Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Sluta kalla min dotter för docka!!!!!

håller med dig ts. blir stortokig när makens farmor kallar Nöffen för lilla dockan.

Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Raka Pungen skrev 2009-02-23 17:42:25 följande:
    Det är en bra hemsk värld vi lever i när främmande människor har mage att gå fram till en och ge komplimanger, fy fan för sånt!Jag tycker vi alla ska gå runt tysta och bittra och aldrig tilltala varann.
    kan man inte ge komplimanger för personen istället för utseendet? "du är underbar" "du är snäll" "du är en bra kompis" osv
  • Lady Dahmer
    Em00 skrev 2009-02-23 21:24:37 följande:
    svårt att ge en sån kommentar om man träffar nån på stan som man aldrig sett förut... Lady Dahmer skrev 2009-02-23 20:25:13 följande:
    "Vilken glad tjej!" "Va kul att träffa dig!" "Du ser snäll ut!" -- eller så kan man helt enkelt vara tyst. Jag säger ALDRIG till barn att de är söta eller tuffa eller annat som befäster könsroller eller uppmuntrar till utseendefixering. Och då jobbar jag som barnskötare! *s*
  • Lady Dahmer
    Em00 skrev 2009-02-23 21:48:14 följande:
    Tycker att man kan säga att barn är söta, som dockor, nallar, bara söta eller whatever... Eller söta som pandor, grisar eller vad man vill.Jag tror inte barnen tar skada av det, om inte föräldrarnabörjar föra liv om det...
    med tanke på den utseendefixering som råder på våra förskolor så skulle jag våga påstå att barnen VISST tar skada av det.

Men vad menade du med "stört"?
  • Lady Dahmer

...för att inte tala om den utseendefixering som råder i våra grundskolor, gymnasium och i övriga sverige. Ser man inte ett samband så har man en begränsad slutledningsförmåga.

Vi lär våra barn att utseendet är viktigt redan i tidig ålder.

• Lady Dahmer
    Em00 skrev 2009-02-23 21:51:19 följande:
    Att man orkar föra sånt liv om det...
    Jag för ett sånt liv för att jag bryr mig om mitt barn. Om andras barn. Jag bryr mig om att min dotter blir inpressad i en könsroll från start och jag bryr mig att hon får lära sig att det är viktigt att vara söt.

Jag bryr mig om alla de icke-söta småflickor (och pojkar!) som aldrig får höra det men som ser sina jämngamla kamrater få komplimanger. Jag bryr mig om den utseendefixering som tvingar tonåringar att svälta sig och kvinnor att operera sig.
  • Lady Dahmer
    Carpe diem1981 skrev 2009-02-23 21:53:22 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-02-23 20:25:13 följande: Man kan väl ge både och? Dessutom är det ju inte så att främlingar kan ge komplimanger för barns personlighet om dom inte känner dom?
    varför ska främlingar kommentera mitt barns utseende alls?
  • Lady Dahmer
    Carpe diem1981 skrev 2009-02-23 21:54:53 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-02-23 21:50:41 följande: Tror jag är bullshit, sålänge man inte favoriserar som barnskötare eller förskolelärare så tror jag barnen blir glada. Finns betydligt värre saker att utsätta barnet för tex långtidsamning...suck
    lästips: pojkar flickor och pedagoger.
Svar på tråden Sluta kalla min dotter för docka!!!!!