• Qaroliine

Du som har veckans Hemmets Journal!

Snälla vill någon vänlig själ som har denna veckas Hemmets Journal framför sig skriva ner ett recept därifrån som är väligt kort och lätt?
    Jag glömde tidningen på jobb och ska bjuda vännerna på middag imorgon!

Receptet är på sidorna bland bra mattips eller vad det nu kallas..
    Västkustlasagne heter det, dem tipsar att man kan blanda  Blå bands (eller Knorrs?) västkustsoppa med lax och pastaplattor.

Hoppas någon vill hjälpa!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Du som har veckans Hemmets Journal!
  • Qaroliine

Nej!.. Bara dem vanliga recepten, detta var ju ett mattips så att säga...

• Ziitoo

Jag har det numret, står såhär:

Västkustlasagne

Vispa ihop innehållet från en påse blå band väskustsoppa med 4½dl vatten och 3dl creame fraiche, det går också bra med lätt creame fraiche. Koka upp under omrörning. Varva sås, 9 lasagneplattor, 300g lax skuren i bitar och 1 hackad gul lök. Avsluta med såsen. Baka i ugn, i 200 grader ca 15 minuter.

♥ BF 19 Februari ♥
  • Qaroliine
    Ziitoo skrev 2009-02-21 22:13:01 följande:
    Jag har det numret, står såhär:VästkustlasagneVispa ihop innehållet från en påse blå band väskustsoppa med 4½dl vatten och 3dl creame fraiche, det går också bra med lätt creame fraiche. Koka upp under omrörning. Varva sås, 9 lasagneplattor, 300g lax skuren i bitar och 1 hackad gul lök. Avsluta med såsen. Baka i ugn, i 200 grader ca 15 minuter.
    TUSEN TACK! Du är en ängel!
  • Ziitoo
    Qaroliine skrev 2009-02-21 22:20:09 följande:
    TUSEN TACK! Du är en ängel!
    Hihi =D
    ♥ BF 19 Februari ♥
  • Ziitoo

Var maträtten god? =)

♥ BF 19 Februari ♥
  • Qaroliine
    Ziitoo skrev 2009-02-23 09:04:59 följande:
    Var maträtten god? =)
    Åhhhh du anar inte! Alla tyckte det var enormt gott!! Så himla lyckat! Personligen tyckte jag inte att löken passade in, nästa gång ska jag steka den först och se om det blir godare! Gillar inte rå lök alls och det smakade ganska starkt.
  • ElinOlsson

Vi har en maträtt som påminner om denna.

Räklåda, 2 port:
    Koka och skiva ca 6 ägg och lägg dem i botten på en ugnsfast form. Lägg över räkor. Koka räksoppa (Blå Band), fast med halva mängden vätska. Häll över äggen och räkorna. Skär krutonger av ca 4 brödskivor, vi brukar ta rostbröd. Lägg krutongerna överst. In i ugnen på 225 grader tills det fått färg.
    Kan serveras med rostat bröd.

Gott och enkelt!
    Ska prova lasagnen nån gång

• MBert

Den där lasagnen verkar god, men jag vill inte använda pulversoppa (brukar innehålla en massa skumma tillsatser). Kan man inte göra vanlig vit sås som till vanlig lasagne och krydda med något liknande. Vad innehåller västkustsoppan för kryddor?

• Qaroliine

Vet inte vad den innehåller.
    Jag tror dock inte du dör av att prova Då kan du ju kolla ingredienserna samtidigt på pulverpåsen så vet du till nästa gång hur du ska göra den från scratch!

MBert skrev 2009-02-23 12:55:46 följande:
    Den där lasagnen verkar god, men jag vill inte använda pulversoppa (brukar innehålla en massa skumma tillsatser). Kan man inte göra vanlig vit sås som till vanlig lasagne och krydda med något liknande. Vad innehåller västkustsoppan för kryddor?
  • Qaroliine

Låter värt att prova!!

ElinOlsson skrev 2009-02-23 12:44:10 följande:
    Vi har en maträtt som påminner om denna. Räklåda, 2 port: Koka och skiva ca 6 ägg och lägg dem i botten på en ugnsfast form. Lägg över räkor. Koka räksoppa (Blå Band), fast med halva mängden vätska. Häll över äggen och räkorna. Skär krutonger av ca 4 brödskivor, vi brukar ta rostbröd. Lägg krutongerna överst. In i ugnen på 225 grader tills det fått färg. Kan serveras med rostat bröd. Gott och enkelt! Ska prova lasagnen nån gång
  • MBert
    Svar på #10
    Nej dör gör jag väl inte, men varför stoppa i sig en massa essänser och aromer, smakförstärkare (nervgift) och transfetter i onödan??
    Jag kollade faktiskt på innehållsförteckningen då jag var och handlade idag och valde att avsstå. Jag gör hellre en egen sås!!
  • Jane Roe
    Ziitoo skrev 2009-02-21 22:13:01 följande:
    Jag har det numret, står såhär:VästkustlasagneVispa ihop innehållet från en påse blå band väskustsoppa med 4½dl vatten och 3dl creame fraiche, det går också bra med lätt creame fraiche. Koka upp under omrörning. Varva sås, 9 lasagneplattor, 300g lax skuren i bitar och 1 hackad gul lök. Avsluta med såsen. Baka i ugn, i 200 grader ca 15 minuter.
    Härligt med vänliga själar som dig på FL :D
    ¤- Kärlek är Perser -¤
Svar på tråden Du som har veckans Hemmets Journal!