• Anonym

Ni som förhandlat ner era inkassoskulder

Hur mycket kan man få ner en inkassoskuld om man förhandlar med inkassobolaget?

Har cirka 20 000 i skuld, hos ett o samma bolag.

• Svar på tråden Ni som förhandlat ner era inkassoskulder
  • Anonym

jag förhandlade ner från 86000 till 58000 och löste ut skulden på en gång- så JA man kan pruta ner på skulden
    lycka till och ge dig inte för lätt.

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-23 10:34:34 följande:

jag förhandlade ner från 86000 till 58000 och löste ut skulden på en gång- så JA man kan pruta ner på skulden lycka till och ge dig inte för lätt.
    Men hur mycket tycker du jag ska försöka pruta ner den då? tycker det är så svårt att veta..
  • Anonym

säg att du BARA har 12 ooo. ger dom sig inte så fråga vad deras lägsta går - sen föreslår du att mötas i mitten .

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-23 10:44:24 följande:

säg att du BARA har 12 ooo. ger dom sig inte så fråga vad deras lägsta går - sen föreslår du att mötas i mitten .
    Ska försöka.. Måste bara vänta o se ifall banken vill ge mig ett litet lån först.. Korkad jag är, som inte tänkt på detta tidigare.. Men som 18-åring vet man inte så mkt :/.
  • Anonym

det kommer säkert att gå bra , vad duktig du är som tar tag i det . Nä , man har väl inte så mycket vett vid 18

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-23 10:49:55 följande:

det kommer säkert att gå bra , vad duktig du är som tar tag i det . Nä , man har väl inte så mycket vett vid 18
    Ja, förr eller senare måste man vi ordna det. Har redan betalt av 7 500 till ett annat bolag. Tyckte det var bäst att ta den minsta skulden först. Men den större kommer ju ta sjukt lång tid(och bli ännu dyrare) om jag ska betala en summa till dem varje månad..
  • Anonym

Hur fick du pengar till din skuld förresten? Tog du ett lån? Undrar om det kommer bli svårt att få lån, cirka 2000 ligger nog hos Kf. Men det är ju ingen monstersumma jag behöver låna..

• Anonym (my)

jag har hjälpt min sambo att få ner hans inkasso...kolla hur mycket ränta och avgifter ligger på det mesta av dom brukar dom kunna plocka bort om det inte är skuld till bank eller tex csn eller akassa...nu har han ansökt om lån hos freedom finans och vart preliminärt "lovad" ett lån på 15.000 det räcker inte till allt men en bit på vägen...

Anonym skrev 2009-02-23 10:53:38 följande:
    Hur fick du pengar till din skuld förresten? Tog du ett lån? Undrar om det kommer bli svårt att få lån, cirka 2000 ligger nog hos Kf. Men det är ju ingen monstersumma jag behöver låna..
  • Tigggger

Jag fick ner mina inkassoskulder från 65000 till 50000.

Kollade igenom alla papper från resp bolag.

La ihop kapitalskuld + avgifter + lite ränta (kanske 500-1000 kr) och presenterade siffrorna för bolaget. Sa att jag betalar den här summan innan sista juli.

De flesta gick med på den summan jag sa, några sa en lite högre summa vilket jag gick med på =))

Bara Sergel inkasso som knorrade lite men fick iaf ner den med 6000 kr iaf (from 28000 till 22000)...

Du får gärna pm:a om du vill....

• Anonym

Tigggger skrev 2009-02-23 13:30:24 följande:

Jag fick ner mina inkassoskulder från 65000 till 50000. Kollade igenom alla papper från resp bolag. La ihop kapitalskuld + avgifter + lite ränta (kanske 500-1000 kr) och presenterade siffrorna för bolaget. Sa att jag betalar den här summan innan sista juli. De flesta gick med på den summan jag sa, några sa en lite högre summa vilket jag gick med på =))Bara Sergel inkasso som knorrade lite men fick iaf ner den med 6000 kr iaf (from 28000 till 22000)...Du får gärna pm:a om du vill....
    Banken svarade nu att så som jag beskrev min situation kan de inte hjälpa mig med lån. Så då är det ju kört iaf..

Kul, när jag aldrig ens haft de här skulderna om det inte varit för en viss kommun.
  • Monman

vad ni än gör tänk på att avgifterna till Inkassobolagen kan i många fall sluta upp med,att du betyalar mer i avgifter till dem ,än va själva skulden uppgår till....

• Anonym

Monman skrev 2009-02-23 13:46:51 följande:

vad ni än gör tänk på att avgifterna till Inkassobolagen kan i många fall sluta upp med,att du betyalar mer i avgifter till dem ,än va själva skulden uppgår till....
    Jo jag vet.. Det var därför jag hoppades på ett lån och att jag skulle kunna förhandla ner skulden.. Men nu verkar ju inte banken vara villig att låna ut någrapengar till mig så..
  • Anonym

var har du skulden? på många ställen fryser de räntan om man är villig att betala en summa var månad så då ökar det iallafall inte och så kan man sätta in lite mer om man kommer över extra pengar!

• Tigggger

En del inkassobolag kan gå med på att frysa räntan.

Ni bestämmer en summa som du ska betala i månaden, du sköter betalningarna och efter en viss tid kanske det hela kan skrivas av....se bara till att få skriftligt + underskrivet av inkassobolaget på överenskommelsen så inte de kan komma och säga massa annat senare.

Så gjorde en kompis till mig och hon är så gott som skuldfri idag.

Själv har jag bara csn-lånet kvar nu medans sambon har dels det stora lånet (som vi bet av mina saker + smålån & krediter) samt bilen nu.

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-23 13:56:41 följande:

var har du skulden? på många ställen fryser de räntan om man är villig att betala en summa var månad så då ökar det iallafall inte och så kan man sätta in lite mer om man kommer över extra pengar!
    Hos Sergel. De skickade nyligen ut ett brev om att de hade en erbjudande då det gällde min skuld. Men när jag sedan mailade o frågade vad det kunde innebär för mig skickade de bara hem papper om hur mkt jag hade i skuld. O häromdagen fick jag istället ett nytt delgivningskvitto från kf..

ska se om jag kan få ett lån ifall min make ställer sig som medsökande. han är dock student och har redan ett lån hos banken i fråga.
  • Anonym (my)

Tror inte du kommer kunna få lån hos vanlig bank,dom är hårda...kolla med fredom finans...min sambo har en prick dock inget hos kronofogden längre...

Anonym skrev 2009-02-23 13:59:00 följande:
    Anonym skrev 2009-02-23 13:56:41 följande:
    Hos Sergel. De skickade nyligen ut ett brev om att de hade en erbjudande då det gällde min skuld. Men när jag sedan mailade o frågade vad det kunde innebär för mig skickade de bara hem papper om hur mkt jag hade i skuld. O häromdagen fick jag istället ett nytt delgivningskvitto från kf..ska se om jag kan få ett lån ifall min make ställer sig som medsökande. han är dock student och har redan ett lån hos banken i fråga.
  • Anonym

Anonym (my) skrev 2009-02-23 14:14:04 följande:

Tror inte du kommer kunna få lån hos vanlig bank,dom är hårda...kolla med fredom finans...min sambo har en prick dock inget hos kronofogden längre...
    du tror alltså inte jag får ett även om jag har en medsökande?
  • Anonym (my)

ja kanske men tror det blir svårt...men hör med dom.

Anonym skrev 2009-02-23 14:15:08 följande:
    Anonym (my) skrev 2009-02-23 14:14:04 följande:
    du tror alltså inte jag får ett även om jag har en medsökande?
Svar på tråden Ni som förhandlat ner era inkassoskulder