Inlägg från: VulgusProfanum |Visa alla inlägg
  • VulgusProfanum

Amwayare!

TigerLinn skrev 2009-04-07 14:13:05 följande:
    det får du fråga men antar att de tiaf i sambon fall handlar om att han hade ett visst del av munnen som alltid hade tandsten oavsett hur han skötte munnen... och nu har han ingen alls när han är hos tandläkaren.. du får gärna ringa min tandläkare och fråga de hur de kom fram till det. dock kan du nog inte få fram våra "journaler" så det hjälper kanske inte. men om jag kommer ihåg kan jag kolla det med de när vi ska dit nästa ggr... :) inga problem bara jag kommer ihåg det...
    Sanningen med tandkräm är att du i princip kan använda vilken typ som helst så länge den innehåller fluor. Allt annat är reklamtrick

Vi använder en billig tandkräm Stomatol för lite och ingenting och vår tandhälsa är toppen

Jag är 40 år och har inte lagat en enda tand förutom en som jag slog sönder. Är uppväxt med Stomatol. Vi använder i princip inget annat tandkrämsmärke.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 14:40:00 följande:
    kanske är din /er sanning. detta med mun/tand hälsa är så olika och handlar inte om reklam. beror på förutsättningarna man har. min sambo tex har haft skit dålig mun/tand hälsa. fast han borstat två ggr om dagen ordentligt.. använt tandtråd m.m. gjort som man ska helt enkelt men när han bytte till den tandkräm m.m. av de märke vi använder nu så har även tandläkaren blivit förvånad... och frågat vad han har gjort.. dom trodde först att han varit hos någon annan tandläkare innan och fixat med tandsten m.m. innan besöket men inte det... har gått hos samm tandläkare i många år så för oss handlar det om vad han använde har även använt den tankdkräm som du beskriver... och resultatet för mig slutade i väldigt dålig andedräkt m.m. och närjag kom till tandläkaren så hade ajg tandsten i massor.. och detta försvann helt när jag bytte till den andra... men det är personliga erfarenheter.. :) säker olika för alla... och tur är väl det eftersom om alla skulle ha en produkt som fungerade för dom skulle det ju inte går så bra för konkurenterna.. :D
    Ändå så finns det väldigt liten forskning som motiverar att man ska köpa en snordyr tandkräm från Amway.
    Du får ursäkta mig men de priserna är rena ockret!
    Och vill man ha bra och billiga tandkrämer så är det bättre att vända sig tandläkaren för råd och tips.

Det är mitt absolut bästa råd att ge!
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 14:54:16 följande:
    japp vi som du sälert förstår har testat det mesta... både billiga och dyra tandkrämer men om du anser att en tandkräm där EN tud räcker lika länge som 5 st unegfär lika stora tuber är dyr? då vet jag itne vad du tänker med. om man dtruntar i alla rabatter och bonusar då tjänar vi mer än 50% på den tandkräm vi köper i dag bara rent på priset om man jämnför med det vi använde tidigare och den vi använde sist av alla de tandkrämer var inte alls så dyr på ica men man man räknar ut hur många tuber vi fick köpa för att ha lika lång tid som den vi använder nu så tjänar vi 85 kr per tub.. från de märke vi vänder nu jämnfört med om vi skulle köpa 5 tuber på samma tid av de andra märket som man akn köpa på ica.. :D det är en del pengar om man sedan slår ut det på ett år.. :) alltså blir tandkrämen på ica som vi köpte förr dyrare... och den gav oss sämre munhälsa... :D men det handlar inte om forskning för mig del. det handlar om personlig erfarenhet.. och det är iaf för mig viktigare med vad jag själv upplever av en produkt än vad forskarna säger...
    Vilket innebär att man rent krasst enligt den uträkningen överhuvudtaget inte behöver lägga någon tandkräm på tandborsten

Jag förstår att du anser att produkten är bra. Självklart gör du det du säljer den!
    Men rent kritiskt så vad kan motivera en sådan kostnad för simpel tandkräm?
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:02:32 följande:
    denna åsikt kom jag fram till lång innan jag valde att ta ett eget kund nummer. och jag säljer inte denna tandkräm ta reda på fakta innan du uttrycker dig... eller fråga mig iaf.. ifall jag säljer den innan du kläcker ur dig någonting sådant *haha* jag använde denna tandkräm i 4 månader innan jag själv valde att köpa den direkt från tillvekraren för att spara ännu mera pengar än jag gjorde när jag köpte den via en distrubitör... nu köper jag den för eget bruk säljer den inte.. gör ingen reklem om den för mig vänner mer än att dom ser den när de lånar våran toalett om de är på besök... frågar nån svara jag vad jag tycker men säljer den inte och utövar ingen försäljning på den just för att jag inte är någon tandkräms försäljare.. :D och det handlar enkelt om att dom som velat prova den köpt den själva...
    Jag antar rent krasst att du som återförsäljare för just det MLMföretaget givetvis har tillgång till hela deras produktlista?
    Något annat vore ju konstigt, eller hur?

Så det är inte ett långsökt antagande från min sida
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:06:28 följande:
    klart jag har tillgång men jag säljer inte.. det är skillnad.. säljer inte tandkräm... :) där är skillnanden...
    Nej men vari ligger skillnaden? {#lang_emotions_undecided}

Om man som säljare har tillgång till en produkt så innebär det ju också att OM man får en ökad efterfrågan p.g.a. bra reklam för produkten att man tar in den i sitt eget sortiment.

Nog gör man väl ändå det?

Självklart skulle jag plocka hem produkter om jag insåg att det fanns en efterfrågan för det. Självklart!
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:16:37 följande:
    jag tar aldrig hem produkter för att sälja dom alltså jag lägger aldrig ut pengar och köper et 10 liter mjölk för att sedan sälja till grannarna.. vill någon köpa så betalar dom och får varan hemlevererad som jag får... :) jag ligger aldrig ute med pengarn själv...
    *S*
    Nu tror jag faktiskt att du förstår hur jag menar för visst gör du väl det?

Om någon frågar mig om jag kan ta hem produkt x så gör jag ju det. Annars vore jag ju dum

Så självklart är det av vikt att pusha en vara som man som säljare sedan har möjlighet att sälja. Att skapa en efterfrågan.

Det är väl grunden i allt säljande?
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:23:35 följande:
    jag förstår hur du menar men det fungerar inte så för mig.. om någon vill ha en vara beställer dom den själv.. eller så beställs den hem till mig för att få billigare frakt... men jag lägger själv inte ut några pengar för att en "kund" om nvi nu ska kalla dom så det gör inte jag.. men jag lägget inte ut en enda krona för att dom ska få varor.. det gör dom själva..
    Nej det gör inte jag heller i den verksamhet jag befinner mig i. Det är kunden som beställer, betalar och jag tar hem.
    MEN- grundprincipen är ju densamma.
    Skapas ett behov så finns det ju en efterfrågan och t.ex jag som säljare har ju möjlighet att svara på eller få utkomst ifrån den efterfrågan i och med att kunderna beställer, eller hur?
    Det är ju så det fungerar.
    SÅ det är ju lite av att kacka i eget bo som vi säger här i norr att prata ner en produkt.
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:35:16 följande:
    Skillnaden mellan Amways tandkräm och den tandkräm man köper i affären är att Amways tandkräm inte innehåller slip-partiklar som repar emaljen. Eftersom emaljen inte repas så fastnar inte plack och tandsten lika lätt och därför blir munhälsan bättre. Det finns forskning om detta, men eftersom tandläkare inte får sälja Amways tandkräm så gör de naturligtvis inte reklam för dem. Sen är det ju svårt att sätta ett procenttal på hur mycket munhälsan förbättras...
    Stomatol har inga slippartiklar heller och det finns bra tandkrämer hos din lokala tandläkare som inte innehåller slipmedel. Så det berättigar ju inte prisskillnaden kan jag tycka rent krasst.
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:50:19 följande:
    Min tandläkare har inte rekommenderat några sådana tandkrämer utan tycker att jag ska fortsätta med min tandkräm eftersom mina tänder har blivit så mycket bättre - och jag har riktiga problemtänder. Sedan tjänar jag ju faktiskt på att handla i min egen butik istället för att handla i någon annans butik. Jag tror inte att ICA-handlaren går till Konsum och handlar heller.
    Nej självklart inte och det är ju lite det jag vill få fram
    Som säljare tjänar du på att dina produkter säljs, så är det.
    Och som säljare använder man gärna sina egna produkter dels så ger det provision och dels kan det upplevas som smidigt. Det råder det ju ingen tvekan om.

Det jag påpekar är att man som säljare givetvis vill framhäva den egna produkten. Allt annat vore ju kontraproduktivt och allt annat än säljsmässigt. Du vill ju få till ett "sälj" och då är det ju det man promotar.

Men- rent krasst en tandkräm till det priset är ju rena ockret. Det vore en sak om det följde med någon som borstade tänderna åt en men så är ju inte fallet. Utan man betalar för en tandkräm.
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:57:28 följande:
    Jag tjänar bra på min Amway-verksamhet och om man ska räkna ut en timpenning idag så är den hög. Men naturligtvis var det så att i början fick jag investera ganska mycket tid (men faktiskt inte pengar) för att bygga upp företaget. Så är det med alla företag. Hur länge man har varit med påverkar inte alls hur mycket man tjänar. Man kan ha varit med i 10 år utan att tjäna någonting och man kan ha varit med i 10 månader och tjäna massor. Det beror ju på vad man gör av det.
    Och också hur många du rent fysiskt rekryterar.
    I och med att du som säljare får procent på allt det de under en i pyramiden säljer för.
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:57:28 följande:
    Jag tjänar bra på min Amway-verksamhet och om man ska räkna ut en timpenning idag så är den hög. Men naturligtvis var det så att i början fick jag investera ganska mycket tid (men faktiskt inte pengar) för att bygga upp företaget. Så är det med alla företag. Hur länge man har varit med påverkar inte alls hur mycket man tjänar. Man kan ha varit med i 10 år utan att tjäna någonting och man kan ha varit med i 10 månader och tjäna massor. Det beror ju på vad man gör av det.
    www.familjeliv.se/Forum-5-89/m41184268.html

Du är gärna välkommen in i den tråden för att hjälpa oss att förstå hur det räknas. För vi får inget riktigt svar
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 16:08:22 följande:
    Jag kan rekrytera 100 personer utan att tjäna ett öre och person nr. 100 kan rekrytera 6 personer och tjäna miljoner. Det beror helt på hur man arbetar och har inte med ens position i gruppen att göra. Mindre pyramid än ett vanligt jobb alltså - där tjänar ju alltid chefen mest och den på golvet minst.
    Om du har rekryterat låt oss säga 100 personer så tjänar du ju givetvis på deras försäljning. Det är ju så det fungerar.
    Är de dåliga säljare så blir din andel mindre men om du pushar på så att de säljer bättre så tjänar du också mer.

Det är ju också det som dessa möten är tillför och då menar jag inte endast amways utan alla former av pyramidspel. De högre upp i linan jobbar ju stenhårt för att du ska sälja. Eftersom att de tjänar mera.
    Och räknar man då i procent så blir den slutliga förtjänsten för den lågrangade säljaren försumbar.
Svar på tråden Amwayare!