Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Sluta kalla min dotter för docka!!!!!

Så länge folk menar väl så får de kalla min dotter (8a månader gammal) vad de vill, jag tar inte illa upp.

Och andra föräldrar får självklart kalla sin dotter för docka hur mycket de vill.

MEN jag har flera gånger trevligt sagt ifrån eller humoristiskt pikat folk som kallar min dotter för docka eller prinsessa, av den enkla anledningen att jag inte tycker att dessa ord passar in på hennes personlighet. I mina ögon finns det inget "dock"- eller "prinsesslikt" i henne och det poängterar jag för folk, och då håller de nästan alltid med om det.

• Quintus Zebra
    straw2008 skrev 2009-04-08 10:46:47 följande:
    Jag har ALDRIG i mitt liv hört någon kalla någon flicka för docka ??? ?Min syster har två madicken-flickor otroligt söta enligt alla o det säger även alla, men dockor näää?? Ett fenomen jag aldrig stött på...
    Jag har "råkat" ut för det flera gånger, men det är nog ett ord som främst används på bebisar.
  • Quintus Zebra
    SooJuicy skrev 2009-04-08 11:06:16 följande:
    Mina döttrar har blivit kallade det flera gr som bebisar, mestadels av  gamla pensionärer i stil med: åhh hon är ju söt som en lite docka, eller vad heter den här lilla dockan då.Min bvc-tant säger oxå lilla dockan eller lilla prinsessan hela tiden.
    Våra erfarenheter stämmer bra överens.

Det verkar främst vara äldre människor (bl.a. min egen mor, som i och för sig inte är pensionär än på ett tag) och även i folk sjukvården som envisas med detta .
Svar på tråden Sluta kalla min dotter för docka!!!!!