• Åm02o04

Legoland

Vi funderar på att resa till legoland i sommar. Någon som varit där och kan komma med bra tips?
    Var är bra att bo?
    Är det värt de extra pengarna att bo på deras bästa, lyxigare hotell som är i direkt anslutning till parken?

Annat som är bra att tänka på?

• Svar på tråden Legoland
  • Rubia

Har några kompisar som bodde på Hotell Legoland och var supernöjda!! Tror det kan vara värt de extra kronorna, nästa gång vi åker dit hela familjen så får det nog bli det hotellet.

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • ak74

Vi har också tänkt åka dit i sommar. Denna gången tänkte vi prova nya Lalandia som intill (kanske 500 m från) Legoland.

Sök på Lalandia Billund så får du se.

Vi har varit på Legoland 2 ggr tidigare och då bott några mil ifrån. Har då köpt resan med ICA-rabatt och kommit ganska billigt undan...

• Stargirl

Menar du Legoland i Danmark (Billund) (Legoland finns ju i flera länder som England,Tyskland bla)

Vi var där förra sommaren.
    Vi bodde faktiskt inte på området utan körde från en närliggande stad där vi bodde på ett vanligt scandic hotel. Det var ungefär 40 min att köra. Vi var där bara en dag och det funkade bra.
    Tyckte inte Legoland var ngn höjdare. Nedslitet och långa köer med extremt dålig mat. Legobutiken som barnen sett fram emot var pytteliten med knappt något speciellt alls.
    Vi kommer inte att åka tillbaka dit flera gånger.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Smultron ett

Vi ska åka dit i sommar.
    Jaha, Då får vi se fram emot en skitsemester då....
    synd.

Stargirl skrev 2009-02-20 08:43:43 följande:
    Menar du Legoland i Danmark (Billund) (Legoland finns ju i flera länder som England,Tyskland bla) Vi var där förra sommaren. Vi bodde faktiskt inte på området utan körde från en närliggande stad där vi bodde på ett vanligt scandic hotel. Det var ungefär 40 min att köra. Vi var där bara en dag och det funkade bra. Tyckte inte Legoland var ngn höjdare. Nedslitet och långa köer med extremt dålig mat. Legobutiken som barnen sett fram emot var pytteliten med knappt något speciellt alls. Vi kommer inte att åka tillbaka dit flera gånger.
  • Stargirl
    Smultron ett skrev 2009-02-20 08:45:42 följande:
    Vi ska åka dit i sommar.Jaha, Då får vi se fram emot en skitsemester då....synd.
    Hahahah....så känner säkert inte alla då många åker tillbaka dit.

Barnen uppskattade det säkert. Men att köra hela vägen från sthlm med höga förväntningar så blev vi vuxna rejält besvikna. Det som var roligast var legobyggnaderna mitt i parken. De var fina att titta på. Men barnen ville åka attraktionerna och stå timmar i kö.
  • ak74

Ett tips är att inte åka dit under högsäsong.
    Nu när Lalandia har kommit dit så finns där även badland och annat utanför Legoland...

• Stargirl
    ak74 skrev 2009-02-20 09:37:09 följande:
    Ett tips är att inte åka dit under högsäsong.Nu när Lalandia har kommit dit så finns där även badland och annat utanför Legoland...

Vi var där i juni som inte var högsäsong men ändå väldigt fullt. Bäst var det precis när de öppnade och innan de stängde. Då behövde man inte köa så mycket. Tipset är att gå dit när de öppnar och gå hela vägen längst bort. Dit har ingen ännu hunnit så får ni åka grejer helt i lugn o ro ett tag.

• humma

Vi bodde på hotellet och var jättenöjda. Hade förvisso inte kollat upp några alternativ men vi flög dit så det verkade smidigt och bra.
    Barnen jättenöjda=vi jättenöjda!

• evaoregon

Stargirl skrev 2009-02-20 08:43:43 följande:

Menar du Legoland i Danmark (Billund) (Legoland finns ju i flera länder som England,Tyskland bla) Vi var där förra sommaren. Vi bodde faktiskt inte på området utan körde från en närliggande stad där vi bodde på ett vanligt scandic hotel. Det var ungefär 40 min att köra. Vi var där bara en dag och det funkade bra. Tyckte inte Legoland var ngn höjdare. Nedslitet och långa köer med extremt dålig mat. Legobutiken som barnen sett fram emot var pytteliten med knappt något speciellt alls. Vi kommer inte att åka tillbaka dit flera gånger.
    T om här i USA finns Legoland! Vi var där i somras (på det utanför San Diego) och det var jättefint! Maten var väldigt god med stort utbud (färsk frukt etc fanns det gott om), men ganska dyr. Inte nedslitet alls här. Jag undrar om jag skulle bli besviken om jag åkte till danska Legoland...

Om man vill besöka danska Legoland och stanna lite längre så har jag hört att det är trevligt att hyra stuga via Sol og strand.

Länk

www.sologstrand.se/
  • evaoregon

Stargirl skrev 2009-02-20 08:48:40 följande:

Hahahah....så känner säkert inte alla då många åker tillbaka dit. Barnen uppskattade det säkert. Men att köra hela vägen från sthlm med höga förväntningar så blev vi vuxna rejält besvikna. Det som var roligast var legobyggnaderna mitt i parken. De var fina att titta på. Men barnen ville åka attraktionerna och stå timmar i kö.
    Så gjorde vi andra dagen (vi var där i två dagar) och passade på att åka de karuseller som haft jättelånga köer den första dagen.
  • ninmid

Vi bodde på Legolandhotellet och var supernöjda. Maten på själva Legoland var inte bra men hotellet hade en resturang med god mat. Fast det var nog bara vi vuxna som tyckte maten var dålig.

Barnen tjatar om att åka dit jätteofta så jag kan verkligen rekommendera det Glad
    Men skulle inte bo nån annanstans, jobbigt att sitta och åka, värt dom extra pengarna för att kunna gå ut och in som man vill och gå upp på rummet om man vill ha en paus. 
    V hade fönster ut mot området också så vi kunde se när det var lite lugnare och inga köer.
  • Dixie

Vi bodde på Legoland Village - helt ok, tog ca 10 minuter att gå till Legoland - där fanns också stugor att hyra, har för mig det hete Billund camping.

Svar på tråden Legoland