• Viewsonic

Varför ha annonser liggandes skräpandes på Blocket om det är SÅLT???

Eftersom det på sistone dykt upp så många klaga-trådar i form av ilandsproblem som är mer eller mindre patetiska, kan jag också lämna ett bidrag:

Varför ha annonser liggandes skräpandes på Blocket om det är SÅLT???

Sitter och gör värsta researchen och letar efter prylar. Skickar iväg 9 mail till säljaren. 8 av 9 svarar att det är sålt.

Det är *gratis* att ta bort annonsen. Varför slösa bort både sin egen och andras tid? TA BORT SKITEN! Hur jobbigt är det på en skala?

Köpa nytt blir nog farao billigare i längden, men jag vill ju återvinna och spara pengar. *Trött*...

Så ja, nu har jag bidragit färdigt med mitt ilandsproblem!

• Svar på tråden Varför ha annonser liggandes skräpandes på Blocket om det är SÅLT???
  • Pallas

Jag har varit med om att folk blivit sura när man ringt på en såld vara. Sorry, liksom, jag glömde koppla på mina psychic abilities.

• Viewsonic

Pallas skrev 2009-02-22 17:35:17 följande:

Jag har varit med om att folk blivit sura när man ringt på en såld vara. Sorry, liksom, jag glömde koppla på mina psychic abilities.
    Blir de SURA? OMG ha ha ja - psychic abilities - den var bra!
  • Straw

Mm...håller med.
    De svarar som om man vore dum i huvudet- "Men vadå(?), den är ju såld sedan läääääänge".
    Helt otroligt..

• LykkeLee
    Straw skrev 2009-02-22 17:42:41 följande:
    Mm...håller med. De svarar som om man vore dum i huvudet- "Men vadå(?), den är ju såld sedan läääääänge". Helt otroligt..
    Jaha.. och DET är ju förståss jävligt enkelt att veta...
    *tvingas vara klärvojant*
  • Enniie

Håller med. Har till och med vart med om att säljaren är OTREVLIG bara för att man frågar om varan är kvar. "-Ja, men ta bort annonsen då, gubbjävel!" *ironi* Det tar ca 1-2 min att ta bort den ändå, om man nu kan lösenordet...

• sisley

Mmm, jag stör mig också på detta. Särskilt när de suckar och blir sura över att man ringer, som några redan påpekat.

• PDR

Skyldig!! Hur tar man bort annonsen? Har inte riktigt greppat vad jag ska göra

• LykkeLee
    PDR skrev 2009-02-22 18:30:13 följande:
    Skyldig!! Hur tar man bort annonsen? Har inte riktigt greppat vad jag ska göra
    Klicka på länken "Ta bort/Ändra annons" på annonsen. Använd lösenordet du valde när du la in din annons. Om du glömt lösenordet kan du på samma sida få det mejlat till dig.
  • LykkeLee

Skulle vara kul att ha ett dräpande svar varje gång man råkar ut för detta....

• MammaMetzli

Jag burkar alltid försöka skriva "Annons kvar = varan kvar" så folk fattar även om den legat länge.

Många bryr sig ju inte om de annonser som FAKTISKT erbjuder grejor fortfarande just eftersom de avfärdas som en kvarglömd annons.

Sen tar jag alltid bort när jag sålt.

Men nog fasiken blir man tokig när folk blir förbannade. Jag får god lust att morra tillbaka "ta bort annonsen då, så skonar du andra människor från detta!"

• Viewsonic
    MammaMetzli skrev 2009-03-02 19:38:46 följande:
    Jag burkar alltid försöka skriva "Annons kvar = varan kvar" så folk fattar även om den legat länge. Många bryr sig ju inte om de annonser som FAKTISKT erbjuder grejor fortfarande just eftersom de avfärdas som en kvarglömd annons. Sen tar jag alltid bort när jag sålt. Men nog fasiken blir man tokig när folk blir förbannade. Jag får god lust att morra tillbaka "ta bort annonsen då, så skonar du andra människor från detta!"
    När jag ser det i annonser blir jag jätteglad! Då vet man om man orkar maila...
  • Oneesan

Kan försvara fenomenet lite. Vi har en skoter ute på blocket, en kille var och tittade i söndags, ville ha den och förde över pengar på måndagen, men han kunde inte hämta den förren på fredag så jag låter annonsen vara kvar, hellre förklara lite istället för att bli anklagad för stöld. Kan ju hända att han tappar bort vårt nummer etc då finns ju iaf annonsen kvar så han kan kolla. Men jag skulle aldrig vara oförskämd mot de som ringer och tror att den fortfarande är kvar.

• elektra1

kan ta veckor innan jag tar bort en såld vara. Blir liksom inte av bara.
    Men inte sjuttsingen blir jag sur om någon mailar. Har en annons på nätet någonstans som legat i 4 år. Kan inte ta bort den. Får fortfarande mail om den ibland.

• marten e

Jag irriterar mig också på datta och har ett litet tips:
    Klicka på "Ta bort, ändra, förnya" i den annons som du vet att varan redan är såld i. Klicka på "Glömt lösenordet?" och fyll i den e-postadress som du fått ett snorkigt svar från att varan minsann redan är såld. Klicka på "skicka". Då får säljaren ett mail med en direktlänk för att redigera/ta bort sin annons.
    Då brukar annonsen försvinna ganska snabbt.

Svar på tråden Varför ha annonser liggandes skräpandes på Blocket om det är SÅLT???