• Anonym

Någon mer med sk. "ridbyxlår" Vad gör man åt dessa?

Detta kanske ses som ett I-landsproblem, men det är något som stör mig något otroligt dagligen. Jag väger ca 56 och är 163..helt normalt enligt mig själv. Jag har en väldigt smal midja som ser fruktansvärt proportionerlig ut till min stora rumpa som jag har. Det jag stör mig på är ridbyxhänget som lksom sitter på rumpans övergång till lår...hur blir jag av med detta??

När jag genom att gå ner i vikt försökt bli av med detta har det bara resulterar i att jag blivit väldigt benig på överkroppen och rumpan sett ännu mer monsteriös ut:) Någon som vet någon form av övningar eller har andra tips.

Jag mår verkligen dåligt över det här...skulle så gärna vilja få känna mig nöjd då jag förövrigt är nöjd med min kropp som såklart inte är helt "perfekt ideal mässigt sätt" iövrigt heller, men fin för mig.

• Svar på tråden Någon mer med sk. "ridbyxlår" Vad gör man åt dessa?
  • Anonym (samma)

Tös skrev 2009-02-24 14:47:32 följande:

Anonym (samma) skrev 2009-02-24 14:44:09 följande:
    Grop har jag ingen men jag skulle heller inte kalla att jag är slät. Det enorma jättefläsket känns igen. ..Gör ni som jag? Nöter sönder byxorna på insida lår? Jag sliter inte ut mina...jag nöter ut dem.
    Absolut, tar ca 2-3 månader så måste jag köpa nya sedan.
  • Agapi

Anonym (samma) skrev 2009-02-24 14:44:09 följande:

Här är en till. Väger just nu 74kg men mina proportioner är de samma som när jag vägde 48kg.Är ni släta från midjan eller har ni som mig en stor grop i höjd med trosorna för att sedan bli jättefläskigt under?
    Yes, grop vid trosan och sen fläsk under. Hemskt
  • Anonym (plasty)

TS: Jag hade ridbyxlår en gång i tiden. Saken är den, precis som du säger, att man inte kan träna bort detta. Inte heller banta. Det enda som hjälper att att operera bort fettcellerna som är det som utgör ridbyxlåren. Enligt vad min läkare beskrev det som (för att förenkla för min del) är det kroppen som har fått lite fnatt och så samlas det massa fettceller på ett och samma ställe som är envisa och elaka SKämt å sido, men jag valde att göra en fettsugning och jag blev jättenöjd!

Helt plötsligt kunde jag gå i kjol och tunna byxor!! Vilket jag ALDRIG hade gjort sedan tonåren startade utan att skämmas!!

Kan verkligen rekommendera att uppsöka en plastikkirurg och höra vad han eller hon har att säga.

Lycka till!!

• Anonym (megalår)

Det enda som slits ut snabbare än byxor är leggings, de håller inte för en ordentlig prommenad. *suckar*

• Anonym (samma)

För att inte tala om hur ont det gör att använda kjol, huden är alldeles skinnflådd efteråt. I sommar ska jag investera i ett par trosor med långa ben.

• Anonym (samma)
    Agapi skrev 2009-02-24 17:41:43 följande:
    Hittade dessa bilder på en sida någon här rekomenderar för att se före/efter plastik. thekitten.blogg.se/2009/february/legs.htmlPRECIS som förebilden ser jag ut. Skulle gärna operera mej till efterbilden oxå
    Japp, det var en sån grop jag menade, men jag väger en sisådär 20kg mer än tjejen på bilden, så min grop syns genom jeans

Men jag hade som sagt en sån grop även när jag vägde 20kg mindre.
  • Agapi
    Anonym (samma) skrev 2009-02-24 19:54:48 följande:
    Japp, det var en sån grop jag menade, men jag väger en sisådär 20kg mer än tjejen på bilden, så min grop syns genom jeans Men jag hade som sagt en sån grop även när jag vägde 20kg mindre.Jag är nog ungefär som henne. Jag är inte alls överviktigt egentligen, 64kg till mina 173cm. Men Fettet sitter dock kvar på låren, lika mycke som för 10kg sen. Vantrivs väldigt i klänning och kjol pga de. Jätte tråkigt =(
  • Anonym (megalåren)
    Agapi skrev 2009-02-24 17:41:43 följande:
    Hittade dessa bilder på en sida någon här rekomenderar för att se före/efter plastik. thekitten.blogg.se/2009/february/legs.htmlPRECIS som förebilden ser jag ut. Skulle gärna operera mej till efterbilden oxå
    Exakt så ser jag också ut! Fast ännu mer tydlighet mellan grop och fett. Eftersom jag har ett par kilo mer än henne, så har de lägligt placerat sig under gropen, suck. Jag är egentligen inte sååå överviktig, men skulle vilja ta fett från låret och fylla igen groparna .
    Är det någon som vet vad en sådan operation skulle kosta på ett ungefär (te.x. Plasty?). Inte för att jag egentligen funderar på det, men om priset är rätt...
  • Smuhlan

Ansluter mig till skaran... Ser ut som hon på bilden det länkades till... Har mått dåligt asv detta i många många år och nu börjar jag mer o mer fundera på att fettsuga bort det eftersom det verkar vara den enda metoden. Är livrädd för smärtan, men det får vara värt det för att jag ska få må  bra.

Svar på tråden Någon mer med sk. "ridbyxlår" Vad gör man åt dessa?