• elvinaOstefan

Har ni vart med i Ung föräldragrupp? vad tyckte ni?

I fredags va jag för första gången på en ung föräldra grupp (upp till 23år). Och jag blev faktiskt riktigt besviken. Kände att det va så mycket ämkande och dumma komentarer som "vi starta denna grupp för att unga föräldrar ska kunna ha någon att samtala med. Vanligtvis är det många äldre, närmare 30års ålder, som är på ÖF och då hamnar de unga utanför". Så känner absolut inte jag, man hamnar med de föräldrar som har barn i samma ålder, och samtalen rör ju till 99% barnen. Hur upplever ni det?

Devin, det finaste vi har ♥
  • Svar på tråden Har ni vart med i Ung föräldragrupp? vad tyckte ni?
  • Written Fiction

De flesta unga föräldrar har taggarna utåt i förebyggande syfte idag (been there done that). Istället för att fokusera på att vara förälder så fokuseras det på att vara "ung förälder"
    Men så är det nog för många. Man glömmer bort att bara vara för en stund. Ibland tar många lite yngre för givet att folk ser ner på dem.

Finns kanske bra unga föräldrargrupper som stöttar de som behöver det.
    När jag tänker efter handlar det nog om vad man har för erfarenheter och vad för typ av människor man träffat på...

• SaraHeleneBirgitta

Har gått flera ggr i en unga föräldragrupp, men nu går jag inte dit mer. Kände mig uttitad på ngt sätt. Tycker inte alla i personalen passar in där då de talar om för en att man inte borde skaffa fler barn än mm mm . Vad vet de? Herre gud är det så svårt att förstå att det fins de som inte vill bli uttitade som en ung mamma utan bara vill vara mamma. Jag har lärt mig att ordet ung mamma är ngt nervärderande. Och det har jag lärt mig av de runt omkring som använder ordet för i just nervärderande syfte. Verkligen skit tråkigt då jag faktiskt är en ung mamma på snart 22 år som bara vill bli sedd som en vanlig mamma som har det hur bra som hellst. Super ekonomi, bästa förhållandet med en karl som jag gifter mig med i sommar, en otrolig charmig son och tre djur, barnvänligt boende bla bla bla .. Nästa gång jag går till öp så blir det de vanliga träffarna med blandade åldrar Flört 

Svar på tråden Har ni vart med i Ung föräldragrupp? vad tyckte ni?