Lilla07ans skrev 2009-04-01 15:50:17 följande:
Paddy: Tack för dina uppmuntrande ord. Jag hoppas då verkligen att det finns någon möjlighet att se "ogravid" ut om några månader i alla fall. Att bli "platt" har jag inga förväntningar på. Att inte se gravid ut räcker för mig. Innan du började på gymet nu har du tränat någonting själv hemma? Hur kändes det att börja efter snittet? Du gör dem vanliga magövningarna dem gör på gymet eller har du fått några speciella av nån personlig tränare eller så? Har du också som en "limpa" på magen när du spänner musklerna i ryggläge nu? Ursäkta mina kanske närgångna frågor. Men jag tänkte på det efter mitt första barn när jag testade om mina muskler var delade. Jag hade 2 fingrar mellan dem då som minst men det blev ju som en limpa på magen ändå när jag spände musklerna. Hur länge blir det så? Försvinner det när det kanske är 1 finger mellan musklerna eller nåt? /M
Jag hade bara tränat naveln mot ryggraden innan jag började på gym.
När jag började på gym märkte jag att jag hade dålig balans och dålig kontroll på musklerna (tydligen normalt efter graviditet ) Jag har kollat glappet nu, och det har gått ihop, eller ja nu är det bara 2 fingrars bredd hela vägen. Jag ser fortfarande lite lätt gravid ut och lite limpavarning. Men nu är det i alla fall "bara" uttänjda magmuskler. Jag vet inte hur länge man måste träna för att få resultat vad gäller det. Olga (träningsexperten) nämnde en kund som efter intensivträning i 3 mån såg resultat (syntes stor skillnad på bilderna). Men då är det planka-övningar 2 gånger per dag hemma som gäller + träning.
På gymet tränar jag core. Det är mkt bålstabilitet bl.a, crunches och statiska övningar för magen. Det är en sjukgymnast och personlig tränare som tillsammans satt ihop programmet men det är inte specifikt för mig, utan vem som helst kan komma på dessa träningspass.
Jag har varit lite dålig på detta med träning nu ett par veckor pga semesterresa under påsken. Ska iväg på ett pass i morgon och tänker börja med mina plank-övningar hemma från och med måndag.
Hur går det för dig? Och hur går det för er andra?