• L0ved

Köpa till 1-åring

Om cirka 2 månader fyller dottern 1 år. Börjar nu fundera på vad man ska önska till henne och vad vi ska köpa. Tycker det är jätte svårt. Vore jätte bra om jag kunde få lite tips på vad barn i 1-års åldern leker med.

• Svar på tråden Köpa till 1-åring
  • MizzTez

Badleksaker!! Köpte det åt min dotter när hon fyllde 1år och nu 5 år senare är de kvar och används av henne ännu!
    Hon fick en speldosa för smycken åxå, används den åxå.. Öppna ett konto åt henne med sparpengar som släkten kan lägga in framtida födelsedags slantar på.
    Jag ger även åt mina barn ett halsband från lyckopenningen, gossen får det nu i mars när han blir 1 år, men dottern fick det när hon föddes. Har ett själv som jag fick när jag föddes, så jag har startat en egen liten tradition.

• hallon2

Mat - allt med mat och kök. Plastservis & platsmat, sån där med kardborreband som man kan dela. Spis. TV-fåtölj från IKEA - den sitter hon i än nu när hon är 5 år.
    Roliga uteleksaker nu i vår och sommar: 3-hjuling, grävskopa, liten pool etc.

• hallon2

PS. Glömde dockvagn - min dotter älskade att leka med sin dockvagn mellan 1 och 3-årsåldern!

• L0ved
    MizzTez skrev 2009-02-22 00:13:35 följande:
    Badleksaker!! Köpte det åt min dotter när hon fyllde 1år och nu 5 år senare är de kvar och används av henne ännu! Hon fick en speldosa för smycken åxå, används den åxå.. Öppna ett konto åt henne med sparpengar som släkten kan lägga in framtida födelsedags slantar på. Jag ger även åt mina barn ett halsband från lyckopenningen, gossen får det nu i mars när han blir 1 år, men dottern fick det när hon föddes. Har ett själv som jag fick när jag föddes, så jag har startat en egen liten tradition.
    Bada älskar hon så det kan vara en bra sak. Sparkonto och massa smycken har hon. Tror hon har minst 10 halsband. Tack för tipsen =)
  • L0ved

hallon2 skrev 2009-02-22 00:19:49 följande:

Mat - allt med mat och kök. Plastservis & platsmat, sån där med kardborreband som man kan dela. Spis. TV-fåtölj från IKEA - den sitter hon i än nu när hon är 5 år. Roliga uteleksaker nu i vår och sommar: 3-hjuling, grävskopa, liten pool etc.
    Nu när du säger det så kommer jag ihåg att min kusin alltid har varit tokigt i sånt. Tack =)
  • L0ved

Kom gärna med massvis med förslag har en hel släkt och vänner som vill veta =)

• MizzTez

En bobby car är kul att ha för de små.. Kläder funkar ju åxå alltid.. Kanske inte så kul men behövligt.

• Finesse

Ebba fick en liten fåtölj av sin mormor och morfar och den är väldigt uppskattad.. hon kan klättra upp och ner i den själv och sitter i den när hon ser på tv.

Sen fick hon även en prinsess gå-bil av sin farmor och den leker hon väldigt ofta med.

Knopp-pussel, duplo, plastgrönsaker, kok kärl, kläder, dockor var annat hon fick.. Vissa grejer var i julklapp och andra i födelsedagspresent.. så det blev VÄLDIGT mkt paket på en å samma gång.. hon fyller år 4 dagar efter julafton..

• snugglebunny

Vår tjej fick en prinsess gå-bil i julklapp. Den gillar hon, många knappar med ljud.

En annan stor favorit är Brio-spisen. Hon fick även kastrullset till och så har vi köpt en liten prinsess te-servis.

Andra tips:
    Kulbana från Ikea.
    Mega Bloks
    Pussel
    Plastbilar, t.ex. Viking Toys
    Docka

• Rödtott

Klossar, och sorteringsbox med olikformade hål. Min dotter är 11 månader nu och har börjat stoppa i klossar (lyckas ibland) i boxen. Hon gillar också sin fischer price bongård med Little people jättemycket. Vi var på 1-årskalas och gav bort en låda med 4 hål som man skulle banka ner plastbollar i, som kom ut genom en liten bana.. Den var mycket uppskattad. (Åhléns)

• lilan

Mickis lära-gå-vagn de har super roligt med den fast de kan gå. Finns även Brio

Svar på tråden Köpa till 1-åring