Tilcha skrev 2009-02-22 23:31:20 följande:
De tog bort toarullen från vårt badrum oxå och badrumsmattan =/ Hade fixat i ordning skötbordet i dotterns rum oxå men de fick inte heller vara kvar. Ska jag behöva släpa upp skötbordet på vinden när det är visning?! Du ska plocka bort allt smått. Alla ytor ska vara helt tomma förutom nån eller ett par blommor i fönstrena, ev, duk och blomma/fruktskål/ljus på borden. Bort med alla toasaker (tandborstar, tvålar, mattor, schampoflaskor ect) Häng upp vita/ljusa rena handdukar, lägg på ett ljust överkast på sängen, ta bort stora mönstrade mattor. Försök att få bort så mycket sladdar som möjligt. Säger bara vitt vitt vitt. Kanske inte är så kul alltid med det ser fräscht ut. som sagt handdukar, överkast, dukar i vitt. Vita ljus. Det ska hellre se lite tomt ut än för mycket prylar. Och så vill de att man tar bort alla personliga saker, djur och deras tillbehör så som kattlådor, matskålar ect. Titta gärna på fotona på vår lägenhet för inspiration:
www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/365861åhh vad fint ni gjort! älskade hela lägenheten!

tack för tipsen.. jag hade ändå tänkt köpa nytt sängöverkast men tar aldrig tag i saken.. men nu har jag en anledning iaf..
men först måste vi vinna budgivningen på huset vi vill ha.. innan jag fixar allt för mycket här hemma, men städa skadar ju inte ändå