Blir spädbarn lätt magsjuka om föräldrar är det??
Har en 11 dagars bebis och sambon är magsjuk. Smittar det lätt till bebisar? Någon som vet något om detta?
Har en 11 dagars bebis och sambon är magsjuk. Smittar det lätt till bebisar? Någon som vet något om detta?
inte om du ammar iaf vet inte hur det är med ersättningen dock.
junior klarade sej fint trots delamning när jag och maken fick magsjuka förrförra nyår. han var 4½ mån då. sen sinade min mjölk men det var ju en annan femma.
han har bara varit magsjuk två gånger i hela sitt liv
Helamningen skyddade iaf Sigrid från att få magsjuka när reten av familjen fick det. (hon var då 5 mån)
Valter kräktes två gånger när jag och Sigrid fick magsjuka för två veckor sen, han var dock inte påverkad annars och verkade inte sjuk. 6 mån och helammades.
oki, tack för svar.... hoppas han klarar sig. Han helammar.
Bebisar brukar oftast klara sig. När andra flickan var 3 veckor blev jag magsjuk. Jag var ensamstående så jag tog till 100 % hand om henne och hon klarade sig. I måndags blev mina döttrar magsjuka och i onsdags blev jag och maken magsjuk och sonen på 4 månader har klarat sig ännu iaf och visar inte några tecken på magsjuka. Sonen på 2 år verkar också ha klarat sig än så länge.
Upp till 6 mån har bebisen ett immunskydd från mamman. Det är sedan när de ska bygga upp ett eget försvar (mellan 0.5 år till 4 år) som de lätt kan få magsjuka o andra virus.
Oki! tack för era svar! det känns lite bättre att bebisar verkar klara sig bra trots allt. jag håller tummarna att han klarar sig från det.
våran tjej (9V) har klarat sig bra sambon har haft magsjuka 1 gång och barnen 2 gånger en hon kom.Hon har aldrig fått det
Vi va verkligen JÄTTE magsjuka hela familjen å en v sedan sista symtomet så smittade vi mina föräldrar samt ytterligare en person m trots denna aggressiva bakterie klarade sig vår lilla plutt som blir 4 månader snart. Jag ammar så jag är säker på att de beror på det. Lycka till.
Min 6 veckors son har nog fått inflensan. O ja helammar.
Oftast klarar de sig! Men amning är ingen garanti... Grannens yngsta fick magsjuka när hon var 5 veckor, trots helamning...
Helammar och min 5 månaders ligger magsjuk nu, vi andra har klarat oss PEPPAR PEPPAR!