• Anonym (ensam)

Måste man "gå ut" för att träffa någon?

Jag blir 24 år i år. Jag är singel, har varit singel sen september 2008.

Jag känner mej så ensam och olycklig.
    Det känns som om jag aldrig kommer att hitta den där "någon". Att flytta ihop med, ha kul tillsammans med och liksom mina vänner skaffa barn. Det känns som evigheter dit om ens någonsin. Det känns så hopplöst.

Jag gillar inte krogen, har inte lust för sånt. Jag hålls inte med några hobbies vid sidan av arbetet. Inget som intresserar mej helt enkelt. Nätdejting känns så.. Så.. Ytligt och "inte jag". Har provat, men bara liite.

Är jag dömd till att leva i ensamhet då?
    Finns det trots mitt icke sociala liv en chans att träffa någon? Gör man det.. Var inte sådär "Alla gör det" för alla gör verkligen inte det

Jag är en söt tjej, det får jag höra titt som tätt. Jag är pigg och glad och har ett socialt jobb faktiskt, receptionist. Kanske är därför jag inte känner för att vara så social på fritiden, jag är ju det 40 tim. i veckan!

Alla mina vänner har sambo och/eller barn.
    Jag.. Jag bor ensam och gör inte speciellt mycket. Men saknar den där "någon"..

• Svar på tråden Måste man "gå ut" för att träffa någon?
  • Anonym (ensam)

Jag gillar inte krogen heller så jag går inte dit. Jag känner mig också ensam som är singel. Men jag träffar ändå nån kille då och då genom vänner och det känner jag räcker för mig
    Men jag vill ändå rekommendera att du börjar med någon hobby. Själv så dansar jag och även fast det mest bara är killkompisar man får där så kanske de känner någon som man kan börja träffa. Jag träffar killar på nätet också som jag har gillat, dock aldrig träffat på riktigt. Det gör man ju som man vill.

• Anonym

det sägs att på krogen är det faktiskt liten chans att hitta nått som håller om man söker seriöst förhållande...

jag träffade min man genom bekanta och vi hittadde varandra på jobbet faktiskt...

tränar du? på gymmet kan man hitta någon, går du några intressanta kurser på fritiden..där kan man ju hitta någon med samma intressen...

å sedan september är egentligen ingen lång tid...kan vara bra så att du hittar dig själv innan du slänger in dig i någonting nytt, men jag förstår dina känslor om ensamhet...

lycka till

• trisha

Jag har aldrig gått på klubben. Jag träffade min man på biblioteket, han var inte ett dugg intresserad och ville bara att jag skulle gå men jag gav mig inte, honom ville jag ha...så jag fortsatte att flörta med honom =D och tillslut så fick jag honom. Min första pojkvän träffade jag på tunnelbanan hahah. Mycket bra ställe haha =D bara o checka in någon, se om den är intresserad och kollar tillbaka och forsätta att kolla lite sådär blygt =D

• Mistys Daisy

Trodde inte heller man hittade någon på nätet, för jag var inte heller "sån", men jag hittade mannen i mitt liv!

Och jag går aldrig på krogen, gym eller liknande!!

• Anonym (ensam)

Tack, ni piggar upp mej

Ja, det har bara gått ett halvår sen september och jag har en hel del jobb med mej själv faktiskt. Jag är absolut inte komplett just nu.

Pga en hård uppväxt så har min två relationer tidigare varit K.A.O.S och jag vill och vägrar att uppleva en sådan relation igen. Jag har dragits till skit eller som den sista snubben, en ruskigt osäker kille som drog ner mej i sitt träsk. Eller rättare sagt, drog ner mitt självförtroende och min självkänsla genom att i tid och otid påtala sin osäkerhet och sin brist på kärlek till mej. Han älskade mej inte., vilket tog udden av den lilla självkänsla jag hade.

Men jag vill inte ha en skitrelation igen (om jag ens får en relation igen) och jag vill inte vara ensam mer.. Inte kul det här.

• Anonym (Pling)

Jag hittade kärleken på nätet för flera år sen. Var så trött på krogen och fulla killar. Ge nätet en chans att hitta en vän eller kärleken. GÅ in på sidorna där man måste betala tror att det finns mera seriösa där.
    Få vänner och se vad det leder till. Ha bara roligt och se det som en trevligt forum med många vänner. Tar lite tid innan man kommer in i det men jag tycker du allt ska ge det en chans att hitta någon som passar dig.

var inte rädd att dejta, tror du kommer att bli uppvaktad och få många beundrare.

Jag hittade mannen i mitt liv för 6 år sen. Tror du kommer att hitta din kärlek också.

Lyka till

• Anonym (ensam)

Mistys Daisy skrev 2009-02-19 21:26:56 följande:

Trodde inte heller man hittade någon på nätet, för jag var inte heller "sån", men jag hittade mannen i mitt liv! Och jag går aldrig på krogen, gym eller liknande!!
    Vilken sida använde du dej av?
  • Anonym (ensam)

Anonym (Pling) skrev 2009-02-19 21:27:24 följande:

Jag hittade kärleken på nätet för flera år sen. Var så trött på krogen och fulla killar. Ge nätet en chans att hitta en vän eller kärleken. GÅ in på sidorna där man måste betala tror att det finns mera seriösa där. Få vänner och se vad det leder till. Ha bara roligt och se det som en trevligt forum med många vänner. Tar lite tid innan man kommer in i det men jag tycker du allt ska ge det en chans att hitta någon som passar dig. var inte rädd att dejta, tror du kommer att bli uppvaktad och få många beundrare. Jag hittade mannen i mitt liv för 6 år sen. Tror du kommer att hitta din kärlek också. Lyka till
    Tack

Känns så.. Jag vet inte. Oseriöst med nätet, men kanske är bäst som du säger, att använda betalsajt. Hmm.. Är det match.com som gäller då? Känns så stökig den sidan
  • Mistys Daisy
    Anonym (ensam) skrev 2009-02-19 21:27:14 följande:
    Tack, ni piggar upp mej Ja, det har bara gått ett halvår sen september och jag har en hel del jobb med mej själv faktiskt. Jag är absolut inte komplett just nu.Pga en hård uppväxt så har min två relationer tidigare varit K.A.O.S och jag vill och vägrar att uppleva en sådan relation igen. Jag har dragits till skit eller som den sista snubben, en ruskigt osäker kille som drog ner mej i sitt träsk. Eller rättare sagt, drog ner mitt självförtroende och min självkänsla genom att i tid och otid påtala sin osäkerhet och sin brist på kärlek till mej. Han älskade mej inte., vilket tog udden av den lilla självkänsla jag hade.Men jag vill inte ha en skitrelation igen (om jag ens får en relation igen) och jag vill inte vara ensam mer.. Inte kul det här.

Låter som jag skrivit det där.....

Blev av med alla pengar och det lilla självförtroende jag hade...

Okej, jag va på en dejt som inte var nå´t för mig, och kontakr med tre till men sen bara han fanns där, min lugna goa grabb!

Men jag tycker det är viktigt att man skriver mail istället för att sitta och chatta.

• nano

Träffade min samob precis innan jag fylde 18 genom gemensam "hobby" kan man väl säga. Hatar allt var krog och fester (inte släkt/lugna utan "vilda" varianter) heter!

I mitt fall är "hobbyn" LAN (dataträffar där man spelar spel, gör annat med datorer inblandat) så jag är lite "nördig" men att "ragga" på ställen för sina intressen är för mig en bra ide. Då vet man ju direkt att man har nåt gemensamt iaf

Svar på tråden Måste man "gå ut" för att träffa någon?