• Anonym

Snälla! Ge mig solskenshistorier om lyckade graviditeter efter missfall!

Jag plussade förra helgen efter 2 försök att bli gravid. Det var då en vecka efter BIM. Plusset var dock aldrig starkt och blev inte starkare så jag oroade mig att något skulle gå fel. Hade först bruna flytningar vid två tillfällen och igår började jag blöda. Det har blött som vanlig mens med en stor klump och några mindre koagler. Har vanlig menssmärta, klarar mig bra på alevedon. Men missfallet känns ju som ett faktum och nu vill jag bara bli gravid igen.

Det är jag som har pratat mest om det och var rädd att graviditeten inte var vad min make ville. Men igår kväll grät han sig till sömns över missfallet och jag vill så gärna att det ska bli barn snart!

Snälla! Ge mig lite solkskenshistorier om att det faktisk kan gå bra med nästa graviditet och att man kan bli gravid snart igen! Just nu är det hopp jag behöver för att orka fortsätta...

• Svar på tråden Snälla! Ge mig solskenshistorier om lyckade graviditeter efter missfall!
  • erinny

jag har varit med om två missfall, ett tidigt och ett i v 23..
    Efter dessa två missfall fick vi till slut vår lilla tjej.
    är gravid i v 33 nu..

• Anonym

Tog det lång tid för dig att bli gravid igen?

• Micki

Jag har haft 3 MF innan,2 i v 7 & 1 i 10. Idag är jag gravid i v 33

Däremot har jag haft mycket svårt att bli gravid,har kämpat i över 2 år för detta knytet.

Önskar er lycka till!

• erinny

efter missfallet i v 23 tog det ca tre månader att bli gravid igen. Tog 1 år och tre dagar innan vi blev föräldrar igen

• Tirem

3 missfall under ett år men sedan tog det sig

Brukar hävda att anledningen till alla missfall var att jag väntade på rätt barn. Hade jag inte haft tre missfall så hade jag inte fått just min son

• Fennyxx

Tog ett tag att få igång mensen igen på ett vettigt sätt, behövde hormoner för att det skulle ordna sig. Men nu har vi en underbar dotter! Det kommer gå bra för er med! Jag vet att det inte känns så just nu, jag försökte intala mig att en graviditet på tre slutar i missfall och att det skulle bli min tur att få ett barn nästa gång, men just då var det tufft. All lycka till er och känn inte att det är hopplöst även om det skulle ta lite tid. Resultatet är värt all väntan. Kanske blir vi som fått lite hinder på vägen extra lyckliga när vi väl är framme?

• Anonym

Tack det värmer! Min högsta önskan är att få ÄL om två veckor och bli gravid direkt och att den graviditeten går bra. Jag vet att även om det inte blir så, så kommer vi säkert bli föräldrar inom en snar framtid. Hade dock hoppats på en liten 2009.

• Anonym

jag fick missfall okt 04..blev gravid efter 2 mån igen..tyvärr missfall igen 20 feb-05 men blev gravid genast igen hann inte få nån mens alls emellan..fick en kille nov-05..helt underbart

• Ellisizza

Fick missfall i vecka 6 i november. Blev gravid igen vid ägglossningen 2 veckor efter missfallet och är nu i slutet av vecka 13. Jag hoppas att det ska gå bra den här gången

Kan tillägga att första graviditeten tog 8 månader att få till.

Lycka till!

Svar på tråden Snälla! Ge mig solskenshistorier om lyckade graviditeter efter missfall!