• Anonym

HJÄLP! Slem istället för avföring.

Nu är jag jätteorolig. Har i en vecka nu haft konstig mage, med diarré och slem från ändtarmen. Det bubblat och tjuter i magen och när jag inte har diarré känns det som att jag har gaser. Då när jag går på wc kommer det bara slem, tillsammans med pruttar. Äckligt, jag vet. När jag läser om slem på nätet kommer det bara upp grejer om cancer osv :(

Har ätit VÄLDIGT oregelbunden denna vecka, vissa dagar bara skräpmat. Är också ganska stressad. Men varför kommer det då SLEM? Nån annan som haft slem?

• Svar på tråden HJÄLP! Slem istället för avföring.
  • Anonym
    Anonym (xxx) skrev 2009-02-22 13:06:41 följande:
    kommer alltid slem när jag bajsar... har inte heller vågat kolla upp det, även jag har läst om tjoktarmscancer... Känns bara så insamt att gå till läkaren om detta. Vet att jag örjade tänka på det redan för 4 år sedan. I ditt fall skulle jag nog tro att det är tillfälligt då du varit dålig i magen i en vecka. Skulle det vara cancer hade det kommit mer smygande...

Är det pinsamma mer värt än ditt liv? Det är upp till dig och att avgöra och förhoppningsvis väljer du inte något alternativ du får ångra sedan.

• Anonym

Jag ska söka hjälp om det inte går över inom denna vecka. Jag undrade nu bara om någon annan har erfarenheter av detta? Ville inte ha en "diagnos".

• Anonym

Jag har fickor på tarmen o får ibland infektion i dom . till mig förklarade dom att äer det slem så är det tarmen som är irreterad. Han frågade mig sist om det kom blod nej sa jag vad bra sa han. Men helt klart så ska du kolla upp det

• Anonym

Vid Ulcerös Colit och Crohns sjukdom är slem bla vanligt. Dessa sjukdomar såsom annat som har med tjocktarmen och ändtarmen att göra är ju läkare vana vid så försök släpp tanken på att det är pinsamt. Det viktiga är att du får reda på vad det är.

Jag har Crohns och har gjort mängder med undersökningar och läkarna är proffesionella och som sagt vana.

• Anonym

jag har IBS och får precis så som du beskriver ibland. särskillt om jag ätit mycket fet mat eller oregelbundet. Slemmet kan även bero på inre hemorrojder, som man ju kan få -inte bara när man är förstoppad- utan också när man har diarre.
    tror inte du behöver oroa dig för cancer men om det inte blivit bättre om någon vecka borde du nog kolla upp det för att känna dig lugn om inte annat.
    Prova med imodium för att få magen att arbeta saktare så kanske saken rättar upp sig av sigsjälvt.

Svar på tråden HJÄLP! Slem istället för avföring.