• tandmaja

Amwayare!

Ramlade in här och kan inte låta bli att kommentera Amways tandkräm.
    Den har väldigt mycket lägre fluorhalt än den vanliga tandkrämen på C som du pratar om vilket faktiskt gör att de när klart sämre för tandhälsan.

Har också väldigt svårt att förstå hur den skulle kunna vara 5 ggr så dryg som annan tandkräm? Det är helt orimligt att samma mängd skulle kunna räcka så olika långt av just tandkräm.Då tar man helt enkelt för mycket av den "andra " eller så vill man såå gärna att Amways längre?!

Är också intresserad av hur er tandläkare kunde mäta förbättringen, dels rent teknikst oc hsedan hur han/hon kom fram till procentsatsen?

Jag är själv tandläkare och det är därför jag undrar ...

• tandmaja

Neelah och Tiger Linn: Antar att det är Colgate som TigerLinn pratade om som tandkrämen på C. Alla tandkrämer har i flera tester visat sig fungera ungefär likadant ,det avgörande är fluorhalten som just i Amways tandkräm är LÄGRE än i andra, vilket gör tandkrämen SÄMRE .Så komplettera med fluorsköljn om ni vill använda Amways tandkräm.

Du får verkligen ursäkta TigerLinn, men jag tvivlar ordentligt på det du säger.Både på hur din tandläkare uttryckt sig i procentsater och skrivit i journalen.Vi jobbar inte på det sättet.

Det finns INGEN tandkräm på marknaden som kan ta bort tandsten,helt omöjligt då man fortfarande forskar och försöker hitta en substans som ,liksom flour gör för karies,kan motverka tandsten.

• tandmaja

Glömde TigerLinn : Det är DU som patient som bestämmer vad som ska göras med dina journalanteckningar.Vill du lägga ut dem på nätet så är det upp till dig.

Svar på tråden Amwayare!