• greger

Nån som äger en Rubens Barn-docka?

Hej!

Har sedan jag såg dem för första gången för flera år sedan, tyckt att Rubens Barn-dockorna är så otroligt fina och charmiga. (www.rubensbarn.com) Nu när jag har barn så funderar jag på att köpa en sådan. Jag har tänkt att köpa en docka som är från 0 år, Little Rubens, Cosmos eller Rubens ark. Men eftersom de är ganska dyra vill jag rådfråga dig som äger en sådan docka.

* Är det hög kvallitet på dockorna? Kan man ge en docka till en 1-åring utan att vara rädd att den ska gå sönder?
    * Leker ditt barn mycket med dockan?
    * Var köpte du den? Finns de att köpa i vanlig butik, eller måste man handla dem på nätet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån som äger en Rubens Barn-docka?
  • Tyche82

Vi har rubens barn dockor. UNDERBARA!

Det är hög kvalitet och dockan går inte sönder. Den är toppen att tvätta oxå för den torkar super fort. Jag ger tillbaka dockan rakt ut från maskinen. Lite fuktig är den då, men funkar att leka med.
    Barnen har lekt, och leker, mycket med dockor i perioder. Vår yngsta har lekt med dockor i ca 6 månader nu, varje dag. 
    Vi köpte våra på nätet.
    Vi har båda original, little, cosmos och Linné.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • Hannah74

Vi har Moonie/Mona från 0-år.
    Den hanterar vår son rätt respektlöst- han är snart 1år. Biter i den och drar den i håret och hittills har den tålt det.
    Han är dock ingen dockperson utan slår mest på henne, han gillar inte mjukisdjur oht.. Men väninnan har en dotter som har 4 olika och hon älskar att leka/gosa med dem.
    Köpte på nätet:
    www.traotto.se/Leksaker/Rubens/mjuk_docka.htm

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
  • allfrida

Vi har dem på jobbet där det är massa barn i omlopp och det slits och dras i dem med de håller verkligen jätte bra.

• greger
    Svar på #1
    Tack för snabbt svar!

Skönt att höra så bra kommentarer om dem, jag vill verkligen ha en sån. Vet inte om barnen vill ha en, men då kan jag ha den för mig själv! Skönt att det är bra kvallitet, det är det som är viktigast. Barnen ska kunna leka flitigt med dem och så ska man kunna tvätta dem ofta utan att de går sönder. Kör du kläderna i maskin också, eller handtvättar du som man ska?
    Tyche82 skrev 2009-02-22 21:52:26 följande:
    Vi har rubens barn dockor. UNDERBARA!
    Det är hög kvalitet och dockan går inte sönder. Den är toppen att tvätta oxå för den torkar super fort. Jag ger tillbaka dockan rakt ut från maskinen. Lite fuktig är den då, men funkar att leka med.
    Barnen har lekt, och leker, mycket med dockor i perioder. Vår yngsta har lekt med dockor i ca 6 månader nu, varje dag. 
    Vi köpte våra på nätet.
    Vi har båda original, little, cosmos och Linné.
  • Tyche82
    greger skrev 2009-02-22 21:58:33 följande:
    Svar på #1Tack för snabbt svar! Skönt att höra så bra kommentarer om dem, jag vill verkligen ha en sån. Vet inte om barnen vill ha en, men då kan jag ha den för mig själv! Skönt att det är bra kvallitet, det är det som är viktigast. Barnen ska kunna leka flitigt med dem och så ska man kunna tvätta dem ofta utan att de går sönder. Kör du kläderna i maskin också, eller handtvättar du som man ska?
    Jag kör alltid i maskin, 40 grader.
    Underbara dockor.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • greger

Då var det bestämt. Ska köpa minst en! Blir svårt att välja bara... De är så fina allihop!

• allfrida

jag bestämde mej med nu.. *S* Blev så sugen att ge en till dottern när hon fyller ett år. Det blir cosmosflickan tvinkel. Jag har ida på jobbet och den är lite stor för en ettåring annars är den ljuvlig med. Det lustiga är att man själv går och vaggar den på höften och klappar lite lätt i rumpan, tills man inser att det är dockan man håller *S*

Lycka till m dit köp!!

• greger
    Svar på #7
    Hahaha, ja, de är fantastiskt söta! Skulle kunna ha allihop som prydnad.
  • Tyche82

Lite OT,  min dotters favoritdocka är en mjuk krabat docka, med kön, rumpa, "bröstvårtor", navel.

Den har gjort succé här hemma.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • greger
    Svar på #9
    Har sett dem med, men tycker inte att de är alls så fina...
Svar på tråden Nån som äger en Rubens Barn-docka?