Inlägg från: skåne tjej |Visa alla inlägg
  • skåne tjej

Använder ni ert bubbelbadkar?

Jag älskar att bada och planerar att sätta in ett bubbelbadkar i badrummet då vi renoverat det. någon som vet om de är dyra i drift? alltså drar mkt ström?

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • skåne tjej
    Rosen81 skrev 2009-02-22 08:01:53 följande:
    Jag ångrar vårt bubbelbadkar Det är väldigt fint dock . Nä men jag älskar att bada så det var självklart att vi skulle ha ett badkar till vårt nya hus. Vi valde mellan bubbel o ett tassbadkar. Vi tänkte att bubbel skulle ju vara superskönt. Men jag blev inte förtjust alls, jag är ganska liten o strålarna på vårt kar passar inte alls in på mig. sen låter det ganska mycket o vårt var inte billigt tycker jag. sen tar de lång tid att fylla. Men att bada småkillarna i är perfekt gott om plats. Men har man barn vill man kanske gärna ha olja o skum o så i badet o det har jag varit lite försiktig med nu. Tycker att det är lite äckligt nät jag tänker på allt som fastnar i rören. Hur som helst ångrar jag mig mycket vill ha ett tassbadkar i stället! Det blev ett långt inlägg Bild finns på vårt bubbel i galleriet. Rekommenderar inte modellen heller, man sitter inte bra i det, man kan inte sjunka ner o räta ut benen som jag skulle vilja.

Kikade på ert bubbelbadkar, det ser faktiskt inte så skönt ut. tror det är bättre med ett rektangulärt badkar i stället.

Kan man inte ha badskum osv i bubbelbadkar?

jag är inne på att köpa ett bubbelbbadkar i gammal stil med lejontassar då jag gillar den stilen jättemkt. men det verkar vara svårt att hitta!?

• skåne tjej
    Joonas skrev 2009-02-22 10:44:03 följande:
    Man kan ha badskum i bubbelbadkar, det går utmärkt om man bara inte har för mycket. Man få fantastiska bubblor i karet om man sätter på jetmunstycken ett litet slag... Jag och lillan badar en gång i veckan i vårt bubbelkar. Det är otroligt mysigt, tända ljus, lite soft musik och så jag o lillan. Ett härligt sätt att fira söndag!
    Låter mysigt!

Jag tror man behöver leta runt en del för att hitta ett bra massagebadkar. idag säljer ju t.o.m jem och fix sådana för runt 6000kr men jag är väldigt tveksam till kvaliteten.
  • skåne tjej
    Em00 skrev 2009-02-22 23:02:20 följande:
    Älskar bubbelbadkaret!Bubblar kanske inte varje gång jag badar, men jag badar oftaoch älskar bubblet!Dom här ser mysiga ut: www.alltombostad.se/upload/41461/massagebadka...Det ska liksom vara "rundat" i botten... Typ såhär: www.badrums.se/bilder/baddusch/bubbelbad.jpgOch bubblor, det brukar jag använda massor!tycker inte det låter så mycket. Hittar dock inte modellen vi har.Rengöring fixar man med maskindiskpulver!
    har man den stilen i övrigt så kan det säkert vara fint. men jag tycker en del bubbelbadkar ser så jäkla pråliga ut, som mindre rymdskepp
    men det kan ju vara mysigt om det är plats för två. jag gillar klassisk stil bättre och mjukare linjer såsom t.ex. dessa:

http://www.hafa.se/Templates/ProductCatalogProduct2.aspx?PageID=2ea64a29-cf80-42dc-b349-19ca9da68d02&ProductID=a3b8b8a9-5e17-4ae6-816b-8df4087dde6f

detta är läckert:
    http://www.hafa.se/Templates/ProductCatalogProduct2.aspx?PageID=2ea64a29-cf80-42dc-b349-19ca9da68d02&ProductID=9f2976af-6f97-40b5-9359-233e177ff228
  • skåne tjej
    Pallas skrev 2009-02-22 23:21:22 följande:
    Svar på #20Åh, båda de där är underbara!
    visst är de!!
    detta är ochså stiligt. enkelt och stilrent
    http://www.westerbergs.com/Templates/WbProductCatalogProduct2.aspx?PageID=93c957db-7068-454f-ad59-9aad8226c73b&ProductID=84b253b5-a69f-43ed-a021-3be562a3d451

Använder man verkligen radio, telefon osv osv i "rymdskeppen" som finns? det brukar finnas på de med marmorinlägg ochså, lite nyrikt sådär haha!!
  • skåne tjej
    Pallas skrev 2009-02-22 23:27:40 följande:
    skåne tjej: Gaaah, nu dfår du sluta posta så läckra badkar, annars börjar jag gråta över vårt kommunalrosa hyreshelvete!
    haha, kommunalrosa..
    då skulle du se hur badkaret ser ut i mitt lilla hus. färgen är en bladning av grönt och snorgult.. tydligen populärt på 60-talet. till det har jag en matchande bidé och handfat. Finns det någon som över huvudtaget installerar bideér idag??
Svar på tråden Använder ni ert bubbelbadkar?