• snuttissnoffsan

pipig i bröstet på 4 månaders bebis

nån som vet vad man ska göra? min son på 4 månader är missnöjd mest hla tiden, hostig och slemmig i halsen bröstet. igår tycker jag de piper från bröstet på honom.
    va skulle ni gjort?
    man blir ju räd för lunginflammation.

tack för svar!

• Svar på tråden pipig i bröstet på 4 månaders bebis
  • Aiiiiwa

Tycker du ska åka in så ni kan inhalera på barnavdl. å så är det möjligt ni kommer få en inhalator och fortsätta hemma med en mildare medicin än den man får på sjukhuse.

Min Son har också varit mkt slemmig och pipig när han va mindre (isamband me hans hjärtOP) så då fick han inhalera adrenalin å sen fick vi två mediciner han skulle inhalera varje dag, med sådan special för småbarn :)

• Mamma S

Jag tycker du ska uppsöka läkare, slemmig hosta och pipig andning hos ett så litet barn bör alltid kollas upp!

• nyponros1

Låter precis som på mina tvillingar som är två månader. Blev undersökta av läkare som misstänkte RS-virus (en jobbig förkylning som små barn får) Tog prover på dom som visade att de hade RS.
    Bara att vänta på att det går över. HJälper att ge näsdroppar och att droppa koksalt i näsan för att lösa upp slemmet. Lägg också huvudet högt för att lätta på andningen. Skulle barnet bli så tät att han inte kan äta bör du nog kolla upp det. Men koksalt i näsan funkar väldigt bra, det går att ge ofta. Hoppas att han bli bra snart...

• Aiiiiwa

Mamma S skrev 2009-02-20 19:17:11 följande:

Jag tycker du ska uppsöka läkare, slemmig hosta och pipig andning hos ett så litet barn bör alltid kollas upp!
    Håller med.. finns ingen anledning o sitta här å säga hur du kan göra. utan de ska ju en läkare bestämma.

Så du bör åka in till barnmottagningen för att få ett riktit svar varför.
  • snuttissnoffsan

tack för era svar.
    jag var in till sjukhuset igår kväll och fick träffa en läkare.
    de var bara en envis förkylning enligt han så då kan man andas ut igen, men man blir ju lite nojjig.
    men de är ju verkligen drygt för de små, de kan ju inte berätta för en direkt.

Svar på tråden pipig i bröstet på 4 månaders bebis