• Freja2

Bäckenreservoar!?

Hallå hallå!
    Tror inte mina ögon, finns ni verkligen där ute? Känner mig så ensam om det här!! Blir glad även om det förstås är synd att vi alla råkat ut.
    Jag opererades för ulcerös -96 och även jag fick stomi i 3 mån. Höll på att stryka med i början efter sista operationen men det gick ju bra sen. Ja, magen är ju inte vad den en gång var men hellre reservoar än magknip. Vi fick göra 6 provrörsförsök och 3 försök med frysta ägg innan jag blev gravid. Har nu gått 20 veckor och magen krånglar så jag blev halvtidsjuksriven igår fram till semestern, mest för att jag måste springa upp på toa på nätterna. Är så TRÖTT! Jag har tack o lov inte problem med att gå på toa, tvärtom, äter hela tiden och måste alltså gå på toa jätteofta. Men det är ändå helt ok, jag har inte sämre värden än nån annan och jag mår bra i övrigt. Det stretar lite i ärren men det är ju inte konstigt.
    Har någon fött barn med reservoar?? Det blir kejsarsnitt för oss. Är nyfiken på hur det gått för er, blir snittet extra svårt med alla sammanväxningar osv???
    Kram, är oxå glad att jag hittat er!!!!
    /Freja

• Freja2

Jojustja!
    Jag glömde säga att vi gjorde IVF för att mina äggledare inte hade passage pga alla sammanväxningar. Man trodde då att det skulle bli lätt när man fick hjälp men det gick inte så lätt så det skulle nog kunna finnas nån orsak kopplad till reservoaren misstänker jag.
    /Freja

• Freja2

Hej igen!
    Min läkare nästan avrådde mig från reservoar för han tyckte att stomi var ett säkrare kort men jag tyckte det var jobbigt för min stomi var inte snäll:) Gav ifrån sig ljud när man minst anade det, pinsamt. Annars tycker jag inte heller det var så hemskt med stomi, man vande sig ju snabbt. När man blir äldre så blir det kanske stomi igen, jag antar att muskler o funktioner förslappas med åren?
    Kram

Svar på tråden Bäckenreservoar!?