• Undrar

Hur gör man när man ska renovera gammalt hus??

Hej,

jag och min sambo funderar på att köpa ett hus från iofs bara 70 talet.. Men det är VERKLIGEN inte gjort något där sen de byggdes.
    Isåfall vill vi totalrenovera det..ALLT!
    Vi är inte speciellt händiga nån av oss..
    Så hur gör man, kan man ta hjälp av någon att göra en ritning hur man vill ha det? Vi ska isf riva väggar, ändra kök och toalett mm.
    Någon som vatt i samma situation och hur gjorde ni?

Tacksam för tips..

• Svar på tråden Hur gör man när man ska renovera gammalt hus??
  • Maijlo

Vi är inne i renoveringssvängen och det är MYCKET jobb. Var beredd att lägga mycket fritid och pengar på huset. Jag är inte alls kunnig i renovering vilket har inneburit att min man gör mycket med min svärfar. Jag råder er att ta hjälp av någon som kan lite om snickeri etc för att inte göra något stort fel (riva en bärande vägg t ex). Kanske kan det finnas fackmän som kan ge er någon slags coaching och komma ut och titta på huset innan ni bestämmer er? Vi har hittills rivit både väggar och golv och byggt om hela köket. Det har tagit lååång tid. I höst hoppas vi att kunna göra om taket och bygga en takkåpa, men det beror på de ekonomiska förutsättningarna. Det kostar också en hel del mer än jag trodde innan med renoveringen.

Trots att det är kämpigt tycker jag att det är värt det. Vi har Huset med stor H enligt min smak, så jag är väldigt glad över det!

Lycka till - vad ni än väljer!

Svar på tråden Hur gör man när man ska renovera gammalt hus??