Fejkbröst
Men risken är faktiskt försumbar, precis som i övriga exempel jag la fram. Jag har säkert hundra exempel till, om du vill att jag ska fortsätta?
Jag tycker att det är helt sjukt hur många unga människor det finns som anser att det enda sättet att bli vacker är att lägga sig under kniven. Det kan gälla allt från att bli "smal" till att fixa knäna.
Så galet hur våra ideal faktiskt är. Jag tror aldrig jag sett någon som är plastikopererad som ser riktigt normal och snygg ut. Oftast blir det bara konstigt.
Idag är en annons kring bröstförstoring som vilken annan som helst. En annons som är utformad precis som en för kläder, utformad precis som för saker som är helt naturligt att köpa och som man ibland köper helt utan att fundera.
Jag blir förbannad. Vilka signaler ger det här till samhällets alla kvinnor, flickor, tjejer? Och hur blir barnen som växer upp till dessa ideal påverkade?
Jag tycker att det är sjukt vart vi är på väg med alla dessa extrema och ouppnårliga skönhets ideal som går ut i media dagligen. Hur påverkas vi egenligen av de och vart går gränsen? Min personliga gräns går vid att låta någon skära i min kropp för att jag vill se bättre ut, givetvis anser jag det vara okej ur ett medicinskt perspektiv men aldrig annars. Det är min personliga åsikt och jag tycker världen och samhället håller på att gå käpp rätt åt helvete när det gäller ideal.
Är idealen lika höga för män i vårt samhälle? Nej till en viss del skulle jag tro, men det är allt som oftast kvinnan och hennes utseende!!
Jag kan inte förstå hur man kan tycka det vara värt den risk som alla operationer innebär? Hur kan det vara värt att riskera sin hälsa för att få större bröst? Hur kan det vara värt den smärtan de som gör dessa ingrepp får leva med efteråt? Jag förstår inte? Spelar nog ingen roll vad någon säger för jag är av denna åsikt och anser det fel att skönhetsoperera sig pga dåligt självförtroende när det enligt mig finns andra bättre lösningar på det problemet än att lägga sig under kniven i falsk tro att man kommer må bättre och få en annan bild av sig själv.
Jag har väldigt svårt att tro att man gör ett sådant ingrepp för sin egen skull, jag tror att om man verkligen tänker efter så kommer man nog inse att det handlar om ideal och vår omgivning. Är det verkligen värt att riskera hälsan? Jag tycker inte det. Jag tycker det är galet att man ens tänker tanken, men det är jag det!!
Varför inte vara lyckliga för att vi är friska/välskapta, att vi har bröst som fyller den funktion dom skall fylla, att vi inte fått bröstcancer och tvingats ta bort ena eller båda brösten???
Nej jag fattar inte hur man kan göra så mot sin kropp, utsätta den för de risker det innebär med en bröstförstoring!!
impossible girl skrev 2009-03-03 21:47:10 följande:
Nu ska jag titta på tv med mannen, ha en trevlig kväll
Petra med små skrev 2009-03-04 07:35:52 följande:
M Y L F skrev 2009-03-04 12:03:16 följande:
M Y L F skrev 2009-03-04 15:11:20 följande:
Jag tycker det är en sak att varje individ gör det "bästa" möjliga av sitt utseende och den gåva vi skapats med.
Tex sminkar sig, köper kläder som passar enligt tycke och som man känner sig fin i, rakar benen, färgar håret (om man inte har problem med allergier då villsäga), noppar ögonbrynen, gör hårförlängningar, klipper sig, skaffar en ny frisyr, påbyggda naglar med mera. Inget av detta är fel, vissa vill vara utan det och andra med det, men det är dock inget som man KAN dö av eller få svåra komplikationer av. Inga ärr eller men för livet. Ingen som skär i din kropp och utsätter den för en onaturlig påfrestning som i värsta fall kan leda både till det ena och det andra.
Att vara nöjd med sig själv, älska sig själv för den man är, hur man är skapt att vara, göra det bästa möjliga av sitt utseende utan att utsätta sig själv för allt för stora risker!!
Tycker det är fel med skönhetsingrepp om det inte är på medicinska grunder! Tror att många som gör dessa ingrepp pga icke medicinska omständigheter ofta tar i försvar att dom gör det för sin egen skull för att dom själva ska må bra med sitt beslut utan att behöva gå djupare inpå livet och inre konflikter kring varför dom valt att göra detta ingrepp!