Zander O Cayenne skrev 2009-02-22 00:29:34 följande:
Att det inte blev tjockt måste bero på att du inte hettade upp det, helst ska det koka. Men blir tjockare med 2 mått om det kokar än om man bara hettar upp det till 60-70ºc.Förr hade vi det tjockare, ca 1½ mått till 180 ml vatten. Nu har vi det mest för att ena tvillingen verkar ha kvar lite av sina spy tendenser. Det hjälpte oss verkligen när de va ca 4-5 månader och spydde kaskader praktiskt taget varje mål. Jag trodde jag skulle förlora förståndet på allvar.Hmmm... om ditt barn har komjölksallergi så kanske du ska kolla på Nestargelförpackningen, det innehåller något som heter kalciumlaktat (?) Jag har inte lyckats få riktigt klarhet i det men laktat kan vara någon slags mjölkprodukt.
Hej alltså vattnet kokar till 100c i vatten kokkaren är så hett att amn knappt vågar röra vid te kannan. Nej hon är inte komjölks alergiker hon äter nutramigen bara för att hon blev så förstoppad av nan. Hon äter gröt 2-3 portioner varje dag som inehåller mjölk, samt pure nog för att hon kräks upp all pure nutamigenen är kvar för att den är billig. 120 kr för 5 burkar 400g i varje burk . jag klagar inte.