• Anonym (*s*)

När "får" man ha sex med någon annan.. efter att man gjort slut?

Du har alltså varit tillsammans med en person och ni gör slut. Hur lång tid tycker du att man ska vänta, innan man har sex med en annan person? För att det ska vara okej, det vill säga.

• Svar på tråden När "får" man ha sex med någon annan.. efter att man gjort slut?
  • Viewsonic

Anonym (*s*) skrev 2009-02-21 01:36:00 följande:

Du har alltså varit tillsammans med en person och ni gör slut. Hur lång tid tycker du att man ska vänta, innan man har sex med en annan person? För att det ska vara okej, det vill säga.
    Om jag gör slut med A, sätter mig i bilen till person B. Det tar 15 minuter att köra dit. Så, 15 minuter?
  • xxmeyaxx

Viewsonic,
    15 minuter? Är du så snabb?

Näe. Jag har ingen aning riktigt hur länge man kan vänta. Beror väl på hur långt förhållande man har haft också.

« Feel the magic of Meya »
  • Viewsonic

xxmeyaxx skrev 2009-02-21 01:37:47 följande:

Viewsonic, 15 minuter? Är du så snabb? Näe. Jag har ingen aning riktigt hur länge man kan vänta. Beror väl på hur långt förhållande man har haft också.
    Nej, det är jag inte, men frågan var hur lång tid jag anser att man kan vänta.
  • drömhus

Det tycker jag är upp till var och en. Har man tex levt i ett dåligt förhållande utan intimitet en längre tid kanske den mentala "göra slut"fasen har varit längre än den fysiska. Vill man då dagen efter gå ut och ragga och det känns bra, så fine, gör det. Men har man sex med någon annan innan brytningen sjunkit in mentalt, ja, då är det för tidigt.

• Anonym (*s*)
    Viewsonic skrev 2009-02-21 01:38:18 följande:
    xxmeyaxx skrev 2009-02-21 01:37:47 följande: Nej, det är jag inte, men frågan var hur lång tid jag anser att man kan vänta.
    men är det acceptabelt att "bara" vänta 15 minuter?
  • Cornellia

*håller med Viewsonic*

Så lång tid det tar att ta sig ifrån den man gjort slut med, till den man ska ha sex med.

• Anonym (*s*)
    drömhus skrev 2009-02-21 01:38:46 följande:
    Det tycker jag är upp till var och en. Har man tex levt i ett dåligt förhållande utan intimitet en längre tid kanske den mentala "göra slut"fasen har varit längre än den fysiska. Vill man då dagen efter gå ut och ragga och det känns bra, så fine, gör det. Men har man sex med någon annan innan brytningen sjunkit in mentalt, ja, då är det för tidigt.

men säg att x har kommit över det, men inte y.

ska x vänta på att y kommer över att det har tagit slut?

• Anonym

Tills det känns okej helt enkelt. Det känner man ju. När det tog slut med mitt ex efter 4 år så hade jag sex med en annan kille dagen efter.
    Nu igår tog det slut med mitt senaste ex och det känns inte som att jag kommer kunna vara med någon annan på ett bra tag.

Så det finns nog ingen speciell tid sådär. Man känner det.

• Viewsonic

Anonym (*s*) skrev 2009-02-21 01:39:54 följande:

men är det acceptabelt att "bara" vänta 15 minuter?
    Javisst, man har ju gjort slut. Sen om man är känslomässigt redo för det, är en annan fråga. Jag brukar ha en paus på 2 år mellan mina (långa) förhållanden.
  • xxmeyaxx
    Anonym (*s*) skrev 2009-02-21 01:40:47 följande:
    men säg att x har kommit över det, men inte y. ska x vänta på att y kommer över att det har tagit slut?
    Mjaa, det tycker jag väl inte. Tänk om Y aldrig kommer över det?
    « Feel the magic of Meya »
Svar på tråden När "får" man ha sex med någon annan.. efter att man gjort slut?