bra salva för eksem?
Tips på vad man kan smörja röda och prickiga knäveck med?! verkar vara något slags eksem som 2-åringen plötsligt fått.
Tips på vad man kan smörja röda och prickiga knäveck med?! verkar vara något slags eksem som 2-åringen plötsligt fått.
Idominsalava kanske?
Annars kan man ju ta och smörja med alovera...det kan man ha till allt!
A-creme
köper den på hälsokostaffären
Idomin skall man aldrig smörja eksem med.
Vill du ha något starkare så finns Mildison att använda. Finns på apoteket och är en svag kortisonsalva.
Vi använder det på vår son som också har lite exem i knäveck och armveck ibland.
kortison tycker jag man ska vänta me om ingen annan kräm funkar,
inte bra att ge kortison i onödan
prova a-creme,en fet å väldigt dryg kräm
jätte bra,har använt den själv
Miniderm - finns på apoteket.
Vi fick tips först på att köra med Locobase repair när inte miniderm fungerade sen när det inte gav resultat så skrev bvc ut mildison den finns att köpa utan recept men i mindre tuber.
Alovera !!!
Jag testar miniderm först som jag har hemma. Tack för tips!
Förrästen: inotyol kanske? Har vi haft hemma för röd stjärt. Ska funka för "vissa eksem" också står det på tuben
Smörjer man med Mildison så ska man ha en mjukgörande salva ovanpå som t ex Miniderm eller Locobase eftersom Mildison innehåller kortison som är uttorkande.
Det var inotyl jag menade inte idomin!!
Men kanske bör du få det kollat så du vet vad det är.
karin76 skrev 2009-02-22 08:36:51 följande:
Schohoo skrev 2009-02-23 13:01:22 följande:
mary k skrev 2009-02-23 21:50:41 följande:
Schohoo skrev 2009-02-23 23:25:59 följande:
Har en liten på 7 månader som haft en hel del eksem. Vi har på BVCs inrådan provat väldigt mkt olika salvor som inte hjälpt särskilt mkt: Miniderm, hydrokortison, bisalva mm. När vi så till sist fick tid på barn fick vi utskrivet en kortisonsalva, Locoid använda 1g/dag vid behov, och en mjukgörande, Karbamid i Essexkräm att smörja flera gånger per dag. Behövde inte smörja länge med dessa innan alla eksem försvann. Nu är det så bra att man ibland glömmer smörja!
sen finns det ju eksem som inte går bort.
Biwelen by XLNT har en E-vitaminsalva.
Den är kanon mot eksem o extrem torr hud.
Min son har den hjälpt massor.
Han var SUPERtorr förut. Det har försvunnit helt från utsidana av armar o ben.
Hans kinder är lite torra fortfarande.
Sen har hans torra röda fläckar försvunnit nästan helt från ryggen.
Jag kör den varje morgon o kväll.
Bättre än kortison tycker jag.
Säljs på bodystore.com