• karin76

bra salva för eksem?

Tips på vad man kan smörja röda och prickiga knäveck med?! verkar vara något slags eksem som 2-åringen plötsligt fått.

• Svar på tråden bra salva för eksem?
  • mrsjonte

Idominsalava kanske?
    Annars kan man ju ta och smörja med alovera...det kan man ha till allt!

• mary k

A-creme
    köper den på hälsokostaffären

• Monica H

Idomin skall man aldrig smörja eksem med.

Vill du ha något starkare så finns Mildison att använda. Finns på apoteket och är en svag kortisonsalva.

Vi använder det på vår son som också har lite exem i knäveck och armveck ibland.

• mary k

kortison tycker jag man ska vänta me om ingen annan kräm funkar,
    inte bra att ge kortison i onödan

prova a-creme,en fet å väldigt dryg kräm
    jätte bra,har använt den själv

• JeyLa

Miniderm - finns på apoteket.

~*~ Nova 9 augusti 2005 ~*~ Engla 12 augusti 2006 ~*~ Wilda 12 oktober 2008~*~
  • Helle76

Vi fick tips först på att köra med Locobase repair när inte miniderm fungerade sen när det inte gav resultat så skrev bvc ut mildison den finns att köpa utan recept men i mindre tuber.

• karin76

Jag testar miniderm först som jag har hemma. Tack för tips!

• karin76

Förrästen: inotyol kanske? Har vi haft hemma för röd stjärt. Ska funka för "vissa eksem" också står det på tuben

• lurv

Smörjer man med Mildison så ska man ha en mjukgörande salva ovanpå som t ex Miniderm eller Locobase eftersom Mildison innehåller kortison som är uttorkande.

• mrsjonte

Det var inotyl jag menade inte idomin!!
    Men kanske bör du få det kollat så du vet vad det är.

• Schohoo

karin76 skrev 2009-02-22 08:36:51 följande:

Tips på vad man kan smörja röda och prickiga knäveck med?! verkar vara något slags eksem som 2-åringen plötsligt fått.
    Hej!
    Jag tycker att du ska gå till en barnläkare med din 2-åring!

När min tjej var ca 2 år så hade hon oxå eksem, fick då rådet att smörja med Mildison som är receptfri på apoteket! Så vi gjorde det men det försvann knappt!
    Men sen så gick vi till doktorn och dom sa åt oss smörja SUPERMYCKET (det vanligaste felet man gör är att man smörjer för lite) med Mildison, och så fick vi ut 8 tuber på recept!
    Och då gick det bort, och har mer eller mindre varit borta sen dess! Hon är nu lite mer än 3,5 år!
  • mary k

Schohoo skrev 2009-02-23 13:01:22 följande:

karin76 skrev 2009-02-22 08:36:51 följande:
    Hej!Jag tycker att du ska gå till en barnläkare med din 2-åring!När min tjej var ca 2 år så hade hon oxå eksem, fick då rådet att smörja med Mildison som är receptfri på apoteket! Så vi gjorde det men det försvann knappt!Men sen så gick vi till doktorn och dom sa åt oss smörja SUPERMYCKET (det vanligaste felet man gör är att man smörjer för lite) med Mildison, och så fick vi ut 8 tuber på recept!Och då gick det bort, och har mer eller mindre varit borta sen dess! Hon är nu lite mer än 3,5 år!
    va kosntigt för att me kortison krämer ska man bara stryka på ett tunt lager
    man ska aldrig använda för mkt kortison
  • Schohoo

mary k skrev 2009-02-23 21:50:41 följande:

Schohoo skrev 2009-02-23 13:01:22 följande:
    va kosntigt för att me kortison krämer ska man bara stryka på ett tunt lagerman ska aldrig använda för mkt kortison
    Kanske det, men det hjälpte ju!
  • mary k

Schohoo skrev 2009-02-23 23:25:59 följande:

mary k skrev 2009-02-23 21:50:41 följande:
    Kanske det, men det hjälpte ju!
    klart d hjälper,,men d e inte skonsamt och bra för kroppen att få för mkt kortison
  • Storasyter

Har en liten på 7 månader som haft en hel del eksem. Vi har på BVCs inrådan provat väldigt mkt olika salvor som inte hjälpt särskilt mkt: Miniderm, hydrokortison, bisalva mm. När vi så till sist fick tid på barn fick vi utskrivet en kortisonsalva, Locoid använda 1g/dag vid behov, och en mjukgörande, Karbamid i Essexkräm att smörja flera gånger per dag. Behövde inte smörja länge med dessa innan alla eksem försvann. Nu är det så bra att man ibland glömmer smörja!

• Smamman

Biwelen by XLNT har en E-vitaminsalva.
    Den är kanon mot eksem o extrem torr hud.
    Min son har den hjälpt massor.

Han var SUPERtorr förut. Det har försvunnit helt från utsidana av armar o ben.

Hans kinder är lite torra fortfarande.
    Sen har hans torra röda fläckar försvunnit nästan helt från ryggen.
    Jag kör den varje morgon o kväll.
    Bättre än kortison tycker jag.
    Säljs på bodystore.com

Svar på tråden bra salva för eksem?