Inlägg från: MammasÄlsklingar |Visa alla inlägg
  • MammasÄlsklingar

Fejkbröst

Svar på #87
    Det handlar inte om att duga!
    Det handlar om att man kanske har tex som i mitt fall gått ner och upp mycket ivikt och kroppen blivit förstörd på det sättet.
    Det som är synd e att vi kvinnor e så bra på att klanka ner på varandra istället för att stötta varandra.
    Jag struntar väl i vad andra andra anser om min kropp det e inte det man e ute efter .. jätte många tycker jag e snygg o fin som jag e nu ..ialf med kläderna på.
    Men jag vaknar varje dag och vill knappt se mig i spegeln för skinnet hänger på magen o brösten e total förstörd .. varenda magmuskel i borta så jag inte kan hålla upp ryggen rakt. Jag tackar gudarna för att plastikkirurgerna finns!
    I Juni har jag nya bröst o ny mage och det kommer bli e befrielse för mig
  • MammasÄlsklingar

Ja det e faktiskt sant.. dom flesta gör något med sitt utseende .. fejknaglar fejkhårfärg fejklöshår fejkögonfransar osv osv.
    Alla får göra som dom själva känner och vill jag bryr mig inte alls om någon väljer att op eller ha något annat fejk.
    Jag kommer vara en stor fejk sen som har fejknaglar fejkhår( fejk bränna på sommaren) för jag vill inte få hudcancer..o fejkbröst sen

MaryD skrev 2009-03-02 08:45:42 följande:
    Grattis till dig! Va roligt...du kommer bli supernöjd, tror jag
    Tack det vet jag att jag kommer bli .. går bara och väntar in Juni nu .. räknar ner dagarna *s*
  • MammasÄlsklingar
    Pelargonen skrev 2009-03-02 23:48:18 följande:
    Det sorgliga i det hela är de signaler man skickar till sina döttrar: "Som kvinna duger man inte som man är utan man måste ta till kniven". Det kan göra mig lite ledsen.
    Men gud!
    Jag har två döttrar och vem har sagt att jag ens ska berätta att jag op mina bröst o mage?
    Först ska man må dåligt över att ens kropp blivit sabbat för man gått ner 56 kilo sen ska man behöva må dåligt för att (vissa) kvinnor klankar ner på oss som vill ta bort överflöd eller fixa till den trasiga kroppen.. det tycker jag e hemskt och ska lära mina döttrar att inte DÖM;A ut andra och ha empati och förståelse!!
  • MammasÄlsklingar
    Myrtille skrev 2009-03-03 08:45:49 följande:
    Det tragiska är att kommersiella krafter har fått folk att känna att en protes är "bättre" än en levande kroppsdel. Slitzidealet ser inte ut som en människa, utan som en karikatyr av en människa. När skall det anses "fräschare" med tupé än med riktigt hår? När skall lösnäsa bli helfräckt? Eller varför inte porslinsöga?
    Fast man e inte ute efter att se ut som en Slitz modell när man sätter in silicon inte jag ialf !
  • MammasÄlsklingar

jisses .. enda jag kan säga nu.
    ialf igår fick jag min ops tider den 10e juni har jag ny mage o bröst

• MammasÄlsklingar
    idiblon skrev 2009-03-03 09:17:20 följande:
    Lycka till! *avis*
    TACK
  • MammasÄlsklingar

Det e är så synd att så många kvinnor ser ner på varandra! Har sagt d förut o säger d igen!
    Igår när jag kom in till min kirurg med jackan på sa hon men gud vad vill en sån vacker kvinna plastik op sig för?
    Så sa jag: Vänta tills jag klätt av mig.. så gjorde jag d hon förstod till 100% då varför.
    O jag hade fått det gratis rubbet om jag hade tillhört ett annant landsting för dom hade inte kontrakt med sthlms landsting. O om man får det gratis så kan ni ju tänka er hur kroppen ser ut. Det e inte alla som skulle få brösten o magen op gratiS!

• MammasÄlsklingar

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 19:29:40 följande:

Vem modifierar något vansinnigt? Inte jag iallafall och definitivt inte som jag ser på saken. Risken är minimal att man dör, risken är något större att man får komplikationer, men dom finns och det kan man inte förneka. Likväl som kvinnor i Sverige fortfarande dör vid förlossning så dör kvinnor som op brösten/fettsuger sig och andra stora ingrepp, dock som jag sa väldigt sällsynt, men vem vill ta den risken. Man kan ju inte vara så naiv att man tror att det inte kommer drabba en själv utan att det endast drabbar andra!Gör du dina jämförelser och dra dina paralleller så gör jag mina! Jag tycker det är naivt och fruktansvärt omoget att INTE tala om ideal med tanke på hur vårt samhälle ser ut idag med massmedias påverkan och påtryckningar! Så än en gång tycker vi olika och resonerar på olika vis......
    Men om vi tar den risken som finns.. vem fasen e du att dömma oss för det?
    Det e väl endå upp till oss och vårt eget ansvar?
  • MammasÄlsklingar
    TessaS skrev 2009-03-03 20:05:23 följande:
    Jag tycker det är mest sorgligt att man känner ett behov av att tala om för andra kvinnor att deras val är patetiskt och sorgligt. Live and let live...
    bra sagt

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 21:20:00 följande:
    Ja det är högre risk vid tex en förlossning att man dör, men och med betoning på men...vi måste föda barn för att samhället skall fungera, vad hade hänt om alla kvinnor valde att inte skaffa barn? Hur skulle vårt samhälle då se ut? Man måste inte op brösten, såvida det inte ligger medicinska åkommor bakom op.Om dessa människor vill op sig utan medicinsk bakgrund så är det givetvis upp till dom, deras val, deras kropp, deras medvetna risker. Dock så är ju forumen till för att diskuteras i och jag säger precis som alla andra min personliga, subjektiva åsikt. Jag anser att det är hemskt att så många kvinnor/flickor op brösten och att det för varje år sker en ökning av antalet skönhetsingrepp....mkt sorgligt....
    Men ska vi då gnälla på dom som har fetma .. röker..snusar..solar solarium..tar droger..dricker..flyger flygplan för du vet du tar ju en risk då planet KAN ju störta osv osv osv osv
    Var och 1 har och gör sina egna val i livet..
  • MammasÄlsklingar
    Pelargonen skrev 2009-03-03 22:54:44 följande:
    Tråden handlar om fejkbröst och inte om magar. Du tror inte att de själva kommer förstå att du har låtsastuttar då?
    Jag ska både OP min mage o bröst!!
    O om man opererar sin mage har man väl fortfarande gjort en så kallad skönhets operation.
    Varför skulle dom förstå det för om man får fråga?
  • MammasÄlsklingar

Men då tycker jag alla föräldrar som röker ska sluta röka för era barn får för sig då att dom måste också röka. Lika snusa sluta upp med det ni ger barnen fel intryck.
    Sluta sminka er för ni ger intryck till barnen att man måste sminka sig för att vara fin.Färga inte håret för då ger ni intryck att er egen hårfärg inte duger.. noppa inte ögonbrynen för då ger ni intryck att ögonbrynen måste vara på ett visst sätt.Använd ej lösnaglar för varför duger inte era egna.. Drick inte alkohol dom kan få för sig att börja dricka tidigt osv osv
    Finns hur mycket som helst man kan dra upp!
    Men klagar jag NEJ för jag tycker alla gör sina egna val i livet ang allt och jag skiter i hur andra gör.
    Barn påverkas av en massa olika saker inte bara plastikoperationer!

Svar på tråden Fejkbröst