Inlägg från: Bebbe2006 |Visa alla inlägg
  • Bebbe2006

Fejkbröst

Hervor 1 skrev 2009-02-24 21:37:28 följande:
    Jag tror inte att 100% av alla plastikopererade människor mådde uruselt innan operationen. En del, som du, tycker visst inte att det är en stor sak att operera sig. För mig helt absurt och oförståeligt att bagatellisera en så stor sak, men det är jag det. Sedan förstår jag inte varför du tycker synd om tjejer som själva tycker att de ser bra ut och gillar vad de ser i spegeln, bara för att du inte håller med! DET är tragiskt om något, blir du upprörd över ett oförtjänt gott självförtroende eller vad?Att ha ett oförtjänt gott självförtroende tycker jag är pinsamt, och ja, jag tycker synd om folk som gör sigsjälva till åtlöje.
  • Bebbe2006
    Hervor 1 skrev 2009-02-26 09:41:43 följande:
    Men vilket resonemang... så de som inte uppfyller dina kriterier för vad som är attraktivt, de har ingen anledning att ha gott självförtroende och trivas med sig själva menar du. Du anser att de är pinsamma? Usch vilken rigid och tråkig inställning du tycks ha till dina medmänniskor!Ja, för det är ju nästan bara fula människor som trivs med sigsjälva. Snygga människor vill bara ha mer och mer.
  • Bebbe2006

Airlee skrev 2009-03-01 15:12:28 följande:

Bebbe2006 skrev 2009-03-01 15:11:19 följande:
    Jag skulle nog vilja påstå att fula människor oftare påstår att de trivs med sig själva, fast de egentligen inte gör det.
    Jaha, är det så?

Ok.

Men om man tycker att man är ful så försöker man ju göra något åt det, och om man jobbar på det så borde man ju bli snygg. men inte nödvändigtvis nöjd.....alltså är man snygg och missnöjd.

Om man är nöjd och därför inte gör något åt sigsjälv så är det mindre sannolikhet att man är snygg, eftersom snygg i dagens mening ofta innebär iallfall lite fix. Alltså är man nöjd och omedveten om sin fulhet.

Det finns undantag, självklart.
  • Bebbe2006

Airlee skrev 2009-03-01 15:20:55 följande:

Bebbe2006 skrev 2009-03-01 15:17:12 följande:
    Det är min uppfattning i alla fall, men den är så klart subjektiv. Det spelar väl ingen roll egentligen men ibland känns det som om folk tröstar sig med tanken på att snygga människor eller människor som gör skönhetsoperationer är olyckliga, har dålig självkänsla och så vidare. Fast det inte alls behöver vara så.
    Ja, på samma sätt som man säger att snygga tjejer (och vältränade killar) är dumma i huvudet. För att det skulle kännas bättre om det vore sant?
  • Bebbe2006

Airlee skrev 2009-03-01 15:30:45 följande:

Bebbe2006 skrev 2009-03-01 15:28:28 följande:
    Precis. Och alla rika människor är innerst inne olyckliga för de kan inte uppskatta livets sanna värden och alla människor som satsar på sina karriärer kommer att ångra en dag att de inte ägnade mer tid åt familjen och blablabla.
    Exakt.

Det finns ett annat ord för det: Svensk avundsjuka.
  • Bebbe2006

catya skrev 2009-03-01 15:26:39 följande:

Utan att ha läst hela tråden måste jag väl, som opererad, skrika till. :DJag tycker att smala kvinnor med små bröst är otroligt vackra. Likaså pinuppemodellen, som jag mer platsar in på.Jag har aldrig ens reflekterat över ett ideal i SAMHÄLLET eller tagit reda på andras synpunkter och åsikter, jag har förstorat brösten för att JAG ville känna mig kvinnligare i min kropp, som efter min viktnedgång på 50 kg bara hade lösa, sladdriga, assymetriska kroppsdelar som på något sätt inte längre tillhörde mig.Fortfarande platsar jag inte inom något ideal som samhället satt, för faktiskt är det en så skev bild att silikontuttar skulle vara en produkt av detta. Det är väl snarare tvärtom och brytande från trenderna med fejktuttar, och har varit så i många år.För kom igen... HUR hippa och moderna ÄR Pamela Anderson, Jenna Jameson, Anna Nicole Smith och övriga tuttflickor?Och ja, det kan ses som tragiskt.Jag tycker det är tragiskt om man nu opererar sig av orsaken som TS här nämner, att man skulle vara otillräcklig, men i verkligheten, hur många VUXNA kvinnor opererar sig för att de känner otillräckliga?Jag hade så gärna försökt nöja mig med de tragiska hudslamsor min kropp bestod av, men jag ser min operation, en full bukplastik, bröstlyft och förstoring, som en rekonstruktiv operation, och inte ett skönhetsingrepp.Det tog många år av att försöka acceptera och tycka om kroppen, det tog tid och pengar hos en terapeut, och inte förrän jag sedan var "färdig" med operationen, så kände jag mig som jag igen.Jag har aldrig mått så bra över vem jag är, både inuti och utanpå, och trots att jag har en hel del vanprydande ärr över bröst och mage så har jag aldrig varit vackrare på alla vis. :)Det är så otroligt lätt att hacka och döma, som nöjd icke-opererad, men det mest tragiska är nog just det; att vi inte får ha valet och makten över våra egna kroppar utan att just bli utdömda som kvinnor med taskigt självförtroende och självkänsla som enligt omvärlden försöker platsa in som något ideal.Varför inte bara vara glad för att du är nöjd med din kropp, istället för att peka finger mot de olyckliga satar som inte finner något sätt att bli det?
    Jag har gjort samma operationer som du, full buk + lyft och implantat. Känns så bra.
  • Bebbe2006

Niinaaa skrev 2009-03-01 19:02:14 följande:

Det handlar inte om att JAG är SÅÅ nöjd. Det handlar mer om att kvinnor i allmänhet ska ens måsta känna att man måste operera sig.vet inte om jag kan förklara mig så bra...Jag dömer ingen om op. sig.Det är bara synd att man känner att man måste göra det för att duga
    Ja, det är synd om man känner att man måste göra det för att duga. Tror att många vet att de duger ändå. Ända väljer de att opererar sig. Så var det för mig, och för flera andra som jag känner.

Jag lovar att det är kul at ha ett sexpack på magen utan att träna. Träning är ju dessutom en färskvara, en operation håller längre.
  • Bebbe2006
    Hervor 1 skrev 2009-03-01 20:38:14 följande:
    Men hur resonerar ni som väljer att genomgå en operation med alla risker som det innebär bara för att slippa bh på sommaren?! För mig låter det absurt, upplys mig gärna.
    Man måste ta lite risker här i livet, coh det handlar inte alls bara om att slippa BH på sommaren. Jag använder alltid BH fast jag har opererat mig, men när jag tar av mig BH:n, så ser jag ungefär fortfarande likadan ut som när jag hade den på mig. DET är värt mycket för mig.
  • Bebbe2006
    JeBi skrev 2009-03-02 09:16:12 följande:
    Kanske lite klantigt formulerat av mig... Vad jag syftade på var egentligen... Är det bara bröstoperationer som är "sorgliga" eller är det all typer av förbättringsarbeten vi människor väljer att underkasta oss?Fixade själv boobsen för en herrans massa år sedan. Hade inte en tanke på att göra det för kompensera för någon typ av otillräcklighet. Nä... Jag gjorde det för en mer banal anledning. Trodde helt enkelt att kläderna skulle sitta lite snyggare om jag hade lite bröst. Enligt mig så blev resultatet mycket lyckat. La inte in så mycket dock. En lagom C-kupa kostade jag på mig i alla fall.Tror att människor har olika anledningar till att göra sig vackra, oberoende vad man väljer för åtgärd. Att bara utgå ifrån att det handlar om en känsla av otillräcklighet är ju naivt.
    Alla typer av förbättringsarbeten är sorgliga. Det tycker man om man är ful och avundsjuk, iallafall.
  • Bebbe2006
    JeBi skrev 2009-03-02 09:16:12 följande:
    Kanske lite klantigt formulerat av mig... Vad jag syftade på var egentligen... Är det bara bröstoperationer som är "sorgliga" eller är det all typer av förbättringsarbeten vi människor väljer att underkasta oss?Fixade själv boobsen för en herrans massa år sedan. Hade inte en tanke på att göra det för kompensera för någon typ av otillräcklighet. Nä... Jag gjorde det för en mer banal anledning. Trodde helt enkelt att kläderna skulle sitta lite snyggare om jag hade lite bröst. Enligt mig så blev resultatet mycket lyckat. La inte in så mycket dock. En lagom C-kupa kostade jag på mig i alla fall.Tror att människor har olika anledningar till att göra sig vackra, oberoende vad man väljer för åtgärd. Att bara utgå ifrån att det handlar om en känsla av otillräcklighet är ju naivt.
    Alla typer av förbättringsarbeten är sorgliga. Det tycker man om man är ful och avundsjuk, iallafall.
  • Bebbe2006
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-02 08:39:28 följande:
    Det handlar inte om att duga!Det handlar om att man kanske har tex som i mitt fall gått ner och upp mycket ivikt och kroppen blivit förstörd på det sättet.Det som är synd e att vi kvinnor e så bra på att klanka ner på varandra istället för att stötta varandra.Jag struntar väl i vad andra andra anser om min kropp det e inte det man e ute efter .. jätte många tycker jag e snygg o fin som jag e nu ..ialf med kläderna på.Men jag vaknar varje dag och vill knappt se mig i spegeln för skinnet hänger på magen o brösten e total förstörd .. varenda magmuskel i borta så jag inte kan hålla upp ryggen rakt. Jag tackar gudarna för att plastikkirurgerna finns!I Juni har jag nya bröst o ny mage och det kommer bli e befrielse för mig
    Jag gjorde en sådan operation för drygt ett år sedan. Full bukplastik + lyft och implantat på brösten. Jag har nästan som ett sexpack på magen fast jag inte tränar. Det blir helt enkelt ingen valk på magen, för den är helt platt.

Däremot skulle jag vilja göra ryggen också. I förhållande till min uppfräschade framsida ser ryggen riktigt sunkig ut. Lovehandles som jag inte får bort. Jag är inte överviktig, så jag kan ju inte banta bort dem. Det är dessutom inte fett, utan hud som inte är lika tajt som på magen.

Skönhetsoperationer är beroendeframkallande. Man vill ofta göra mer och mer fast man inte tror att man ska bli sådan. Jag ångrar dock inte för ett ögonblick att jag gjorde min operation. En bukplastik skulle nästan varenda människa "behöva".
  • Bebbe2006
    Hervor 1 skrev 2009-03-02 19:55:27 följande:
    Knepigt resonemang du har... Du tycker alltså att alla som inte enligt dig är vackra men ändå har gott självförtroende är pinsamma och att alla som är emot plastikkirurgi är fula och avundsjuka?.. Är det samma sak som att jag skulle anta att alla som gillar stora bröst och blont hår är lågutbildade och tillhör socialklass 3?
    Nej, det är inte samma sak.
Svar på tråden Fejkbröst