• Obelixa

Blivande mammor i Stureby

Hej!
    Undrar om det i Stureby med omnejd finns fler gravida som väntar sitt första barn efter sommaren? Vore kul att följas åt tills de små tittar ut, sedan kanske köra barnvagn ikapp och till och med leka i sandlådan så småningom!

• Svar på tråden Blivande mammor i Stureby
  • Liten måne

Hej svejs

Väntar inte mitt första barn men mitt andra runt 10 oktober När ska du själv få ditt barn?

• Obelixa

Hej Liten Måne!
    Bor du också i Stureby?
    Jag är beräknad till 10:e September. Blev just tillbakaflyttad två veckor. Trodde jag var i slutet av vecka tretton, men det visade sig på ul att jag bara var i vecka 11. Typiskt, när jag precis trodde den magiska gränsen var passerad.....

• Liten måne

jo bor i stureby precis innan bron till östberga

Va surt att bli tillbakaflyttad :-P Håller tummarna för att du passerar 12 veckorsgränsen smärtfritt. Själv är jag bara i slutet på vecka 7 :-P Önskar man kunde hoppa fram en månad eller så

• Obelixa

Skoj! Då kommer vi bo jätte-nära! Skall flytta in i ett hus nära fotbollsplanen till sommaren.

Skulle vilja hoppa fram typ 8 månader så man fick lära känna bebben nu

Vilken bvc går du på med din äldsta? Är de bra där?

• Liten måne

ja då kommer vi verkligen att bo nära varandra Det är ju såå fina hus där i krokarna ¤vill oxå ha¤.

Med dottern gick jag på dalens mvc och det var väl helt ok, var alltid mer påläst än bm och hon var allmänt lite mysko ;) Nu ska jag gå på mama mia söder vilket känns bättre och framför allt mysigare. Så länge jag inte får problem med foglossning för då blir det rätt jobbigt att ta sig dit ;)

När har ni inflyttning då?

• Obelixa

Då valde jag rätt då, jag går också privat, fast hos barnmorskorna i Gamla stan.

Inflyttning är i slutet av maj. Jag längtar! Och så vill man ju hinna komma iordning lite innan kotten kommer.

Hur gammal är dottern?

Har du lärt känna några andra föräldrar i området?

• Liten måne

Min dotter fyllde 3 i januari så hon är stora tjejen nu Jodå känner ett par andra föräldrar i området men ingen som jag umgås så mycket med (vet inte riktigt varför, har bara inte lärt känna dom så bra). De är ju ett ganska barntätt område det här (vilket ju märks på mängden förskolor överallt), vilket är rätt trevligt
    Hur gammal är du föresten?

• Obelixa

Jag är 31.
    Men jag får fortfarande visa leg på systemet
    Hoppas det är samma sak när jag är 60, att jag ser typ 10 år yngre ut även då!

Du då?

• Liten måne

Haha, ja jag lär alltid få visa leg ;) Men det misstänker jag ofta beror på min blygsamma längd på 155 och att jag är smal (va nu är jag uppsvälld som en ballong). Jag är 25. Men jag kan meddela att du är jämngammal med oerhört många andra småbarnsmammor i området

• millajse
    Svar på #9
    Hej tjejer!

Jag bor i Svedmyra/Stureby och väntar mitt första barn i slutet av augusti. Är 31 och får också visa leg på systemet =).

Såg att ni skrivit lite om MVC. Går nu på dalens mvc men är inte helt nöjd så jag funderar på att byta. Det verkar som att ni båda är nöjda med era bm?
    Varför tyckte du Liten måne inte om dalen? Du skrev att det kändes som att du var mer informerad än bm och det kan jag nog hålla med om. Det känns som att man får skaffa sig all information själv, och det är inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Är det skillnad på mama mia? Och är du Obelixa nöjd med barnmorskorna i gamla stan?
Svar på tråden Blivande mammor i Stureby