• MalinFridaViola

Blir spädbarn lätt magsjuka om föräldrar är det??

Har en 11 dagars bebis och sambon är magsjuk. Smittar det lätt till bebisar? Någon som vet något om detta?

• Svar på tråden Blir spädbarn lätt magsjuka om föräldrar är det??
  • MissLillan

inte om du ammar iaf vet inte hur det är med ersättningen dock.

• milimina

junior klarade sej fint trots delamning när jag och maken fick magsjuka förrförra nyår. han var 4½ mån då. sen sinade min mjölk men det var ju en annan femma.

han har bara varit magsjuk två gånger i hela sitt liv

♥junior 0608♥bäfsen bf 090302♥ snart blir det bebis!!!
  • Helene OSV

Helamningen skyddade iaf Sigrid från att få magsjuka när reten av familjen fick det. (hon var då 5 mån)
    Valter kräktes två gånger när jag och Sigrid fick magsjuka för två veckor sen, han var dock inte påverkad annars och verkade inte sjuk. 6 mån och helammades.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • Cecese

Bebisar brukar oftast klara sig. När andra flickan var 3 veckor blev jag magsjuk. Jag var ensamstående så jag tog till 100 % hand om henne och hon klarade sig. I måndags blev mina döttrar magsjuka och i onsdags blev jag och maken magsjuk och sonen på 4 månader har klarat sig ännu iaf och visar inte några tecken på magsjuka. Sonen på 2 år verkar också ha klarat sig än så länge.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Bomullsblomma

Upp till 6 mån har bebisen ett immunskydd från mamman. Det är sedan när de ska bygga upp ett eget försvar (mellan 0.5 år till 4 år) som de lätt kan få magsjuka o andra virus.

• MalinFridaViola

Oki! tack för era svar! det känns lite bättre att bebisar verkar klara sig bra trots allt. jag håller tummarna att han klarar sig från det.

• missbjork

våran tjej (9V) har klarat sig bra sambon har haft magsjuka 1 gång och barnen 2 gånger en hon kom.Hon har aldrig fått det

Eddie 990623 Thea&Nova 050218 Alva 060715 Julia 081218
  • fulltilt

Vi va verkligen JÄTTE magsjuka hela familjen å en v sedan sista symtomet så smittade vi mina föräldrar samt ytterligare en person m trots denna aggressiva bakterie klarade sig vår lilla plutt som blir 4 månader snart. Jag ammar så jag är säker på att de beror på det. Lycka till.

• pigglet

Oftast klarar de sig! Men amning är ingen garanti... Grannens yngsta fick magsjuka när hon var 5 veckor, trots helamning...

Svar på tråden Blir spädbarn lätt magsjuka om föräldrar är det??