Inlägg från: Nagoyam W |Visa alla inlägg
  • Nagoyam W

Dragning till ens "egna" landsfäder.. (eller va det heter :)

När jag var yngre så var jag inte så jätte intresserad av andra asiater. Visst jag log väl lite när jag såg en på stan men mer var det inte. Det fanns inte så många asiater när jag var liten. Så det kan nog mer bero på det. Men nu när jag har blivit äldre så är jag mer intresserad av andra asiater, för på något sät känner man en samhörighet men andra asiater.
    Nu känner jag väl extra samhörighet när jag är gift med en annan asiat. Vi är inte från samma land utan från två olika länder.

• Nagoyam W
    MammaBarnFamilj skrev 2009-05-09 08:53:41 följande:
    Måste bara inflika med något min syster sa, Hon upplever det som att när man ser en "svensk" kvinna på stan med ett asiatiskt barn förmodar man att detta är adopterat, och när man ser en "svensk" man på stan med ett asiatiskt barn förmodar man att han har en asiatisk kvinna. Det kanske inte är så vanligt att svenskor är tillsammans med män som har asiatisk bakgrund, vad vet jag. Det är fördomarna som spelar in. När jag skriver asiatiskt barn menar jag även att detta barn är svenskt men förtydligar för att ni ska förstå sammanhanget. Asiatiskt useendemässigt. En av mina bästa vänner är gift med en thailändare, så de kvinnorna finns, men folk generellt har fått för sig att det inte existerar Ibland förstår inte mäniskor att de har fördomar.
    Jag förstår hur du menar. Jag själv är född asiat, adopterad dess utom. Och när jag går på stan tror många att jag är ihop med en svensk kille. Men så är inte fallet jag är gift med en Thailänds man. Min bror som oxå är Thailänds är sambo med en svensk tjej. När de hade fått första barnet och min bror hade åkt till jobbet. Så sa barnmorskan på bb. Jaså du har varit i Thailand på semester och haft det roligt ser jag. Hur dum får man vara och säga så.... fy på dom.
Svar på tråden Dragning till ens "egna" landsfäder.. (eller va det heter :)