Använder ni ert bubbelbadkar?
De hushåll i min omgivning som har bubbelbadkar verkar mest använda dem som prydnad, så nu undrar jag hur det står till hemma hos er: använder ni bubblet så ofta som ni trodde att ni skulle göra?
De hushåll i min omgivning som har bubbelbadkar verkar mest använda dem som prydnad, så nu undrar jag hur det står till hemma hos er: använder ni bubblet så ofta som ni trodde att ni skulle göra?
Ni som är nöjda med erat badkar, vilket märke och modell har ni?
Man kan ha badskum i bubbelbadkar, det går utmärkt om man bara inte har för mycket. Man få fantastiska bubblor i karet om man sätter på jetmunstycken ett litet slag... Jag och lillan badar en gång i veckan i vårt bubbelkar. Det är otroligt mysigt, tända ljus, lite soft musik och så jag o lillan. Ett härligt sätt att fira söndag!
Jag tycker att de badkar jag provat låter hysteriskt mycket (är känslig för starka ljud då jag är hörselskadad) och tycker därför inte att de är trevliga. Låter era mycket? Finns det tysta bubbelbadkar?
Intressant å höra!
Min sambo badar en stund varje gång han duschar (vilket iof inte är varje dag.). Då badar han väldigt varmt för att mjuka upp kroppen. Han har en nack, axel och knäskada plus att han har ont i ryggen som en följdskada till de andra efter en trafikolycka. Vi ska snart flytta å renovera badrummen på det nya stället och har funderat på bubbelbadkar. Tror att det skulle va bra för hans kropp och jag tackar inte nej till lite bubbel heller.
Älskar bubbelbadkaret!
Bubblar kanske inte varje gång jag badar, men jag badar ofta
och älskar bubblet!
Dom här ser mysiga ut: www.alltombostad.se/upload/41461/massagebadkar_bubbelbadkar_1556.jpg
Det ska liksom vara "rundat" i botten...
Typ såhär: www.badrums.se/bilder/baddusch/bubbelbad.jpg
Och bubblor, det brukar jag använda massor!
tycker inte det låter så mycket. Hittar dock inte modellen vi har.
Rengöring fixar man med maskindiskpulver!
Använder bara som vanligt badkar, och tycker det är skitjobbigt jämfört med en standard model. For stort till att det är praktisk att bade barnen i. Och bubblerne låter som fan och det kommer en massa bling bling ljus när dom är på. Barnet borjar gråta om vi bubbler. Endaste bra ved det är att det har radio indbygt, men det kunne man jo faktisk ha klaret med att stoppa en köksradio i badrummet.. skal säges att det inte var vi som köbte det, det var i huset. men jag skulle gerne betale for att byta det till ett vanligt badkar.
Em00 skrev 2009-02-22 23:02:20 följande:
vårt ser ut ungefär som den i den första länken... med plats för två vuxna, med nackstöd, jetmunstycken, massage, och bottenbubbel..och lyse.. och radio...
såååååå underbasrt är det att bada i det. massera ryggen eller fötterna efter en jobbig arbetsdag!! mmmmm
det är värt varenda krona. men var försiktig med badskummet!! höll på att skratta mej fördärvad en kväll, då mannen skulle göra iordning badet... hade i duschtvål, och så lade han sej ner, och ropade på mej....
skum halvägs upp i taket
fick ösa ur, och slänga in i duschen
Men... använder vi det så ofta som vi trodde?? nja... kanske inte, det går ju en del vatten, för det är rätt så stort.. men jo, vi ska... för det är så underbart
skåne tjej: Gaaah, nu dfår du sluta posta så läckra badkar, annars börjar jag gråta över vårt kommunalrosa hyreshelvete!
snälla.. kalla inte vårt fina härliga badkar för rymdskepp...
det ser fint ut, rena fina linjer, och inget prål alls!
det sitter en liten dosa på kanten, där man ställer in om man vill ha massagestrålarna eller inte, och var man vill ha dom, på samma lilla manick så finns en radio.. den akn man ju inte ta bort, och det är faktiskt mysigt med lite soft musik när man badar så det så
Vi har inget bubbelbadkar, men när vi hyrde lägenhet en gång fanns det ett rejält bubbelbadkar där, vi fick LÄTT plats båda jag sambon och dottern som då var 2 år.
Vi badade flera gånger/v och skulle jag kunna ha ett där vi bor nu skulle jag ha ett stort sånt badkar igen... =)