Inlägg från: Carpe diem1981 |Visa alla inlägg
  • Carpe diem1981

Fejkbröst

idiblon skrev 2009-03-03 21:29:21 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 21:24:25 följande:
    Men risken är faktiskt försumbar, precis som i övriga exempel jag la fram. Jag har säkert hundra exempel till, om du vill att jag ska fortsätta?
    Men risken finns, det är dessutom ganska vanligt med andra typer av komplikationer vid en bröstförstoring om vi nu ska bortse från den lilla risken det finns att man ev skulle dö under op eller efter!! Dina exempel är dåliga exempel som jag ser på saken så du får själv avgöra om du vill fortsätta dra dina surrealistiska exempel och slösa tid på att inte ta diskussionen på allvar..upp till dig!
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 21:34:49 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 21:29:49 följande:
    Det är inte nödvändigt med semesterresor, såvida man inte gör dem av samma anledningar som bröstoperationer. Dvs, för att få må bättre och få en tyngd lyft från sina axlar. Dvs, både och är både lika onödigt men ändå så nödvändigt som man gör det, vilket är subjektivt för var och en.
    Precis, det är subjektivt för var och en. Som jag ser på saken så kan en resa vara nödvändigt då och då för att återhämta krafter.
    Ser fortfarande ingen nödvändighet med att frivilligt lägga sig under kniven pga komplex eller yttre påverkan från massmedia och samhället. Det finns andra, bättre lösningar på dåligt självförtroende/självkänsla enligt mig! Detta är min subjektiva åsikt!!
  • Carpe diem1981

Jag tycker att det är helt sjukt hur många unga människor det finns som anser att det enda sättet att bli vacker är att lägga sig under kniven. Det kan gälla allt från att bli "smal" till att fixa knäna.
    Så galet hur våra ideal faktiskt är. Jag tror aldrig jag sett någon som är plastikopererad som ser riktigt normal och snygg ut. Oftast blir det bara konstigt.
    Idag är en annons kring bröstförstoring som vilken annan som helst. En annons som är utformad precis som en för kläder, utformad precis som för saker som är helt naturligt att köpa och som man ibland köper helt utan att fundera.
    Jag blir förbannad. Vilka signaler ger det här till samhällets alla kvinnor, flickor, tjejer? Och hur blir barnen som växer upp till dessa ideal påverkade?
    Jag tycker att det är sjukt vart vi är på väg med alla dessa extrema och ouppnårliga skönhets ideal som går ut i media dagligen. Hur påverkas vi egenligen av de och vart går gränsen? Min personliga gräns går vid att låta någon skära i min kropp för att jag vill se bättre ut, givetvis anser jag det vara okej ur ett medicinskt perspektiv men aldrig annars. Det är min personliga åsikt och jag tycker världen och samhället håller på att gå käpp rätt åt helvete när det gäller ideal.
    Är idealen lika höga för män i vårt samhälle? Nej till en viss del skulle jag tro, men det är allt som oftast kvinnan och hennes utseende!!
    Jag kan inte förstå hur man kan tycka det vara värt den risk som alla operationer innebär? Hur kan det vara värt att riskera sin hälsa för att få större bröst? Hur kan det vara värt den smärtan de som gör dessa ingrepp får leva med efteråt? Jag förstår inte? Spelar nog ingen roll vad någon säger för jag är av denna åsikt och anser det fel att skönhetsoperera sig pga dåligt självförtroende när det enligt mig finns andra bättre lösningar på det problemet än att lägga sig under kniven i falsk tro att man kommer må bättre och få en annan bild av sig själv.
    Jag har väldigt svårt att tro att man gör ett sådant ingrepp för sin egen skull, jag tror att om man verkligen tänker efter så kommer man nog inse att det handlar om ideal och vår omgivning. Är det verkligen värt att riskera hälsan? Jag tycker inte det. Jag tycker det är galet att man ens tänker tanken, men det är jag det!!
    Varför inte vara lyckliga för att vi är friska/välskapta, att vi har bröst som fyller den funktion dom skall fylla, att vi inte fått bröstcancer och tvingats ta bort ena eller båda brösten???
    Nej jag fattar inte hur man kan göra så mot sin kropp, utsätta den för de risker det innebär med en bröstförstoring!!

• Carpe diem1981

impossible girl skrev 2009-03-03 21:47:10 följande:

Fy! Fan vad arg jag blir! Vilka hemska människor vissa av er verkar vara! Ja, jag har opererat mina bröst. Jag gjorde det för att jag skämdes för dem innan. De passade inte min kropp och det gav mig så dåligt självförtroende att det störde min vardag. Visst ni kan bråka hur mycket ni vill om det var rätt eller fel, varför jag (och många andra) gjorde det, MEN det förändrar ingenting! Jag har mått så mycket bättre efter operationen (3 år sedan) och det bästa av allt är att jag ALDRIG längre tänker det minsta på mina bröst. Dom är där och dom funkar som dom ska och det är det enda viktiga. Ingen ser på mig att jag har opererat mig och det är inte heller tanken. Jag mår så bra nu och det tycker jag är viktigast. Jag skiter ärligt talat i anledningen till varför jag gjorde det, för det är det bästa jag gjort!
    Du skämdes för dom innan? Undrar vart du fått ditt perspektiv ifrån kring dina negativa känslor som talade om för dig att du skulle skämmas över din kropp och dina bröst.?
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 21:41:11 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 21:35:26 följande:
    Javisst. Person 1: En människa gör allt för att slippa nudda mark känslomässigt. Konsumerar kläder och skor och smink och resor och statusprylar och så vidare i oändlighet. Tar ingen större hänsyn till miljö eller villkor i tredje världen utan bara kör på för det är jobbigt att inte kunna köpa det man vill mest hela tiden. = En osund flykt, men förmodligen den allra vanligaste i Sverige. Så vanlig att den till och med är osynlig för de flesta.Person 2: Är väldigt konsumtions- och miljömedveten, arbetar mycket i frivilligorganisationer med bistånd för drabbade i u-länder, men har en liten dröm om att få lite mer propertionerliga bröst, för att kläderna skulle sitta så mycket snyggare då. En ganska harmlös önskan och personen gör en operation.Vem gör mest skada på flest människor, men framförallt, men berövar sig mest på sig själv?
    Nummer 1 såklart och jag har aldrig någonsin påstått att något av alternativen skulle vara bra. Jag är emot både alternativ ett och två så det finns inte så mkt att säga om den saken.
  • Carpe diem1981
    Maddiss skrev 2009-03-03 23:06:19 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 22:32:14 följande:
    För dom flesta tjejer handlar det inte om att ställa upp på utvik osv. Bröst är tyvärr av beskaffenheten att dom inte går ändra alls själv, varken större, mindre eller fastare kan man få utan kniv. Likadant med hängmage och förstörd muskulatur efter graviditeter. I båda fallen handlar det inte enbart om skönhet, utan också om fysiska problem. Så varför tror du att allt handlar om utseende? Ett par hängiga tomma bröst kanske är väldigt obehagligt och ger svampinfektioner, exempelvis. Sen förstår jag inte varför man ska vara ok med att offra sitt liv för samhällets skull, men inte för att må bättre själv.
    Har ALDRIG påstått att ALLA bröstop handlar om utseende, men MÅNGA gör och där anser jag det vara käpp rätt åt helvete ja....min åsikt mitt tycke...
    Medicinska bakomliggande problem är en annan femma...hade du läst mina inlägg hade du förstått vad jag menar.
  • Carpe diem1981
    Airlee skrev 2009-03-03 23:07:07 följande:
    Min bästa vän har fixat brösten och hennes barn har självklart ingen aning om att hon har gjort det, varför skulle de? Det är väldigt få människor som vet överhuvudtaget, de ser naturliga och fina ut. Och sen måste jag invända mot det här med "fejkbröst" och "låtsastuttar" som låter lite hånfullt i mina öron, det är ju inte direkt som om man skalar bort brösten och sätter dit ett par nya. Bröst är bröst.
    Skalar bort och skalar bort....du implanterar ett par plasttuttar som inte är naturligt för kroppen och som egentligen inte skall finnas där så det är väl inte så konstigt att man kallar det för fejktuttar?
  • Carpe diem1981
    Pelargonen skrev 2009-03-03 23:17:48 följande:
    Men alltså, barn är sällan blinda, döva och dumma.
    Precis och fattar dom inte det när dom är små så lär dom ju fatta det i dagens upplysta samhälle när dom blir tonåringar och det är då dom är som mest lättpåverkade och behöver starka förebilder!
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-04 07:17:03 följande:
    Nej, jag talar om de som måste använda martyrargument som att man förstör för sina barn när man gör någonting för sig själv. Det är så fruktansvärt lågt.
    Som du ser på saken. Jag anser det vara fruktansvärt lågt att op brösten ur skönhetsperspektiv!
  • Carpe diem1981

Petra med små skrev 2009-03-04 07:35:52 följande:

Det har du så rätt i . Så när tiden är mogen så kommer iaf jag ha en öppen dialog med mina barn om de undrar något. Och eftersom dom inte är dumma så kommer dom förstå (sparar även "före bilderna" så kommer de förstå ännu mer )men jag undrar hur det kommer sig att ni som inte kommer operera er och som tycker detta är fjantigt mm, hur kommer det sig att ni ens orkar bry er? vad stör det er om "vi" vill operera oss?
    Det stör inte mig ett dugg, det är upp till var och en, men forum är till för att dela åsikter/värderingar kring olika ämne....så varför skulle vi inte säga vad vi tycker/har för åsikter?? Våra åsikter och tycken är väl lika mkt värda i en diskussion???
  • Carpe diem1981
    Myrtille skrev 2009-03-04 09:48:25 följande:
    Vi lever i en kultur där media och diverse företag SKRIKER åt unga tjejer dagligen att de inte är ok om de inte lägger sig under kniven. Nu försöker du göra det till en systerlig handling att nicka instämmande, men jag tycker att det är mer systerligt att ifrågasätta kulturellt skärande i kvinnokroppar i vår egen kultursfär, på precis samma sätt som jag ifrågasätter lijefötter, förlängda halsar, snörda midj0r med bortopererade revben och omskurna underliv.
    Precis! Och vad blir nästa steg kan man ju då undra? Med tanke på hur vanligt det är med bröstförstoringar i dagens samhälle så blir nästa steg intimkirurgi antar jag med många tråkiga eftereffekter som följd av det sjuka idealet. Blygläpparna ska inte vara för stora, snorreborren får inte vara för liten, snart skall vi väl börja sy ihop underliven också för att dom ska vara så trånga som möjligt vid könsumgänge Suck säger jag bara.
  • Carpe diem1981
    Hervor 1 skrev 2009-03-04 11:43:20 följande:
    Håller med dig. "Problemet", enligt mig, är INTE den enskilda individens beslut att skönhetsoperera sig utan att vår kulturs skönhetsideal ställer orimliga krav på våra kroppar vilket leder till att den enskilda individen känner att hon behöver lägga sig på operationsbordet för att vara attraktiv för såväl sig själv som för sin omgivning. Att privatklinikerna annonserar i ff tidningar som har unga kvinnor som målgrupp är tragiskt och upprörande och att stora operationer diskuteras som om det inte vore något särskilt alls är skrämmande!
    Precis min åsikt/tanke också! Jag tycker det är skrämmande att det anses vara lika normalt som att gå och köpa sig en ny tröja inne på H&M.
  • Carpe diem1981

M Y L F skrev 2009-03-04 12:03:16 följande:

Herre gud vad folk verkar förfäras över vad andra människor vill spendera sina pengar på?
    Klart vi gör. Iallafall vi som bryr oss om våra kära tonåringar och vill vara goda exempel och förebilder för dessa "redan förvirrade" unga själar. Men det finns många egoistiska människor/individer i vårt samhälle, tråkigt nog måste jag säga. Så givetvis måste vi som INTE är ego få spendera vår tid med att försöka påverka andra människor i rätt riktning
  • Carpe diem1981

M Y L F skrev 2009-03-04 15:11:20 följande:

Klart att man får kommentera och tycka, men jag säger bara att det inte enbart är ett socialt tryck för enbart operationer, men det diskuteras flitig om just det. Det är ju inte direkt någon som argumenterar mot varför man sminkar sig eller klipper sig. Det gör man ju om mångt och mycket också för att alla andra gör.Varför är det dåligt med plastik operationer om jag får lov att fråga?
    Men hur kan man jämföra smink och hårfärg med en onaturlig vara i kroppen som inte borde finnas där och som många gånger ställer till med fruktansvärda komplikationer för personen i fråga? Smink kan man onekligen INTE dö av eller få svåra komplikationer av...löjlig jämförelse.
  • Carpe diem1981

Jag tycker det är en sak att varje individ gör det "bästa" möjliga av sitt utseende och den gåva vi skapats med.
    Tex sminkar sig, köper kläder som passar enligt tycke och som man känner sig fin i, rakar benen, färgar håret (om man inte har problem med allergier då villsäga), noppar ögonbrynen, gör hårförlängningar, klipper sig, skaffar en ny frisyr, påbyggda naglar med mera. Inget av detta är fel, vissa vill vara utan det och andra med det, men det är dock inget som man KAN dö av eller få svåra komplikationer av. Inga ärr eller men för livet. Ingen som skär i din kropp och utsätter den för en onaturlig påfrestning som i värsta fall kan leda både till det ena och det andra.
    Att vara nöjd med sig själv, älska sig själv för den man är, hur man är skapt att vara, göra det bästa möjliga av sitt utseende utan att utsätta sig själv för allt för stora risker!!

Tycker det är fel med skönhetsingrepp om det inte är på medicinska grunder! Tror att många som gör dessa ingrepp pga icke medicinska omständigheter ofta tar i försvar att dom gör det för sin egen skull för att dom själva ska må bra med sitt beslut utan att behöva gå djupare inpå livet och inre konflikter kring varför dom valt att göra detta ingrepp!

• Carpe diem1981
    Airlee skrev 2009-03-04 22:29:26 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-04 22:27:31 följande:
    Men vem är det som kan avgöra om det är värt riskerna? Personen själv eller du, en främling?
    Personen själv givetvis. Jag säger bara min åsikt och vad jag anser precis som du och alla andra i denna tråd gör!
  • Carpe diem1981
    Thösen skrev 2009-03-05 13:37:44 följande:
    Okej, så om jag har förstått det hela rätt så har jag allvarliga problem som jag försöker lösa genom att ha genomgått en plastikoperation?ÅTERIGEN så gjorde jag det för att jag ville se bra ut för min egen skull. Jag har aldrig blivit mobbad för att jag har haft små bröst så det var inte en orsak till att jag gjorde det. Alla pojkvänner jag haft ha rvarit nöjda med mitt utseende. Det var JAG och ENBART jag som tyckte att jag skulle göra en bröstförstoring.  För att jag kände att varför inte förbättra något som jag kan och har råd att förbättra!?Det är ju helt sjukt att ni sitter här och trackar ner på alla människor som gjort plastikoperationer! Ni har ju inte en aning om varför dom ggör det. Om det får dom att må bättre så varför inte? Är ju itne direkt ni som betalar för det.Kanske är det så att i grund och botten ligger det en avundsjuka och gror!!!Folk som gör påhopp för en sån här sak har oftast egna problem.Anfall är ju bästa försvar sägs det ju.
    Inte alls, jag har alla pengar jag behöver för att förstora mina tuttar om jag så hade velat, tur att jag är nöjd med mig själv för den jag är och som jag är skapt att vara då ju
    Tycker det är sorgligt att man faller för dagens och samhällets/medias påtryck och därigenom får för sig att man gör det för sin EGEN skull, när man i själva verket blivit påverkad att känna som man gör inför sin kropp!
Svar på tråden Fejkbröst