• pojkens

Delade magmuskler - Diastasis Recti - Träning efter förlossningen

jag måste få ställa en fråga här som jag hoppas ni kan svara på. Det har nu gått 5 månader sen min förlossning. Och jag får fortfarande ner 2 fingrar mellan den raka muskulaturen. I början var det drygt 3 fingrar så det har ju gått ihop. Men hur lång tid ska det ta? Och går de någonsin tillbaka helt?
    jag kör plankövningar när jag hinner och har blivit massor starkare. Men just runt naveln så är det en bula, eller lite ovanför naveln kan man säga. Där är muskulaturen slapp, pga att jag inte tränat situps eller något. Men när får man göra det? Ska det vara helt ihopläkt innan dess?

• pojkens
    Dody skrev 2009-04-27 12:16:23 följande:
    2 fingrar=ihopläkt så kör du dina situps/crunches
    men då återkommer frågan om huruvida magmusklerna aldrig kommer dra ihop sig mer, ifall 2 fingrar är läkt? Min mage kommer se hiskeligt rolig ut ifall jag ska träna upp den någorlunda platt, men ha en krater runt naveln!!!
  • pojkens
    Dody skrev 2009-04-28 09:50:31 följande:
    Precis som jag då...
    haha. ja, man får väl ta det då. Får alla alltid ett hål så? Eller kan musklerna gå ihop mer än så av sig själva?
Svar på tråden Delade magmuskler - Diastasis Recti - Träning efter förlossningen