• Sossiq

Nån som vet vad det innebär att ha för lågt Bilirubinvärde?

Var och gjorde en massa blodprover hos läkaren för nån vecka sen och fick veta att jag hade för lågt bilirubinvärde, är det någon som vet vad det innbär att man har det? Utreds av neurologen i detta, dock ej fått svar.

V

• Svar på tråden Nån som vet vad det innebär att ha för lågt Bilirubinvärde?
  • knäppisen

låter konstigt med förlågt värde, trodde problemet var att man hade förhögt...

• Sossiq

ja jag vet inte, jag hade 3 på värdet och man ska ha 5-25 tror jag eller om det är 28, men jag fick som heller inga svar från värdcentralen, sköterskan visste heller inte vad det innebär, har försökt googla om det men inte hittat nått på det heller. Utreds för om jag ska ha nån neurologisk sjukdom eller tumör osv... har nått som heter atrofi...?!

• Hanna36

Har du lågt blodvärde, Hb?
    Det vanligastre är att man har högt bilirubin, det är ett prov som man tar ihop med andra levervärden.

• ThisIsMe

Atrofi betyder förtvining eller tillbakagång. Många organ kan förtvina. Är det muskelförtvining du har?

• Sossiq

pectorlaismuskeln har försvunnit så det är en grop där. Kan det sprida sig?

Vad menas amenier vad innebär det? Och varför har man det då?

• Sossiq

dom har tagit 36prover den dagen men vet inte dom sa att det var inget jag skulle fundera på

• ThisIsMe

Sossiq skrev 2009-02-21 22:27:42 följande:

pectorlaismuskeln har försvunnit så det är en grop där. Kan det sprida sig?Vad menas amenier vad innebär det? Och varför har man det då?
    Jag vet inte om det kan sprida sig tyvärr då jag inte vet vad det kan bero på. Anemi betyder blodbrist och vid vissa typer av anemier så kan bilirubinvärdet bli lågt. Bilirubin är ämnet som bildas när hemoglobinet i de röda blofkropparna bryts ner.
Svar på tråden Nån som vet vad det innebär att ha för lågt Bilirubinvärde?