--->Lilla Fi
Jag har varit helt problemfri tills för dryga året. Då fick jag plötsligt problem och reservioren blev trång och började böka ordentligt. Under 1 års tid har jag varit inne 5 ggr på mindre operationer under narkos där dom fått vidga upp den.
Nu skall jag in igen i juni för att försöka operera bort en fistel jag fått i samband med den första operationen, för 10 år sedan. Eftersom jag varit problemfri så länge så har den inte bekymrat mig särskilt men nu läcker den och ställer till problem så jag hoppas att dom skall kunna åtgärda "problemet".
Jag hade inget annat val när jag blev sjuk i UC än att ta bort hela tjocktarmen. Först var jag stomiopererad i drygt 3 månader innan jag fick min reservoir.... Självfallet var det ett betydligt bättre alternativ än "påse på magen"...
Att Ni alla fått barn på "naturlig väg" inger mig ändå massor av hopp för framtiden då vi fått veta gm våra IVF försök att det inte är något "fel" på någon av oss utan att "felet" är reservioren.... Men omöjligt är det inte!!
Lycka till i era fortsatta graviditeter!!!