Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Fejkbröst

Jag lägger ingen värdering i att folk opererar sig. Jag själv gör det för min skull, min mans skull och naturligtvis för samhällets skull. Om vi inte hade haft dessa ideal hade jag antagligen inte opererat eller gjort andra ingrepp heller. Jag följer massan.

Jag sitter just nu och funderar på botox och fillers i ansiktet. Såg ett program igår och hennes rynkor försvann nästan och hon såg både yngre och fräschare ut.

Fast att säga att jag enbart gör det för min egen skull så skulle jag faktiskt ljuga.

• M Y L F

Varför är det fel att op sig om man betalar med egna medel?
    Om man gör det för sin egen skull eller för alla andras spelar ju inte heller någon roll.

Att man utsätter sig för en risk? Att man kan dö? Dom riskerna är man ju väldigt upplyst och medveten om. Men dör man så dör man. Svårare än så är det inte. Den som dör lär ju inte lida utan det är väl ens nära och kära. Hur många har dött under en skönhets operation i Sverige? Jag orkar inte kolla det så om någon ligger inne med fakta skulle jag gärna vilja ta det av det.

Jag skulle tycka att det var hemskare om op går dåligt, det är ju då det blir jobbigt, men den risken får man ju ta. Det jag kan tycka då är ju att det skall inte samhället behöva betala för utan det får plastik kirurgerna ha försäkringar för så att dom som ev får en komplikation skall gå till kirurgen som utfört ingreppet och där få vård, inte hos den offentliga vården. Likaså tycker jag att man får ta semester istället för att få en sjuk skrivning. Många arbets givare är ju inte så förtjusta i att behöva betala för en som faktiskt valt att lägga sig under kniven.

Sedan får var en en göra precis som dom vill. Jag själv tänkte köra botox.

• M Y L F

Herre gud vad folk verkar förfäras över vad andra människor vill spendera sina pengar på?

• M Y L F

Spelar ingen roll att ni förfäras, vårat samhälle är som det är och jag är ledsen att säga det, det kommer bara att öka med operationer. Snart går man på lunchen och gör en fett sugning.

Klart att man kan ha åsikter men det förändrar ju ingenting. Jag skäms inte, har själv gjort en bröst förminskning och har nu tankar på att botoxa och restylana mig.

Jag gjorde dock inte förminskningen för utseendets skull, utan för att kroppen tar stryk av stora tunga bröst , men hade det varit tvärtom att jag haft extremt små bröst hade jag kanske kunnat tänka mig att stoppa något i dom istället. Nu är jag lite rädd för just implantat, för man har ju inte riktigt sett riskerna än. Men jag lägger ingen värdering i hur folk vill se ut.

Man skall vara nöjd själv.

• M Y L F
    Svar på #271
    Fast där blir man ju mer eller mindre tvingad till det. Min operation har ingen tvingat mig att göra vad jag kan komma ihåg. Min operation är tipp topp jämnfört med att få ett helt könsorgan bort skuret, utan bedövning.

Jäkligt dålig jämnförelse om jag själv får tycka.
  • M Y L F
    Svar på #274
    Fast här är det ju så att det är föräldrarna som väljer att omskära sina barn. Jag har också sett dokumntär om detta och barnen vet ju inte vad det innebär, mer än att det är spännande till en början, men sedan så är det inte lika "kul" längre. Det är ett övergrepp anser jag , oavsett att det är ett kulturellt fenomen. Det har inget med vare sig utseende eller religion att göra. Många är ju obildade och vet ju inte vilka infektioner och liknade som det innebär att göra dessa hemska ingrepp.

Om jag själv lägger mig under kniven är jag fullt medveten om att det är ett risk fyllt ingrepp och det är MITT beslut att ändå göra det. Det är inget övergrepp att operera sig.

Jag kan tycka att det har blivit väl hysteriskt med operationer, kolla ett dåligt exempel i mina ögon Linda Rosing. Men vill man vanställa sig så gör det säger jag.

Det är helt hysteriskt att vi matas via media dessa förebilder, men det är var och ens eget beslut om man skall hänga med i karusellen eller inte.

Många är snyggare utan operationer, men dom känner sig bättre efteråt så vad är felet då? Jag är inte emot skönhets operationer lika lite som jag är emot att var och en får göra vad dom vill så länge dom inte skadar andra.
  • M Y L F
    Svar på #276
    Absolut inte sagt att man är lyckligare för att man opererat sig ochjag håller med om att det är ett socialt tryck, men det är ett frivilligt val man gör ändå. Det är ju inget modemagasin som med pistol hotar in kvinnor eller män in i operations karusellen.

Varför klipper vi oss? Varför sminkar vi oss? Varför köper vi nya snygga kläder , v, vi ha ska ny bil, ALLA skall ha bil och hus osv, listan kan göras lång på det sociala trycket. Inte enbart operationer.
  • M Y L F
    Svar på #295
    Klart att man får kommentera och tycka, men jag säger bara att det inte enbart är ett socialt tryck för enbart operationer, men det diskuteras flitig om just det. Det är ju inte direkt någon som argumenterar mot varför man sminkar sig eller klipper sig. Det gör man ju om mångt och mycket också för att alla andra gör.

Varför är det dåligt med plastik operationer om jag får lov att fråga?
  • M Y L F
    Svar på #298
    Fast jag får inte svar på frågan vad det är som är så dåligt med plasik operationer?
    Något dåligt för dig är kanske bra för någon annan.
  • M Y L F
    prinsesstårtan skrev 2009-03-05 07:23:57 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-04 22:16:54 följande: går man till en riktig plastikkirurg så är chansen för komplikationer och dödsfall väldigt små..... att få en allergisk reaktion på ett nytt smink är inte ovanligt,.... även om dödsfall är det..... gämförelsen är bra anser jag för man opererar sina bröst av samma anledning som man gör slingor i håret och drar på sig maskara. Man känner sig finare och mår därför lite bättre med sig själv. vad är fel med det?
    Du skrev det jag tänkte skriva, man kan faktiskt få allergiska reaktioner av både smink, kläder, hårprodukter osv... Det kan ge ärr för livet.

Det är väl högst onaturliga kemiska produkter vi använder, fast utanpå kroppen.
  • M Y L F
    Svar på #333
    Jag undrar också om det stämmer med 25% under 25 år som verkligen opererar sig?
  • M Y L F
    Svar på #336
    Fast tänka och göra det är ju inte riktigt samma sak. Fast jag förtår hur du tänker.

Jag anser också att det är alldeles för hysteriskt med att alla skall vara "perfekta" men jag dömer faktiskt inte folk för det.
Svar på tråden Fejkbröst