• Anonym

Tidningsbud nattetid, vad tjänar man i timmen?

Någon som arbetar som tidningsbud nattetid som vill säga vad ni tjänar i timmen? Jag funderar på att söka ett sådant jobb här där jag bor, har inte körkort men man kan använda cykeln stod det.

Har ett annat jobb men om jag tjänar mer på detta så vill jag mkt hellre satsa på det i sommar

Jag är 20år

• Svar på tråden Tidningsbud nattetid, vad tjänar man i timmen?
  • Anonym

Man tjänar riktigt bra- vet ingen exakt siffra dock.

• hmcc

Det beror på hur stort distrikt du får.

Som sommarjobb är det riktigt trevligt, jag har jobbat många somrar och även hela år utöver mitt heltidsjobb.

• Anonym

Tjänar man mer än 101,77kr/tim? För så tjänar jag på mitt andra jobb nämligen och jag vill inte gå ner i timmen

• Anonym

Man kan inte räkan timlön där eftersom olika tidningsbud är olika snabba.
    Ordinarie kanske gör det på 2 timmar, när man är nybörjare tar det ofta dubbla tiden när man ska hitta vägar och bläddra bland listor.

• Anonym

Jo men här var det fasta tider, 00.30-06.30

• hmcc

Dom måste mena att du måste vara klar inom den tiden.

• Anonym

Så då är det en fastlön som gäller?

• Sarisen82

När jag extrajobbade som tidningsbärare (2001) så beräknades lönen utifrån ett antal olika faktorer, bl.a vikten på det man bar ut. Så någon fast timlön fanns inte.

Fast det kanske är olika beroende på arbetsgivare!

• Anonym (tidningsbu)

du får ut typ 4000 i månaden

• MammaMetzli

Jag jobbade för PREMO och fick 6 000 efter skatt för att jobba 6 nätter i veckan, 2-6 (beroende på min utdelningshastighet) dessutom fick jag ha min egen bil i arbetet. Blev inte så bra

• Anonym (234)

Om du bor i Småland, akta dig för att jobba för Herenco distrubition. De har riktigt dåliga löner!

• Anonym

Kan bara hålla med #11; inga förmåner, inga hjälpmedel och dålig lön på Herenco!

Svar på tråden Tidningsbud nattetid, vad tjänar man i timmen?