• Ystanet

Bra och hög barnvagn?

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i början av augusti och jag har börjat fundera lite på vilken barnvagn som är bäst när pappan är väldigt lång, över 190 cm, och jag sälv är 165 cm? Någon som har något förslag på en vagn som har en hög liggdel eller vad man ska säga? Det är ju ingen brådska än, men det kan ju vara bra att veta vilka alternativ som finns.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Bra och hög barnvagn?
  • YourSoFine86

Tyckte också att alla vagnar var så jäkla låga när vi skulle köpa vår, men den jag verkligen fastnade för var Brio Happy. Har inte hunnit använda den än men hoppas på att få göra det inom de närmaste dagarna

• Jenny26

Emmaljunga eller BRIO helt klart

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Ystanet

Någon speciell sort av dessa märken?

• Tazze

Emmaljunga med teleskopshantag.
    Passar jätte bra, för min make är också över 190 cm och jag själv är som du.

• Tazze

Glömde skriva att jag tycker att liggdelen på emmamljunga edge är hög o bra.

• DizNick

Emmaljunga!

www.emmaljunga.se

Vi har en Edge Duo. Man slipper böja sig ner för att lägga barnet i liggdelen. Super nöjda är vi!

Min röst går till Emmaljunga Edge Duo med sportchassit!

• LAV0LINA

Jag är ca 160 och blivande pappan är 198 lång!
    Vi har en emmaljunga duo edge med sportchassi (teleskophandtag).
    Nu har vi inte börjat använda den ännu, men den är vi än så länge jättenöjda med!
    Det känns som en bra vagn!

• SannaLinköping

emmaljunga classic är hög

• filosofi

Min make är 187 och jag är 164, vi har en Quinny Freestyle, funkar skitbra för oss båda. Våra vänner har en Quinny Speedi, de är 187 och 198 och den funkar bra för dem. (Fast de hade egentligen tänkt sig en Freestyle, men den gick inte in i deras bil...)

• Jenny26

Emmaljunga Edge Duo
    BRIO Kombi

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Bondbrud81

Emmaljunga duo edge var den högsta jag kunde finna.
    Har varit supernöjd med den!!

Barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör...
  • Golvmoppen

Emmaljunga Edge Duo kan jag varmt rekommendera. Hade denna till dottern.
    Skönt att liggdelen var hög.

• Ellas och Alvins mamma

Till våran tjej när hon var mindre hade vi en quinny freestyle XL4, alltså fyrhjulig.(tillverkas inte längre tyvärr så det är begagnat som gäller i så fall) Den var högre än andra vagnar tyckte vi. Och vi var jätte nöjda med den.

• destino

vi hade också samma vagn,quinny- xl någonting.fast med 3 hjul,
    nu söker vi quinny igen, och mannen är 198cm, själv är jag 167-knappt
    så det skall funka...
    och blir galen i den hära vagnsjungel...

vill gärna ha med 3 hjular då jag går mycket på olika teräng och var väldigt nojd innan...
    fast nu börjar man bli oroligt då man hör alla skräck historier om att dem är lätta att ramla??
    har inte hänt mig innan, inte på bussen, tåget???
    nä???
    så...
    vi får se...'

• Frila2

Helt klart den nya vagnen, Brio Go! Ergonomiskt handtag som man justerar lätt, en mycket lätt och smidig vagn där liggdelen ligger högt jämför med andra vagnar. Man behöver inte böja sig speciellt mycket när man ska kika ner i vagnen. Dessutom är det extremt lätt att fälla ihop och tar lite plats ihopfälld.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • buffybus

säger bara emmaljunga edge duo...

André ska bli storebror i Juli-09
Svar på tråden Bra och hög barnvagn?