• Mela1986

att tänka på inför visning?!

vad har ni gjort för "extra" innan ni visat erat hus/lägenhet för att det ska se bra ut? för att visa boendet från sin bästa sida. vet att dom vi köpte av hade köpt lite småsaker innan som ljuslyktor osv.

eller om man vänder på det.. vad lägger ni märke på/kikar extra på när ni går på visning?

tänker på smådetaljer som man är för hemmablind för att själv tänka på, eller andra större saker också!

• Svar på tråden att tänka på inför visning?!
  • Tingerling

Plocka bort allt "plotter", ju mer tömt desto bättre - Allt ser mer rymligt och mer städat ut
    Strunta i lyktor etc.. ser så himla krystat ut. Jag stör mig alltid på ljuslyktor på vissa visningar... men det är jag det

• HelenS

Vi har precis, sålt vårt radhus. Hade första visningen förra söndagen. Vi har rensat, rensat och rensat. I köket tog vi bort allt små plock. lite nya handdukar, tulpaner och en snygg diskmedelspump.

Lycka till!

• Mela1986

Tingerling skrev 2009-02-22 22:56:42 följande:

Plocka bort allt "plotter", ju mer tömt desto bättre - Allt ser mer rymligt och mer städat ut Strunta i lyktor etc.. ser så himla krystat ut. Jag stör mig alltid på ljuslyktor på vissa visningar... men det är jag det
    Ja, då har jag att göra haha.. om ja ska plocka bort allt nejdå.. har börjat lite smått faktiskt.. äntligen en anledning till att städa undan alla småprylar och skit som står framme!

Mjo de flesta har nån "mysfaktor" som tända ljus eller så. haha!
  • Mela1986

HelenS: tulpaner! det har jag tänkt på.. vita! måste skriva på min lista

• HelenS

Även om jag gjorde allt, så kan jag bli irriterad på att det skall se ut som det inte bor någon där. Undrar verkligen ifall någon skulle låta bli att köpa för att det sitter fotografier på barnen på väggen?

• Mela1986

HelenS: ja.. men personliga saker kan väl associeras vidare på säkert, men att inte köpa pga det känns ju lite knäppt. har inga barn, men ett foto på hunden i vitrinskåpet. bäst å stoppa undan då

• HelenS

Jag köpte vita tulpaner!
    När fotografen var hemma hos oss fick det inte ens sitta en toarulle i hållaren! Och hon ville ha ljus överallt. Men det är nog ett storstadssyndrom. Vi letar ju bostad i skåne och nu kan jag nästa störa mig på dåliga och framför allt stökiga bilder.

Men det har blivit lite fräckt idag med vidvinkelobjektiv, allt ser större ut än vad det är.

• Mela1986

toarullshållare. haha. har inte ens någon sån i nåt av badrummen.. har rullarna på elementen! får ordna med nån snygg lösning där!

• Mela1986

en annan sak jag funderat över.. många döljer att de har husdjur.. tar bort deras saker osv. men att ta bort hundbädden och matskål känns nästan som man döljer nåt. hmmm!

• HelenS

Svårt, jag skulle tappa lite intresset eftersom jag inte är så förtjust i hundhår osv. Men det skulle vara värre tycker jag att få veta det efter. Rådfråga mäklaren.

• Tilcha

De tog bort toarullen från vårt badrum oxå och badrumsmattan =/

Hade fixat i ordning skötbordet i dotterns rum oxå men de fick inte heller vara kvar. Ska jag behöva släpa upp skötbordet på vinden när det är visning?!

Du ska plocka bort allt smått. Alla ytor ska vara helt tomma förutom nån eller ett par blommor i fönstrena, ev, duk och blomma/fruktskål/ljus på borden.
    Bort med alla toasaker (tandborstar, tvålar, mattor, schampoflaskor ect)
    Häng upp vita/ljusa rena handdukar, lägg på ett ljust överkast på sängen, ta bort stora mönstrade mattor.
    Försök att få bort så mycket sladdar som möjligt.

Säger bara vitt vitt vitt. Kanske inte är så kul alltid med det ser fräscht ut. som sagt handdukar, överkast, dukar i vitt.
    Vita ljus.

Det ska hellre se lite tomt ut än för mycket prylar. Och så vill de att man tar bort alla personliga saker, djur och deras tillbehör så som kattlådor, matskålar ect.

Titta gärna på fotona på vår lägenhet för inspiration:
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/365861

• Mela1986
    Tilcha skrev 2009-02-22 23:31:20 följande:
    De tog bort toarullen från vårt badrum oxå och badrumsmattan =/ Hade fixat i ordning skötbordet i dotterns rum oxå men de fick inte heller vara kvar. Ska jag behöva släpa upp skötbordet på vinden när det är visning?! Du ska plocka bort allt smått. Alla ytor ska vara helt tomma förutom nån eller ett par blommor i fönstrena, ev, duk och blomma/fruktskål/ljus på borden. Bort med alla toasaker (tandborstar, tvålar, mattor, schampoflaskor ect) Häng upp vita/ljusa rena handdukar, lägg på ett ljust överkast på sängen, ta bort stora mönstrade mattor. Försök att få bort så mycket sladdar som möjligt. Säger bara vitt vitt vitt. Kanske inte är så kul alltid med det ser fräscht ut. som sagt handdukar, överkast, dukar i vitt. Vita ljus. Det ska hellre se lite tomt ut än för mycket prylar. Och så vill de att man tar bort alla personliga saker, djur och deras tillbehör så som kattlådor, matskålar ect. Titta gärna på fotona på vår lägenhet för inspiration: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/365861
    åhh vad fint ni gjort! älskade hela lägenheten! tack för tipsen.. jag hade ändå tänkt köpa nytt sängöverkast men tar aldrig tag i saken.. men nu har jag en anledning iaf..
    men först måste vi vinna budgivningen på huset vi vill ha.. innan jag fixar allt för mycket här hemma, men städa skadar ju inte ändå
  • Barbabok

Kolla att det ser ok ut när nån öppnar skåp, för det har man ju rätt att göra. Att det inte är en enda röra där inne eller snuskigt i sopskåpet

Jag är med parvel
  • Mamma till stora små män

Hej
    Måste bara få berätta vad sonen 18 år sa när vi "stylat" vårt hus inför visning förra åter.
    Mamma: Vi bor i en lögn
    Son nr 2 gick förbi skålen med frukt och sa, mamma kan jag ta ett päron eller är det prydnad?
    Huset blev sålt och det var ju vitsen med det hela
    Lotta

• Tilcha

Mamma till stora små män skrev 2009-02-23 10:08:46 följande:

Hej Måste bara få berätta vad sonen 18 år sa när vi "stylat" vårt hus inför visning förra åter.Mamma: Vi bor i en lögn Son nr 2 gick förbi skålen med frukt och sa, mamma kan jag ta ett päron eller är det prydnad?Huset blev sålt och det var ju vitsen med det hela Lotta
    haha ja men d e ju så. Direkt efter fotografen varit här så åkte de flesta saker fram igen. Vi behöver ju ha mobilladdare, vattenkokare, kaffebryggare, kattlådan, katternas matskålar, duschgrejer, tvättkorg osv.

TS: Det du kan göra är ju att packa ner sånt som du inte använder. Vi har packat ner hur mycket som helst och vi flyttar inte förrän i maj.
  • Mamma till stora små män

Ja man var ganska lättad när man inte behövde backa ut ur huset för att scanna av innan visningarna. Slita åt sej en schampoflaska som otroligt slarvigt stod i duschen mm mm.
    Men man kan skratta nu efteråt

• Mela1986

tack för tips och tankar har ni mer idéer?

ska ta tag i något av rummen nu.. men vilket? oj, detta kommer ta tid när man fått i ordning kanske man inte vill flytta länge

• gagge

Ett litet tips:
    städa ugnen, micron,och kylen invändet.
    finns alltid folk som öppnar och kollar. Glad

Mina älskade två prinsessor!
  • Mela1986

Gagge: jaa. det måste jag göra! när vi gick på visningen där vi bor nu kollade vi inte.. sen när vi skulle flytta in var det tuschpennor och skräp i ugnen.

Svar på tråden att tänka på inför visning?!