• fiskbullen

Kände ni när de sydde er?

När jag vart sydd fick jag be om mer bedövning 3 gånger innan jag vart klar. och då skulle de sy igen mitt klipp + ett stygn

Hur svårt kan det vara att bedöva innan?

Ofta man skulle gå till tandläkaren och denne säger:
    - Säg till om det börjar göra ont så får du mer bedövning...

Hemskt! Visst att förlossningen gör ont, men efteråt borde de göra ALLT för att man ska slippa mer smärta. Det är som att de tycker att vi redan varit med om så mycket, så det här lilla till och från gör väl ingen skillnad.

Blir arg när jag tänker på det. Hur var det för er?

• Svar på tråden Kände ni när de sydde er?
  • Envis

De sprayade på bedövning, o ändå gjorde det skitont. Sydde dock bara ett stygn, så det blev ingen mer bedövning..

• Smilly

Jag kände inget... av stygnen.. Däremot är man ju sååååå öm.. och det känns liksom obehagligt. Tror inte man kan bedöva mot den känslan. Men det var kanske inte det du kände utan verkligen smärta när de sydde.

• Fr1dlyst

Det gjorde ondare än att föda barn att bli sydd.. usch!

Axel 080415
  • Kinderägg

Har blivit sydd två gånger och båda gångerna har dom sprayat på nån bedövningsspray som sved som f*n. Det hjälpte inte så mycket utan gjorde rejält ont när dom sydde ändå. Jag var dock i ett sånt lyckorus med mina nyfödda att jag inte brydde mig så mycket, jag bet ihop och stod ut bara.

• Duckan74

Nej, jag kände ingenting av det.

• miababia
    Fr1dlyst skrev 2009-02-23 11:37:20 följande:
    Det gjorde ondare än att föda barn att bli sydd.. usch!
    håller med
  • Majsan70

Jag jag kände av att de sydde. Efter alla tre barnen, men så ville jag inte ha bedövning heller. Det var bara en tre ynka stygn vid varje tillfälle o det klarade jag av.

• Eisa

Det stack litegrann bara men jag brydde mig inte eftersom jag nyss fått värsta mysiga bebisen.

• fiskbullen

Men om man vill ha bedövning, så borde man ju få så att man klarar sig igenom utan att be om mer. Mitt klipp krävdes en halvtimme att sy ihop och det var både invändigt och utvändigt.

Det finns ju dem som det inte gjort ont för= fått tillräckligt med bedövning, så det är ju inte omöjligt...

Man var ju jätteöm också, men det var inte det "onda" jag kände.

• fiskbullen

haha kanske är jag som är en mes bara :P

Svar på tråden Kände ni när de sydde er?