• Psychobilly

Gran Canaria, hur är priserna där? Andra tips angående resmålet! Åker på lördag!

På lördag åker jag, sambon och vår 16 månaders son till Bahia Feliz på Gran Canaria.
    Hur är priserna där egentligen. Har inte riktigt bestämt hur mycket pengar vi ska växla in i morgon.
    Hur är det med blöjor och barnmat, ska man ta med för hela veckan eller kan man räkna med att det finns bra saker där?
    Första gången vi åker dit så alla tips uppskattas! Även tips om att resa med barn. Är såå nervös!

• Svar på tråden Gran Canaria, hur är priserna där? Andra tips angående resmålet! Åker på lördag!
  • Psychobilly

Ingen som varit på gran canaria eller?

• sherlock

Euron är ju hutlöst dyrt just nu så det är nog rätt "dyrt" att gå ut och äta och sånt.

Vi var på lanzarote för ett år sedan och då var Euron billigare men det kostade ändå mer att äta ute än i sverige. Vi had en fanstastisk semester ändå Fick ta ut mer pengar bara.

Jag har inte rest med barn men har ni plats så kanske ni kan ta med en del blöjor och sådant som kostar en del där.

Trvelig resa

• Psychobilly

Tack för svaret! Ja euron är tyvärr väldigt dyr nu..hoppades ändå på att priserna skulle vara lite snälla. Men vi lär få det bra i alla fall! Blir att växla in en summa och ha med kortet i nödfall!

• mamma är bäst

Tyvärr kan jag inte glädja dig med låga priser. Vi kom hem från GC (Amadores) för 3 veckor sedan och jag märker stor skillnad, bara jämfört med 2 år sedan. Utöver Eurokursen, alltså.
    En pizza som för 2 år sedan kostade 4-5 euro kostade nu 6-7 euro... 3 vanliga glassar (typ GB-glass) kostade ca4-5 euro...

• Psychobilly

mamma är bäst skrev 2009-02-19 19:56:34 följande:

Tyvärr kan jag inte glädja dig med låga priser. Vi kom hem från GC (Amadores) för 3 veckor sedan och jag märker stor skillnad, bara jämfört med 2 år sedan. Utöver Eurokursen, alltså.En pizza som för 2 år sedan kostade 4-5 euro kostade nu 6-7 euro... 3 vanliga glassar (typ GB-glass) kostade ca4-5 euro...
    Nej vad tråkigt. Men men, resan var billig så då kan man ju unna sig lite dyra glassar och nån dyr middag!
  • mamma är bäst

Ja, vi fick också fatt på en billig resa. Sedan hade vi lägenhet, så jag gjorde faktiskt frukost och lunch i lägenheten, så att vi middag på kvällen på restaurang.

• Ekorrfamiljen
    Blöjor är oanständigt dyra, så om du har möjlighet så ta med dig!! När vi var där för 2 år sedan åt vi en riktigt fin oxfilé på restaurang för ca. 130:- Ser nu att mamma är bäst jämförde med då.. Ja, då är det inte precis billigt, men..

De är otroligt barnkära (eller de verkar vara det iaf.) Alla kypare gullade med våra barn, kom med presenter och passade barnen när vi skulle äta. Vilt främmande människor på gatan och i butikerna kom fram och gullade och pratade med barnen..
    The confused squirrel strikes again...
  • Psychobilly

mamma är bäst skrev 2009-02-19 20:01:01 följande:

Ja, vi fick också fatt på en billig resa. Sedan hade vi lägenhet, så jag gjorde faktiskt frukost och lunch i lägenheten, så att vi middag på kvällen på restaurang.
    Vi köpte till halvpension på hotellet. Men några kvällar blir det väl att vi äter ute, det är ju halva nöjet med att resa! Lunchen lär vi laga själv, lätt att fixa ihop nått enkelt.

Ekorrfamiljen: Härligt att dem är barnvänliga, sånt är alltid kul. Så länge dem inte är alldeles för "på".
  • hotten

Ekorrfamiljen skrev 2009-02-19 20:01:16 följande:

Blöjor är oanständigt dyra, så om du har möjlighet så ta med dig!! När vi var där för 2 år sedan åt vi en riktigt fin oxfilé på restaurang för ca. 130:- Ser nu att mamma är bäst jämförde med då.. Ja, då är det inte precis billigt, men..
    ja för 2-3 år sen fick man oxfile för runt 100-130.-,
    i år kostar den samma 175,- +
  • hotten

ts, jag hoppas att du pratar om halvpension på hotell orqidea, för på monte feliz är det hel kass! verkligen usel å lite att välja mellan. på orqidea finns det ju mycket, de mesta smakar inget men fullt ätbart, OM man står ut med miljön ...

Svar på tråden Gran Canaria, hur är priserna där? Andra tips angående resmålet! Åker på lördag!