• oSKALMANo

Rädd att spricka!

Förstår att du e orolig men det känns inget =) Sen spricker de flesta inte så mkt, antar du hört och läst värstinghistorier, men det handlar om kanske 1-5 stygn och det är inte mkt. Klippning känns inte häller och min erfarenhet är dessutom att man läker mkt fortare och svider mindre eftersom man inte får så mkt bristningar då.
    Lycka till!

• oSKALMANo

Cristal skrev 2009-02-20 17:22:17 följande:

Jag vet att man inte känner av något just då man spricker eller klipps upp.Min rädsla är efteråt då man ska gå på toa osv. Klåda, infektioner och om det läker fel.Jag är också rädd för sexlivet efteråt.Maken är ju inte på hugget längre Jag kan förstå att han är rädd att skada bebisen. Men på nåt sätt känns det som om han kommer inte vara på hugget efteråt heller.Hans kompis blev pappa för ca en månad sedan och det känns som om han blir påverkad av honom.
    Det löser sig =) Håller man bara sig ren, byter binda ofta och tvättar sig så har man frukansvärt otur. Och det är ju inte så många som har. Och skulle det svida när du går på toa, så stå i duchen. Vid såna här omständigheter e allt tillåtet. Klart det kommer klia lite, men det gör ju allt som läker så. Dessutom e det häller inte så farligt.
    Blir nog inte så stora problen med sex efteråt häller. Låt det läka ordentligt och spenn dig inte. Doch kan väll slemhinnorna vara torra men det finns ju hjälp mot allt ;)
    Han kommer nog igång när du känner dig redo.
Svar på tråden Rädd att spricka!