ut om färgen skulle råka bli fullsätndigt fel och omöjlig att rätta till är häpnadsväckande! Sedan förstår jag inte varför man som kvinna inte får lov att vara negativ till skönhetsoperationer utan att då påstås "klanka ner" på andra kvinnor och inte vara "stöttande".. Om det nu är någon kategori kvinnor som gör den andra en otjänst så är det väl isåfall den som lär våra döttrar att de inte duger som de är skapta oavsett kupstorlek eller midjemått..
    Håller med dig att det ur ett riskperspektiv är stor skillnad på en bröstoperation och på att skulptera naglarna. Men TS ondgjorde sig inte över riskerna utan över att kvinnor lägger mycket pengar på (i det hennes exempel) bröstförstoring för att dom känner sig otillräckliga. Mitt inlägg utgick ifrån att finansiering och otillräcklighet låg i fokus för diskussionen.

I gråzonen i resonemanget hamnar Restylane och Botox... Hur ställer du dig till det?
  • JeBi
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-03 09:16:57 följande:
    jisses .. enda jag kan säga nu. ialf igår fick jag min ops tider den 10e juni har jag ny mage o bröst
    Spännande!

Jag fixade boobsen efter min förra förlossning. Nu har jag fått en sladdis för fem veckor sedan så vi får se hur "grejjerna" hänger efter amning och några måndader på gymmet. Efter förra graviditeten gick min mage tillbaks helt och blev jättefin. Men... Jag är ju inte 23 längre så det kanske blir att att tajta till lite över maggen ändå.

Brösten är det väl ändå dax att byta ut så vi får se hur dom ser ut om något år :)

Lycka till!
  • JeBi
    Myrtille skrev 2009-03-03 10:21:23 följande:
    Eller så kan det vara så att det är när man är ung och osäker (och oftare lågavlönad) som man får för sig att fejk är bättre än äkta vara.
    Finns det undersökningar gjorda som visar att skönhetsoperationer är vanligare inom vissa socioekonomiska grupper? I så fall tar jag gärna emot en källhänvisning.
Svar på tråden Fejkbröst